Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 lak onderhoud

This site may earn commission on affiliate links.
2F009325-0716-4DBE-974A-AF092809D9AC.jpeg
85654174-DFB4-4470-AB1B-791B016AA64E.jpeg
4B4C2A30-4DC4-47AC-9B06-74B4E8C69EB4.jpeg
ED7AA11F-4C7B-4BB4-8BC1-F66D492BAA1B.jpeg
beste allen,

Ik zie steeds meer mensen vragen hebben over de lak van de model 3.
Zeker als ze zwart hebben.

Nu is het niet voor iedereen weggelegd om de model 3 te laten polijsten. Nu ben ik zelf een redelijke poets idioot dus ik wil het graag zelf doen.

Na afgelopen week wat testen te hebben gedaan met polijst pasta. Ben ik vandaag aan de slag gegaan. Let op dit geld voor de kleur zwart. Het is dus niet zo dat de andere kleuren het zelfde resultaat hebben.

Mijn stappen plan.

1. Het de auto gewassen met 2 emmer systeem.

2. Heb de auto behandeld met clay vreemd genoeg zat er bij mij niet veel vuil op.

3 heb de auto 2 keer gepolijst met zwarte pad (zacht) met monelllo 3/5. Pas op de lak is zacht maar alle was krasjes krijg je hiermee weg.

4. Ik heb de auto met prep ontvet.

5 de can coating aangebracht dit is door iedereen zelf thuis goed te doen.

Hier het resultaat doe er je voordeel mee als je het leuk vindt.

Mvg Eric
 
View attachment 396374 View attachment 396375 View attachment 396376 View attachment 396377 beste allen, Ik zie steeds meer mensen vragen hebben over de lak van de model 3. Zeker als ze zwart hebben. Nu is het niet voor iedereen weggelegd om de model 3 te laten polijsten. Nu ben ik zelf een redelijke poets idioot dus ik wil het graag zelf doen. Na afgelopen week wat testen te hebben gedaan met polijst pasta. Ben ik vandaag aan de slag gegaan. Let op dit geld voor de kleur zwart. Het is dus niet zo dat de andere kleuren het zelfde resultaat hebben.
Mijn stappen plan.

1. Het de auto gewassen met 2 emmer systeem.

2. Heb de auto behandeld met clay vreemd genoeg zat er bij mij niet veel vuil op.

3 heb de auto 2 keer gepolijst met zwarte pad (zacht) met monelllo 3/5. Pas op de lak is zacht maar alle was krasjes krijg je hiermee weg.

4. Ik heb de auto met prep ontvet.

5 de can coating aangebracht dit is door iedereen zelf thuis goed te doen.

Hier het resultaat doe er je voordeel mee als je het leuk vindt.

Mvg Eric
Leuk hè? Voor mij is detailing al jaren een hobby. Een vrijwel nieuwe auto heeft nog weinig vervuiling op de lak, dus weinig zichtbaar vuil op je clay-bar is normaal. Een behandeling met een de-ironizer (b.v. Monello Non-Ferro) voorafgaand aan het kleien en polijsten is een aanrader. Heb je handmatig of machinaal gepolijst? De zwarte pad heeft geen cutting-factor, dus de correctie van de lak is volledig toe te schrijven aan de Monello Mezzo medium polish. Dit betekent dat de zwarte lak inderdaad zacht is. Dat zie je wel vaker. Nadeel is krasgevoeligheid. Voordeel is dat deze vaak gemakkelijk te corrigeren is. Op basis van Si02 houdt Gyeon Can Coat het ook wel eventjes vol, afhankelijk van je was-frequentie. Zeker op zwart een diepe glans en de grote water-contacthoek van 100 graden zorgt in de regen voor prachtige bolle waterdruppels (beads). Lekker genieten van die mooie M3P!
 
Leuk hè? Voor mij is detailing al jaren een hobby. Een vrijwel nieuwe auto heeft nog weinig vervuiling op de lak, dus weinig zichtbaar vuil op je clay-bar is normaal. Een behandeling met een de-ironizer (b.v. Monello Non-Ferro) voorafgaand aan het kleien en polijsten is een aanrader. Heb je handmatig of machinaal gepolijst? De zwarte pad heeft geen cutting-factor, dus de correctie van de lak is volledig toe te schrijven aan de Monello Mezzo medium polish. Dit betekent dat de zwarte lak inderdaad zacht is. Dat zie je wel vaker. Nadeel is krasgevoeligheid. Voordeel is dat deze vaak gemakkelijk te corrigeren is. Op basis van Si02 houdt Gyeon Can Coat het ook wel eventjes vol, afhankelijk van je was-frequentie. Zeker op zwart een diepe glans en de grote water-contacthoek van 100 graden zorgt in de regen voor prachtige bolle waterdruppels (beads). Lekker genieten van die mooie M3P!

Hier ook al jaren een hobby

Ik heb netjes met mijn dap gepoetst.

Lak is zeer zacht zelden zon gezien.
Non ferro was op hier dus keer zonder gedaan. Al zal het mee vallen gezien ze niet met de trein komen.

Blijft een leuke hobby
 

Attachments

  • 847F302E-2FA0-451E-93B6-655878194375.jpeg
    847F302E-2FA0-451E-93B6-655878194375.jpeg
    498.8 KB · Views: 66