Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2019 Model 3 opvolger kiezen

This site may earn commission on affiliate links.
Kan een 2019 Model 3 rijder met 19" wielen die naar een Model Y met 20" wielen is gegaan zijn ervaring delen over het veergedrag? Is dit vergelijkbaar qua hardheid?
Ik merk amper verschil, de M3 19" uit 2019 en de MY 20" uit 2024. Misschien heel iets stugger maar totaal niet vervelend.

Door de verhalen durfde ik geen 21" te nemen, achteraf had dat misschien ook nog wel prima geweest.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Een 2019 was gewoon goed en een 2024 is gewoon nog beter.

Prima argument om m naar privé te halen, toch? Paar jaar heel goedkoop door rijden en met de centen die overblijven zijn vast wel andere leuke bestemmingen te bedenken 😊 Dat is hier in ieder geval t plan over n half jaartje.
 
  • Like
Reactions: Maarten and job-lek
Ik zou zeker wachten op de refresh van de Y, ik kom van S naar YP en mijn vrouw van 3lr naar 3highland de 3highland is zoveel beter (op de pinkers na)
Dan ben ik toch wel benieuwd naar jouw MYP. Die van mij is van eind vorig jaar(en uit Berlijn)en is al zoveel beter dan mijn M3P uit 2019 was. Wat een fijne auto is deze MYP. Een heerlijke, superzuinige reisauto met een goede zit achterin en loads aan bagageruimte. Misschien zie ik het niet, maar op mij maakte de nieuwe 3 niet die verpletterende indruk tov de MYP eind vorig jaar(anders had ik deze wel gekocht en dat lag niet alleen de afwezigheid van de pinkers). Ben wel benieuwd naar de nieuwe M3P(plaid).
 
Ik zou zeker wachten op de refresh van de Y, ik kom van S naar YP en mijn vrouw van 3lr naar 3highland de 3highland is zoveel beter (op de pinkers na)
Vind ik niet, maar jij vergelijkt wellicht een pre 12-2020 M3 met de highland.

Wanneer de MY refresh komt weet niemand nog. Laat staan wat er dan anders wordt. De huidige is al top.
 
Ik zat in dezelfde situatie, maar kwam dan van een model S (2018). Omdat ik een Tesla echt heerlijk vind rijden had ik overwogen om een stap "terug" te doen naar een Highland. Nieuwe model S was met de huidige bijtelling niet echt een keuze geweest. Na een week testrit vond ik het echt een flinke stap terug.. Geen luchtvering waardoor alle oneffenheden op de weg voelbaar waren. Kofferbak voelt veel kleiner aan (vanwege sedan ipv hatchback), met een kinderwagen was dat echt een puzzel geworden. Leuke led verlichting, maar door de zon zie je hele tijd de reflectie ervan op de voorruit. Mooie besparing op de hendels van de richtingaanwijzers, maar wat een zoektocht als je op een rotonde rijdt. Ook handel voor de D en R op het scherm was even wennen, vooral tijdens het inparkeren. Dan hebben we het nog niet over dat vreselijke piep die je hoort (en elke keer handmatig moet uitzetten) als je te snel op een weg rijdt. :D

Ondanks mijn rage hiervoor vond ik het echt een mooie vooruitgang in de interieur. Fijne bekleding, comfort van de stoelen en geweldige scherm voor achter. Aangezien ik het echt te klein vind denk ik toch maar voor de model Y te gaan. Jammer dat er nog niet veel bekend is voor de model Y Juniper.. maar als het op de model 3 Highland gaat lijken is het misschien verstandig om nu de model Y aan te schaffen..
 
Leuke thread dit, ben hier nu ook druk mee bezig. Eigenlijk wil ik mijn Model 3 naar privé (of bedrijf) halen en dan de nieuwe Model Y kopen en hopelijk de FSD licentie overzetten... ben ook benieuwd naar wat Athlon ervoor wil hebben, wat de nieuwe Y gaan brengen en kosten etc..
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904