Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance bestellingen

In welke kleur

  • Pearl White

    Votes: 45 34.6%
  • Solid Black

    Votes: 25 19.2%
  • Midnight Silver Metallic

    Votes: 23 17.7%
  • Deep Blue Metallic

    Votes: 27 20.8%
  • Multi-Coat Red

    Votes: 10 7.7%

  • Total voters
    130
This site may earn commission on affiliate links.
@Robbarb , Ja, dat is zeker snel. Het is vast niet via de Leasemaatschappij... Mijn collega heeft een maand geleden besteld en nog steeds geen account namelijk :eek:

@BooN-R010 haha, deal. die 2.5 of 3.0 maakt mij toch niet zoveel uit. @Bram Jeurissen Ik zal zo het lijstje weer even updaten. Qua besteldatum en oplopen van de cijferreeks lijkt het overigens aardig te kloppen. De afwijkingen zitten in degene die er 1 uit voorraad hebben besteld. Alleen het wachten duurt zo lang :rolleyes:
@Bram Jeurissen die van mij is geen bestelling uit voorraad maar op 19-7 besteld met VIN: 4079xx
 
Al een aantal jaren niet meer op het forum geweest, waarbij het zo’n 4 jaar geleden om deze tijd hier dagelijks was te vinden om de tijd te doden in afwachting van de MS. Maar nu aan het overwegen om mijn MS in te gaan ruilen voor M3P. Ben benieuwd hoe de M3 is in vergelijking methode MS. Vragen met wat op dit moment de levertijd is? Nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Lees het (weer) graag.
 
De levertijd zou nu ongeveer 1 tot 2 maanden moeten zijn. Ik meen dat Tesla heeft geroepen dat voor 1 oktober bestellen nog dit jaar leveren is. Ik heb zelf een bestelling op 20-07 gedaan en de verwachte levering is nu 15-22 sept. Waar je verder rekening mee met houden (al weet ik niet hoe dit zat bij de S destijds) is dat de leveringen wat chaotisch kunnen gaan en er weinig tijd beschikbaar is (waar je je vervolgens niks van aan moet trekken). Ik zou zeggen; lees de recente verhalen in de diverse aflevertopics even door, daar staan genoeg hele positieve en helemaal niet zo positieve ervaringen tussen.

Ik heb te weinig ervaring met de model S om hier goed de verschillen te kunnen omschrijven. Wat me wel opvalt is dat de 3 je meer echt bij het rijden betrekt (als je dat wil) en dat je bij de model S echt veel meer het gevoel hebt echt "in" de auto te stappen (met name voor lange ritten kan dat laatste wat comfortabeler zijn, maar wel minder "leuk"). De 3 is een flink stuk lichter, gecombineerd met de juiste gewichtsverdeling kan je daar zo vreselijk hard de bocht mee door zonder enig controleverlies, dat vind ik persoonlijk nog een stuk indrukwekkender gaan dan bij de S (al heb ik daar nooit de dikste uitvoeringen van gereden).

Als je vaak mensen meeneemt op de achterbank word je wel echt meteen minder vrolijk. De zitpositie daar is nou niet echt prettig voor ons gemiddeld vrij lange volkje. Ik zit zelf bijna altijd alleen in de auto, dus hier geen probleem in gezien. Zou ik vaak volwassenen achterin hebben, dan zou het geen 3 zijn geworden.

Er zijn echter vast mensen die dit veel beter kunnen verwoorden op basis van veel meer praktijkervaring.
 
Ik heb op 15 augustus een witte Model 3 Performance besteld, met zwart/wit interieur en FSD optie. De opvolging ging heel vlot. RN nummer was uiteraard direct in orde, en ondertussen heb ik ook een email gehad om de contactgegevens van de verzekeringsagent door te geven. Er staat in mijn account nog geen publieke VIN, maar in de broncode wel dus er is eentje gekoppeld. Voorlopige leveringsdatum zou tussen 16 en 23 september zijn.
 
@Bram Jeurissen mij is ook vertelt 20 september. Mijn vin begint met dezelfde cijfers als die van jouw. Heb jij jouw vin ook al ergens staan naast dat deze in de broncode zichtbaar is? In mijn account zag ik altijd de bestel bevestiging als documenten staan. Sinds vorige week zie ik geen enkel document meer. Hoe zit dat bij jou?
 
Pffff.... ik heb een lager VIN-nummer dan Bram en Robbertos, maar ik weet nog helemaal niks.

De laatste keer dat ik iemand van Tesla aan de lijn had was het verhaal dat hij pas het einde van deze maand met de boot aankomt :( Ik wil gewoon weten wanneer ik hem kan ophalen al zegt iemand 7 oktober is de voorlopige leveringsdatum dan weet ik tenminste iets :rolleyes: Enige wat nu wel redelijk constant is, is dat ik deze VIN al sinds 18 augustus in de sourcecode kan terug vinden en nog niet veranderd is. Maar hij kwam dus tegelijkertijd met Bram en Robbertos en Boon enz... en die hebben allemaal wel een leverdatum....

Wachten is niet mijn sterkte eigenschap o_O
 
@Bram Jeurissen mij is ook vertelt 20 september. Mijn vin begint met dezelfde cijfers als die van jouw. Heb jij jouw vin ook al ergens staan naast dat deze in de broncode zichtbaar is? In mijn account zag ik altijd de bestel bevestiging als documenten staan. Sinds vorige week zie ik geen enkel document meer. Hoe zit dat bij jou?

Nope, alleen in de broncode zichtbaar. Heb de standaard documenten in mijn account, nog geen eindfactuur oid.
 
Pffff.... ik heb een lager VIN-nummer dan Bram en Robbertos, maar ik weet nog helemaal niks.

De laatste keer dat ik iemand van Tesla aan de lijn had was het verhaal dat hij pas het einde van deze maand met de boot aankomt :( Ik wil gewoon weten wanneer ik hem kan ophalen al zegt iemand 7 oktober is de voorlopige leveringsdatum dan weet ik tenminste iets :rolleyes: Enige wat nu wel redelijk constant is, is dat ik deze VIN al sinds 18 augustus in de sourcecode kan terug vinden en nog niet veranderd is. Maar hij kwam dus tegelijkertijd met Bram en Robbertos en Boon enz... en die hebben allemaal wel een leverdatum....

Wachten is niet mijn sterkte eigenschap o_O


Ik snap je heel goed. Nadeel van hoe het nu gaat, is dat we elkaar gek maken. Toen ik in 2016 mijn Model S ophaalde, wist ik dat ook pas een week van te voren. Toen kon ik niets checken qua VIN of boot (was een stuk rustiger).
 
Ik snap je heel goed. Nadeel van hoe het nu gaat, is dat we elkaar gek maken. Toen ik in 2016 mijn Model S ophaalde, wist ik dat ook pas een week van te voren. Toen kon ik niets checken qua VIN of boot (was een stuk rustiger).

Haha, ja dat is waar. We maken elkaar helemaal gek hier...

@Robbertos mijn bestelbevestiging is ook weg uit mijn account. Ik heb daar ook geen enkel document meer staan. Wel bijzonder dat @Bram Jeurissen de standaard documenten nog wel heeft dan?
 
Nog een dingetje waar ik me drul om kan maken . Aangezien de nieuwe sitecode kentekens nu 2 weken in gebruik is ging ik ervan uit dat we allemaal een G-001-BB kenteken krijgen. Maar als je de opendata.rdw.nl site checkt zie ik allemaal ZV-000Z kentekens op de laatste dagen geregistreerd. Heeft tesla al kentekens ongekocht toen er al autos op boot stonden?
 
Vanaf 20-8 zijn er 28 Performances met Performance Pack op kenteken gezet, waarvan 21 zwarte. 4 grijze. 3 witte en 1 blauwe. (1 grijze met een cataloguswaarde van 80.223 (heeft die alles aangevinkt dan?))

@Boon ZV-550-T staat nog niet op naam en heeft onze cataloguswaarde ;) zou die van jou zijn?

Mannen, ik zie geen beschikbare witte
 
Nog een dingetje waar ik me drul om kan maken . Aangezien de nieuwe sitecode kentekens nu 2 weken in gebruik is ging ik ervan uit dat we allemaal een G-001-BB kenteken krijgen. Maar als je de opendata.rdw.nl site checkt zie ik allemaal ZV-000Z kentekens op de laatste dagen geregistreerd. Heeft tesla al kentekens ongekocht toen er al autos op boot stonden?

@sappy Ik zag deze pas later... interessant kwestie inderdaad... Ik denk het wel

Wat ik ook wel interessant vind is dat er in de afgelopen 10 dagen 28 op kenteken zijn gezet maar niemand van hier :D
 
Vanaf 20-8 zijn er 28 Performances met Performance Pack op kenteken gezet, waarvan 21 zwarte. 4 grijze. 3 witte en 1 blauwe. (1 grijze met een cataloguswaarde van 80.223 (heeft die alles aangevinkt dan?))

@Boon ZV-550-T staat nog niet op naam en heeft onze cataloguswaarde ;) zou die van jou zijn?

Mannen, ik zie geen beschikbare witte

Tja wie zal het zeggen, het zou hem kunnen zijn... maar oude reeks kenteken en op 30-8-2019 op kenteken gezet dat is toch vreemd als de nieuwe kentekenreeks al is ingegaan. We gaan het zien.