Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance bestellingen

In welke kleur

  • Pearl White

    Votes: 45 34.6%
  • Solid Black

    Votes: 25 19.2%
  • Midnight Silver Metallic

    Votes: 23 17.7%
  • Deep Blue Metallic

    Votes: 27 20.8%
  • Multi-Coat Red

    Votes: 10 7.7%

  • Total voters
    130
This site may earn commission on affiliate links.
Naar aanleiding van de recente prijsdaling van de Performance ben ik erg benieuwd of er met mij nog meer mensen zijn die nu een Performance hebben besteld.

Ook of er al iemand weet wanneer zijn/haar Performance geleverd gaat worden.

Ik kon zo snel niet een Thread vinden. Wel een Sr+, dus leek mij leuk om deze aan te maken voor mede lotgenoten. Kunnen we ook gelijk een beetje kijken in welke kleur ;)
 
Ik heb op de dag van de prijsdaling mijn reeds bestelde LR geuprade naar de performance versie (en ook nog wit, de kleur die ik al wilde!). Ik heb gisteren via een Tesla medewerker doorgekregen dat er een 'match' voor mijn bestelling is gevonden, en deze op 10 augustus in Zeebrugge aankomt. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ie dan in Tilburg op te halen is...?
 
Heb gisteren telefonisch contact gehad met Tesla. Nu bestellen is in september leveren. Lijkt me dat ze dit ruim nemen om mensen niet te hoeven teleurstellen.

Daarnaast heb ik gevraagd ik in hoeverre het mogelijk was om een recent bestelde auto met de verlaagde prijzen te kunnen verrekenen. Het antwoord daarop was kort en duidelijk. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Diezelfde vraag heeft Leaseplan ook gesteld voor een heleboel bestellingen. Zij wachten nu op een antwoord van Tesla. Daarna volgt er een vernieuwde berekening.
 
Ik heb op de dag van de prijsdaling mijn reeds bestelde LR geuprade naar de performance versie (en ook nog wit, de kleur die ik al wilde!). Ik heb gisteren via een Tesla medewerker doorgekregen dat er een 'match' voor mijn bestelling is gevonden, en deze op 10 augustus in Zeebrugge aankomt. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ie dan in Tilburg op te halen is...?
Reken op 2 weken.
 
Heb gisteren telefonisch contact gehad met Tesla. Nu bestellen is in september leveren. Lijkt me dat ze dit ruim nemen om mensen niet te hoeven teleurstellen.

Daarnaast heb ik gevraagd ik in hoeverre het mogelijk was om een recent bestelde auto met de verlaagde prijzen te kunnen verrekenen. Het antwoord daarop was kort en duidelijk. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Diezelfde vraag heeft Leaseplan ook gesteld voor een heleboel bestellingen. Zij wachten nu op een antwoord van Tesla. Daarna volgt er een vernieuwde berekening.

Via de leasemij kreeg ik ook net te horen dat de levering medio september zal plaatsvinden.. let's wait and see.
 
Ik had destijds niet de P3 besteld, omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de spoiler en de platte bandjes. Ik begrijp dat de LR AWD verder technisch identiek (muv remschijven) is aan de P3 en dat het mogelijk zou moeten zijn om via software de Performance te 'unlocken'. Dus ik hoop dat door de prijsdaling er ook een mogelijkheid komt om software-performance-unlock te doen (voor een schappelijk prijsje).
 
Ik had destijds niet de P3 besteld, omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de spoiler en de platte bandjes. Ik begrijp dat de LR AWD verder technisch identiek (muv remschijven) is aan de P3 en dat het mogelijk zou moeten zijn om via software de Performance te 'unlocken'. Dus ik hoop dat door de prijsdaling er ook een mogelijkheid komt om software-performance-unlock te doen (voor een schappelijk prijsje).

Ik begrijp je keuze. De kans dat de spoiler er op zit is echter vrij klein en zou je er dus zo vanaf kunnen halen. Ik heb met de P3 gereden en ik vond hem nog vrij comfortabel rijden op de platte bandjes. Ik was toen gelijk verkocht, echter de rationele gedachte en 10k verschil hebben mij toen een LR AWD laten bestellen. Nu het prijsverschil dermate is gezakt heb ik hem toch om laten zetten naar de P3.

Ik betwijfel of Tesla ooit zo'n optie gaat bieden om hem te unlocken, maar je weet het nooit bij Tesla
 
Ik heb op de dag van de prijsdaling mijn reeds bestelde LR geuprade naar de performance versie (en ook nog wit, de kleur die ik al wilde!). Ik heb gisteren via een Tesla medewerker doorgekregen dat er een 'match' voor mijn bestelling is gevonden, en deze op 10 augustus in Zeebrugge aankomt. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ie dan in Tilburg op te halen is...?

Eind augustus, begin september ongeveer.
Capaciteit vanuit Zeebrugge (auto-opleggers) is beperkt. De autos voor nederland/belgie hebben geen top-prio aangezien die in 1 dag naar afleverlocatie gebracht kunnen worden. 'Dieper' europa in gaat eerst rijden (ivm rijtijd/rust-wetgeving chauffeurs etc). Met name tegen eind van kwartaal aan, dus voor eerste boten valt dat misschien nog mee. Iets met optimale cash-flow etc, is vast over nagedacht.