Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3/Y RWD (SR); 7 kwh extra capaciteit in akku?

This site may earn commission on affiliate links.
Raar verhaal wat mij betreft. Waarom stopt Tesla 7kWh verborgen capaciteit in de accu en vermeld dat nergens?
Zat er bij de uitvoeren van de test geen storing in het BMS van de testauto('s)?

Als de accu op 0% staat, dan ga ik geen 50km extra range erbij rekenen en dan pas opladen. Dat doet (durft) niemand.
Dan kan Tesla beter de accu software herijken en het 0 punt nog iets lager zetten en de auto met hogere WLTP voor iets meer geld verkopen.

IK geloof dit pas als de auto bij stilstand bij volle lading 62 (standaard) +7 (extra) = 69 kWh stroom in de accu gaat. Dit is volgens mij dan weer niet getest.

Iemand ervaring?
 
Dat begrijp ik. Maar een 7kWh "reserve capaciteit" is wel heel veel. Ook als je kijkt dat de Model X maar 2kWh reserve en sommige andere merken EV 0 kWh reserve.

Maar nu is de hamvraag. Hoeveel bruto capaciteit heeft de LFP MiC Model 3 SR+/ Model Y RWD accu.

1. 69 kWh bruto (= 62 netto bruikbaar + 7 reserve)
of
2. 62 kWh bruto, volgens specs (= 55 netto bruikbaar + 7 reserve).

Dat weet je mi pas als je de accu van de de auto helemaal leeg rijdt tot die echt stil staat en daarna direct aan de lader hangt en meet hoeveel netto erin gaat tot dat die bij 100% stopt. Als je deze informatie hebt, weet je adh van het verbruik hoeveel je max. kan rijden voordat de accu echt 100% leeg is.

Iemand geprobeerd?
 
  • Like
Reactions: Dbergeeke
Schermafbeelding 2022-11-21 om 09.14.12.png
 
Dat begrijp ik. Maar een 7kWh "reserve capaciteit" is wel heel veel. Ook als je kijkt dat de Model X maar 2kWh reserve en sommige andere merken EV 0 kWh reserve.

Maar nu is de hamvraag. Hoeveel bruto capaciteit heeft de LFP MiC Model 3 SR+/ Model Y RWD accu.

1. 69 kWh bruto (= 62 netto bruikbaar + 7 reserve)
of
2. 62 kWh bruto, volgens specs (= 55 netto bruikbaar + 7 reserve).

Dat weet je mi pas als je de accu van de de auto helemaal leeg rijdt tot die echt stil staat en daarna direct aan de lader hangt en meet hoeveel netto erin gaat tot dat die bij 100% stopt. Als je deze informatie hebt, weet je adh van het verbruik hoeveel je max. kan rijden voordat de accu echt 100% leeg is.

Iemand geprobeerd?
Is bij mijn model S = 4Kw reserve je kan dit uitlezen met OBD stekker (met diesel of benzine heb je ook reserve vloeistof) is ook voor reparatie indien je auto defect is kunnen ze je wel helpen door cellen te overbruggen e.d. natuurlijk wat garantie is kan je dan moeilijk waarmaken zonder die OBD stekker.