Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X (Extended) vs Model X Performance vs Model X Performance + Ludicrous

This site may earn commission on affiliate links.
A

Anon94140

Guest
Recent werd aangekondigd dat de benamingen van de Model S/X consistent zou worden met de M3.

Op de US site kan je nu kiezen voor:
  • Model X 4.7s0-60 mph
  • Model X met optie Extended Range 4.7s 0-60 mph
  • Model X Performance 3.5s 0-60 mph = nieuwe versie?
  • Model X Performance met optie Ludicrous 2.8s 0-60 mph
Begrijp ik dan goed dat de Model X Performance 3.5s 0-60 mph een nieuwe versie is die op dit moment niet beschikbaar is op de Europese markt? En is Model X Performance met optie Ludicrous 2.8s 0-60 mph wat we nu kennen als Ludicrous Plus ("I want my mommy")?
Schermafbeelding 2019-02-20 om 08.55.24.png 1.png
 
Ik vind 't maar onduidelijk. Tesla is zo ongeveer het enige merk dat gewoon duidelijk liet zien wat voor accu er onder de bips zat. 40, 60, 75, 80, 85, 90, 100. Nu krijg je dezelfde ongein als BMW doet met 'Ampereuur', wat een nietszeggend getal is.

Als nou over een jaar een S/X met 110 kWh uit komt, heet die dan ook 'Extended'? Of is dat dan Extended+ ?
 
Ik vind 't maar onduidelijk. Tesla is zo ongeveer het enige merk dat gewoon duidelijk liet zien wat voor accu er onder de bips zat. 40, 60, 75, 80, 85, 90, 100. Nu krijg je dezelfde ongein als BMW doet met 'Ampereuur', wat een nietszeggend getal is. Als nou over een jaar een S/X met 110 kWh uit komt, heet die dan ook 'Extended'? Of is dat dan Extended+ ?
Ik zet mijn geld dan op 'Long Range'. Maar inderdaad, onduidelijk. Meest logische, naar mijn idee: Standard Range (als M3) > Extendend Range (Mid bij M3 wijzigen) > Long Range (als M3) > Performance (als M3).
 
100D’s zijn uncorked, bleek dat ze veilig meer vermogen konden afgeven. Vroeg uitgeleverde model X-en zijn nog niet uncorked, tenzij hier specifiek om gevraagd is. Is een software matig iets dat het SeC kan doen.
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Model X, vooheen 75D, 0-100km/u ooit
Model X Extended, voorheen 100D, 0-100km/u eerst 4,9 sec, later 4,5 sec.
Model X Performance, voorheen kortstondig P90D en een enkele P100D, 0-100km/u 3,9 sec
Model X Performance, voorheen P100D, 0-100km/u 3,1 sec
Correctie; de laatste is Model X Performance Ludicrous (het streepje......)
 
  • Like
Reactions: HWS