Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik alle niet officiële stukjes info combineer is de 72A bij ons de standaard.... en 72A /3 = 24A * 400V = 16,5 kW :cool:

Ik heb dit eerder ook al gemeld, maar daar kwam geen reactie op, en geen reppunten :rolleyes: dus ik dacht dat ik de enige was die hier enthousiast over was....


Thnx! Dat klinkt logische die 72A.
Haha er zijn meer nerds , en wellicht zijn er nog andere leuke easter eggs!!!

nog een tip aangezien een aantal mensen twijfelen over de lichte bekleding, maar dat is leer met een soort kunstof erdoorheen waardoor het ten eerste heel zacht schijnt te zijn en niet vies wordt danwel erg makkelijk schoon te maken is. In mijn geval kids van 3 en 5 maar is het een wel overwogen keuze.
 
Thnx! Dat klinkt logische die 72A.
Haha er zijn meer nerds , en wellicht zijn er nog andere leuke easter eggs!!!

nog een tip aangezien een aantal mensen twijfelen over de lichte bekleding, maar dat is leer met een soort kunstof erdoorheen waardoor het ten eerste heel zacht schijnt te zijn en niet vies wordt danwel erg makkelijk schoon te maken is. In mijn geval kids van 3 en 5 maar is het een wel overwogen keuze.

Als het goed is, is de witte bekleding geen leer maar een leer alternatief dst milieuvriendelijker zou moeten zijn. Het schijnt inderdaad makkelijker schoon te houden/maken zijn. Ik vind persoonlijk het witte interieur erg fraai (enkel op foto's gezien).
 
Goed initiatief. Mijn configuratie is als volgt:

- Carbon inleg. Heeft een hi-tech uitstraling.

Geen premium package. De extra verlichting vind ik mooi, maar het pakket is kostbaar.
Geen Subzero package. Stuurverwarming wil ik graag, maar een Tesla kan het interieur toch voorverwarmen? Dan is stuurverwarming niet meer nodig.

Indien de Carbon inleg net als bij de Model S €1.150 kost, dan zou ik gewoon pianolak nemen en de onderdelen later laten wrappen. Volgens mij heeft forumlid Desiré dat voor €300 laten doen, en ik heb het resultaat met eigen ogen mogen aanschouwen: perfect! Doe maar een search en spreek desnoods met hem af, ik wou dat ik dat gedaan had zo.

Voor dat geld heb je dan een Sub-zero pakket, wat zoals hier eerder is aangehaald efficiënter (want directer) de lichamen opwarmt. Waarom zou je al dat luchtvolume in de X willen opwarmen om zelf warm te worden, terwijl alleen je lichaam en handen warm moeten worden? Vergeet ook de ruitenwisser en sproeistukverwarming niet, daar doet de Climate control niets mee. De Sub-zero Package helpt je ook als je X niet knus in een garage geparkeerd staat bij temperaturen onder nul.

Premium Package zou wel eens van meerwaarde kunnen zijn bij latere verkoop, maar misschien later ook wel deels te retrofitten (denk aan lampen voor interieur verlichting die al voorbereid zijn maar gewoon niet geplaatst). Het is een hele investering, maar misschien heb je toch net even wat meer rek of ruimte dan je denkt.
Vooral deze opties lijken mij het meest bij te dragen aan de uitstraling en daarmee de waardevastheid (IMHO):
image.jpeg
 
Last edited:
Indien de Carbon inleg net als bij de Model S €1.150 kost, dan zou ik gewoon pianolak nemen en de onderdelen later laten wrappen. Volgens mij heeft forumlid Desiré dat voor €300 laten doen, en ik heb het resultaat met eigen ogen mogen aanschouwen: perfect! Doe maar een search en spreek desnoods met hem af, ik wou dat ik dat gedaan had zo.

Voor dat geld heb je dan een Sub-zero pakket, wat zoals hier eerder is aangehaald efficiënter (want directer) de lichamen opwarmt. Waarom zou je al dat luchtvolume in de X willen opwarmen om zelf warm te worden, terwijl alleen je lichaam en handen warm moeten worden? Vergeet ook de ruitenwisser en sproeistukverwarming niet, daar doet de Climate control niets mee. De Sub-zero Package helpt je ook als je X niet knus in een garage geparkeerd staat bij temperaturen onder nul.

Premium Package zou wel eens van meerwaarde kunnen zijn bij latere verkoop, maar misschien later ook wel deels te retrofitten (denk aan lampen voor interieur verlichting die al voorbereid zijn maar gewoon niet geplaatst). Het is een hele investering, maar misschien heb je toch net even wat meer rek of ruimte dan je denkt.
Vooral deze opties lijken mij het meest bij te dragen aan de uitstraling en daarmee de waardevastheid (IMHO):

De lampjes etc geloof ik wel, maar vooral de geventileerde stoelen lijken mij een ramp met de kinderen. Die willen nog wel eens wat drinken of chocolade oid laten vallen en dat druipt dan gelijk in de stoel! Dat wil ik iig niet meer zo lang de kinderen nog klein zijn...ook al is het alleen op de voorstoelen, dan nog echt een no-go :smile:

Verder geloof ik het wel wat betreft de lampjes en accenten...iig voor 5.000 euro hoeft dat er voor mij niet op...ben daar echt te "zuinig" voor...

- - - Updated - - -

Hier nog de resterende screenshots van alle mogelijkheden bij het configureren van de X in nederland.

Mochten er nog schermen ontbreken oid dan hoor ik dat graag, dan zal ik die ff hier posten. Maar volgens mij heb ik ze allemaal...behalve dan degene waar de X daadwerkelijk is geconfigureerd :wink:
 

Attachments

  • tesla1.png
    tesla1.png
    714.3 KB · Views: 72
  • tesla2.png
    tesla2.png
    613.8 KB · Views: 66
  • tesla3.png
    tesla3.png
    873.4 KB · Views: 63
  • tesla4.png
    tesla4.png
    852.6 KB · Views: 69
  • tesla5.png
    tesla5.png
    825.3 KB · Views: 61
  • tesla6.png
    tesla6.png
    227.2 KB · Views: 63
  • tesla7.png
    tesla7.png
    24.7 KB · Views: 68
  • tesla8.png
    tesla8.png
    620.8 KB · Views: 68
Ik heb het emailtje om mijn Model X te configureren gekregen. Na wat spelen met de configurator is het voor mij toch te duur. Ik zal nog wat langer bij mijn "voorlopige" classic Model S moeten blijven. Vind ik eigenlijk niet erg, de Model X reservatie was er anderhalf jaar geleden vooral gekomen om het vrouwtje te overtuigen. Na het voorstel van Tesla om tot levering van de X een witte classic S te kopen (doordat autopilot eraan kwam met mooie korting) heb ik mijn huidige gekocht. Ondertussen toch al meer dan een jaar met een Tesla kunnen rijden :-D.
Met een Model S kun je nog steeds niet ongemerkt ergens parkeren, laat staan wat dat zal geven met de Model X... hoeft voor mij niet dus. Enkel jammer van de accessoirehaak, fietsen meenemen zou wel handig zijn.
Overigens lichtjes geschrokken van de huidige prijs van een S: 109.000 voor mijn S configuratie (118.000 voor de X) terwijl ik 72.000 betaald heb (en dan nog met duo-lader).
 
Hallo allemaal, na al heel lang meelezen nu officieel geregistreerd !! Ik heb zelf al een jaar een Tesla model S die we naar volle tevredenheid gebruiken. Nu hebben we een Tesla Model X signature gereserveerd staan en willen hier graag een leaseofferte voor opvragen. Echter de diverse leasemaatschappijen "doen" nogal lastig. Te weinig gegevens met de auto etc. Heeft iemand al een leaseofferte op kunnen vragen bij een maatschappij voor een model X ? En zo ja, bij welke maatschappij? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp !!!
 
Hallo allemaal, na al heel lang meelezen nu officieel geregistreerd !! Ik heb zelf al een jaar een Tesla model S die we naar volle tevredenheid gebruiken. Nu hebben we een Tesla Model X signature gereserveerd staan en willen hier graag een leaseofferte voor opvragen. Echter de diverse leasemaatschappijen "doen" nogal lastig. Te weinig gegevens met de auto etc. Heeft iemand al een leaseofferte op kunnen vragen bij een maatschappij voor een model X ? En zo ja, bij welke maatschappij? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp !!!

Net even voor je gebeld met mijn leasemaatschappij, Maxima Lease. Model X is geen probleem, ze zien je graag komen als klant. Telnr: 070-3814185
 
Heb de uitnodiging ook gekregen, maar helaas geen tijd.. (waarom geen avonduren?).

Dit is em trouwens wel geworden:
MX.jpg

Geen idee waarom alles zo pixelated is, maar ik laat de config wel een andere keer zien.
Tot nu toe: P90D zonder L, witte seats met zwarte hemelbekleding. 7zits met 22"turbines. AP, premium en subzero, accessoirehaak. Erg aan het twijfelen of de Ultra high fidelity echt iets toevoegt (voor bijna 3k)... Andere MS draadjes hebben mij wel erg doen twijfelen. Had begrepen dat het echt een groot verschil is ten opzichte van de std audio. (heb zelf wel HIFI in de MS).

Heb recent contact gehad met mijn toegewezen DS, maar het is nog zo pril, dat hij mijn auto nog niet eens in zijn systeem heeft staan.. Paar dagen geduld ;-).
 
Heb de uitnodiging ook gekregen, maar helaas geen tijd.. (waarom geen avonduren?).

Dit is em trouwens wel geworden:

Geen idee waarom alles zo pixelated is, maar ik laat de config wel een andere keer zien.
Tot nu toe: P90D zonder L, witte seats met zwarte hemelbekleding. 7zits met 22"turbines. AP, premium en subzero, accessoirehaak. Erg aan het twijfelen of de Ultra high fidelity echt iets toevoegt (voor bijna 3k)... Andere MS draadjes hebben mij wel erg doen twijfelen. Had begrepen dat het echt een groot verschil is ten opzichte van de std audio. (heb zelf wel HIFI in de MS).

Heb recent contact gehad met mijn toegewezen DS, maar het is nog zo pril, dat hij mijn auto nog niet eens in zijn systeem heeft staan.. Paar dagen geduld ;-).

Mooie config! Alhoewel ik de 22" er nooit bij zou nemen, te groot voor stoeprandjes etc, en een stuk duurder, maar gezien het aantal S'en met 21" die ik heb zien rijden denken de meesten er anders over dan ik ;)

En voor het geluid, het zou mooi geweest zijn als je tijd kon vrij maken 17/18 want kun je het met eigen oren testen...ook weer persoonlijk, maar voor 3K koop ik liever een mooie geluidsset thuis daarvoor...die er standaard inzit is al behoorlijk goed en om dan in de auto, waar de akoestiek al lastiger is met kleine ruimte en windgeruis is het veel geld voor net dat kleine beetje extra...
 
Had begrepen dat het echt een groot verschil is ten opzichte van de std audio. (heb zelf wel HIFI in de MS).
Dat zal subjectief zijn dan. Ik vind het UHF pakket zwaar tegenvallen, helemaal voor het geld dat er tegenwoordig voor gevraagd wordt. Mijn vorige Tesla had het en onze 2e(ook vorige)niet. Heb nu een nieuwe met het standaard pakket waarvan op dit moment de audio geüpgrade wordt. Zeker niet goedkoper maar naar verwachting wel veeeel beter. Zie ook het draadje http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35635-Upgrade-standaard-audio/page23
 
Last edited: