Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben net door Tesla gebeld en de verwachting is dat mijn Tesla Signature P90DL, zes stoelen, geleverd wordt half augustus. Uiteraard nog geen zekerheid..... Zover ik begreep is dat de eerste levering in Nederland.

Wel fijn dat de auto na mijn vliegvakantie komt, dat is dan weer het voordeel.

Nu maar hopen dat het niet nog een keer uitgesteld wordt.
 
  • Like
Reactions: GVTesla and Art747
Reed net voor mij vrijdag ri SuC.. auto kwam terug van laden met Chademo - is een US versie.
Van achter lijkt de auto overigens helemaal niet zo groot.

laden ?? - 1 (1).jpg
 
Volg dit forum nu een tijdje ivm de aanstaande leveringen van de X. Ben niet bekend met fora dus zijn niet alle gebruiken mij bekend; alvast excuus hiervoor. Heb inmiddels al enige weken een VIN code en naar verwachting in augustus levering. Morgen eerste proefrit. Zijn er al meer hier die een proefrit hebben gemaakt??
 
IMG_4803.jpg
IMG_4805.jpg
Vandaag een proefrit gemaakt met een rode X in Den Haag, hieronder kort mijn bevindingen;
  • Rijden vrijwel gelijk aan mijn S, misschien iets logger maar nauwelijks merkbaar. Kortom geweldig!
  • Voorstoelen zijn uitstekend, zitten voor mij (2 meter) beter dan de Next Generation van de S, maar dat kan ook komen doordat je wat meer rechtop zit. De voorruit is ook waanzinnig, zeker op een regenachtige dag als vandaag. Stoplichten goed zichtbaar ook als je te ver bent doorgereden, bijna het gevoel of je open rijd.
  • De middenrij; de middelste stoel hadden ze gelukkig weggelaten, dat gaat niet werken met de lengtebalk van de vleugeldeuren boven je hoofd. Met twee zitplaatsen is het riant, alleen hadden ze wat ons betreft dan wat dichter bij elkaar mogen staan zodat je wat meer ruimte bij de deur hebt. Verstel mogelijkheden prima.
  • De achterrij; tsja dat is wel een probleem. Behalve de beperking in de hoogte (personen van max 160 a 170 cm) is de beenruimte echt waardeloos. Als je op de middenrij normaal wil zitten dan zijn de stoelen daarachter onbruikbaar, tenzij je je benen tussen de middenstoelen legt.
  • Het verbruik leek toch wat hoger te liggen dan bij mijn S, op een stuk wat ik veel vaker rij en dan heb ik er niet echt aan getrokken.
Voor mij is het een ideale auto voor lange (vakantie) ritten met max 4 personen, dan is hij beter dan de S, vooral qua ruimtelijk gevoel en zitcomfort op de tweede rij. Met meer dan 4 kan op z'n hoogst op zaterdagochtend naar de training (10 tot 12 jarigen;).
 
Volg dit forum nu een tijdje ivm de aanstaande leveringen van de X. Ben niet bekend met fora dus zijn niet alle gebruiken mij bekend; alvast excuus hiervoor. Heb inmiddels al enige weken een VIN code en naar verwachting in augustus levering. Morgen eerste proefrit. Zijn er al meer hier die een proefrit hebben gemaakt??

Ja, ook in de rode p90dl (in Amsterdam)!

Ervaringen: zie de post hierboven, daar sluit ik mij bij aan. Zitpositie is duidelijk hoger dan in de S, zicht is - vooral ook door de enorme voorruit - van een geheel andere orde. Ook niet vergelijkbaar met een cabrio, want je kijkt niet tegen de bovenrand van de voorruit aan.
 
Ja, ook in de rode p90dl (in Amsterdam)!

Ervaringen: zie de post hierboven, daar sluit ik mij bij aan. Zitpositie is duidelijk hoger dan in de S, zicht is - vooral ook door de enorme voorruit - van een geheel andere orde. Ook niet vergelijkbaar met een cabrio, want je kijkt niet tegen de bovenrand van de voorruit aan.
Ben benieuwd morgen. Ik heb de 5-zits configuratie gekozen ivm behoefte ruimte achterin. Ben benieuwd of dit ook de beenruimte ten goede komt op 2e rij. Ik heb de X al eerder in Tilburg gezien en mijn eerste indruk was dat de wagen minder groot aandoet dan je op basis van zijn maten zou verwachten.
 
Vandaag proefritje in de X. Indrukwekkende auto. Lekker zittende stoelen met fatsoenlijke hoofdsteunen. Maar de flexibiliteit van het interieur (bagageruimte etc.) van mijn classic S bevalt me beter.
IMG_0747.JPG
IMG_0748.JPG
IMG_0747.JPG
 

Attachments

  • IMG_0749.JPG
    IMG_0749.JPG
    593.7 KB · Views: 28
  • Like
Reactions: HWS