Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening nieuwe Tesla Factory Tilburg op 25 september

This site may earn commission on affiliate links.
Even extrapoleren vanuit mijn situatie (hemelsbreed 4 km van Tesla btw).

Onze ongeveer 50 vierkante meters brengen op jaarbasis ruim 8 mWh op. (Actueel op dit moment 6Kw)

Omgerekend geeft dat 6.720 gWh per jaar voor Tesla. Mooie uitdaging voor de opslag, heel wat Powerpacks :)

Als een nieuw af te leveren auto 70 kWh moet laden kunnen er 96.000 auto's worden geladen.
De productie kan tot 450 auto's per week worden opgeschroefd, ofwel ruim 23.000 auto's per jaar.

Dan blijven er nog ruim 5 gWh over voor de productie etc.
Moet te doen zijn, lijkt me.

Overigens lijkt het me zo veel dat ik op zoek ben naar een fout in mijn berekening maar die heb ik nog niet gevonden. Jullie?

- - - Updated - - -



Toch zit hij er volgens mij niet ver naast. Top 10 grootste commerciële PV-projecten in Nederland - EnergieBusiness[/QUOTE

in Brabant is dit wel het grootste op dak systeem http://www.international-solar.com/downloads/150524%20Persbericht%20solarbranche%20Realisatie%20gestart%20mega%20zonnestroomproject%20ThyssenKrupp%20Materials%20Nederland.pdf
 
Misschien dat je bedoelt dat het NL belastingtarief van 20%/25% (vennootschapsbelasting) lager is dan in sommige andere landen (US bijvoorbeeld)? Het Nederlandse tarief is echter gelijk voor zowel Nederlandse als buitenlandse ondernemingen.

Ja, maar belangrijker nog: multinationals maken afspraken met de fiscus welk deel in NL belast wordt. 80 van de 100 grootste multinationals hebben daarom een Holding in NL, voor hen is NL een belastingparadijs.
 
Ja, maar belangrijker nog: multinationals maken afspraken met de fiscus welk deel in NL belast wordt. 80 van de 100 grootste multinationals hebben daarom een Holding in NL, voor hen is NL een belastingparadijs.

Het ligt best genuanceerd eigenlijk. De Nederlandse fiscus wil dat de winst die past bij die activiteiten in Nederland verricht worden in Nederland worden belast. Niet meer en niet minder - en dat tegen het reguliere tarief. Pure holdings doen niet zoveel anders dan het houden van aandelen in andere vennootschappen. De resultaten die daarbij horen (dividenden etc) zijn niet belast met vpb. Geldt voor zowel Nederlandse en buitenlandse holdings en dit is een algemeen concept dat in veel andere landen ook toegepast wordt. Anyway, wat de reden voor Tesla ook echt is om zich hier te vestigen (het zal een combinatie van veel factoren zijn), we moeten er inderdaad erg blij mee zijn.
 
Ze vroegen zich al af waar je bleef:wink:

ja dacht het al .. heel de auto zat vol me

233623698_3-cava-cabre-sabate.jpg
 
Vandaag kreeg ik het jaarverslag van DuraVermeer en kwam deze foto tegen.
Die wagen.. is dat een Tesla, Yep.
Wat ik dus niet wist is dat ze in Tilburg dus een eigen testbaan hebben.
De datum komt ook nog overeen met de opening vorig jaar.

Ik wilde het even delen.
 

Attachments

  • 20160426_081553_resized.jpg
    20160426_081553_resized.jpg
    245 KB · Views: 41
  • Informative
Reactions: basvk