Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening Sec Rotterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Reed net toevallig langs SeC Rotterdam. In volle voorbereiding voor vanavond. De Tesla's stonden er al netjes bij en de tenten waren al opgezet. Veel plezier voor diegene die vanavond een bezoeken gaan brengen!
Tesla Rotterdam bedankt voor de fijne avond, Tesla Den Haag voor de hulp en forumleden Ebullio, Fuzzlogic, Fred met ega en anderen : leuk jullie weer Te zien. Demo met P90DL was nekhernia verslavend. Avond begon met gesprekje van wethouder van Rotterdam die het beleid uitlegde waar Rotterdam mee bezig is qua schone mobiliteit. Hij vond wat Tesla deed geweldig, er komen veel laadpunten in R'dM bij en het college ondersteund elektrisch rijden, klimaatacoord kwam aan bod etc. Taxi's die EV gaan rijden mogen op busbaan rijden etc. Ik vroeg deze man later waarom er een negatief EV advies gisteren de wereld in kwam over de nieuwe dienstauto's voor het bestuurscollege waaronder de burgemeester.
Daarin wordt verteld dat men allerlei nieuwe hybrides en EV's heeft bekeken. Nu rijdt men A8 en 7-serie BMW. Men steld dat men in de Model S heeft gereden maar dat de hoofdruimte te krap is en men achterin niet kan werken. Wellicht is Model X wat maar die komt te laat omdat het huidige leasecontract afloopt. Dus advies van onderzoekcommissie om bij de diesel vervuilers te blijven. Ik zei tegen de wethouder dat bij panodak je echt geen hoofdruimte gebrek hebt, dat heel Schiphol zwart ziet van Model S-en, dat Tesla best een aanpassing kan doen om achterin te kunnen werken en dat het college wat kleine ongenoegen best kan accepteren om een voorbeeld functie uit te stralen. Hij zei dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft. Rotterdam weert klassiekers uit de binnenstad maar het pluche blijft zelf diesels rijden, een gemiste kans. Een gemiste kans. Een gemiste kans. Zwak. Zwak. Zwak. Wie maakt ze wakker ?

- - - Updated - - -
 
Tesla Rotterdam bedankt voor de fijne avond, Tesla Den Haag voor de hulp en forumleden Ebullio, Fuzzlogic, Fred met ega en anderen : leuk jullie weer Te zien. Demo met P90DL was nekhernia verslavend. Avond begon met gesprekje van wethouder van Rotterdam die het beleid uitlegde waar Rotterdam mee bezig is qua schone mobiliteit. Hij vond wat Tesla deed geweldig, er komen veel laadpunten in R'dM bij en het college ondersteund elektrisch rijden, klimaatacoord kwam aan bod etc. Taxi's die EV gaan rijden mogen op busbaan rijden etc. Ik vroeg deze man later waarom er een negatief EV advies gisteren de wereld in kwam over de nieuwe dienstauto's voor het bestuurscollege waaronder de burgemeester.
Daarin wordt verteld dat men allerlei nieuwe hybrides en EV's heeft bekeken. Nu rijdt men A8 en 7-serie BMW. Men steld dat men in de Model S heeft gereden maar dat de hoofdruimte te krap is en men achterin niet kan werken. Wellicht is Model X wat maar die komt te laat omdat het huidige leasecontract afloopt. Dus advies van onderzoekcommissie om bij de diesel vervuilers te blijven. Ik zei tegen de wethouder dat bij panodak je echt geen hoofdruimte gebrek hebt, dat heel Schiphol zwart ziet van Model S-en, dat Tesla best een aanpassing kan doen om achterin te kunnen werken en dat het college wat kleine ongenoegen best kan accepteren om een voorbeeld functie uit te stralen. Hij zei dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft. Rotterdam weert klassiekers uit de binnenstad maar het pluche blijft zelf diesels rijden, een gemiste kans. Een gemiste kans. Een gemiste kans. Zwak. Zwak. Zwak. Wie maakt ze wakker ?

- - - Updated - - -


Ja, dat was al eerder gemeld. Erg zwak en bovendien schijnen wethouders een auto met chauffeur nodig te hebben voor hun ritjes (volgens mij in de regio). Waarom die korte afstandjes niet zelf rijden? In een Leaf!
 
Leuke avond, enkele forumleden ontmoet, Ludridiculous ervaren, etc.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.4 MB · Views: 66
Grappig is dat nou. Lees dat vele forumleden er waren en elkaar zelfs gesproken hebben. Ik was er ook (weliswaar wat later en ook maar uurtje gebleven), maar de mensen die ik gesproken heb waren geen van allen actief op het forum of kenden het TMC forum niet eens! Volgende keer maar een TMC-pet opzetten of zo :wink:.
 
Bij de opening van ons kantoorpand bij de Fenix Lofts (tegenover Hotel New York) heb ik de wethouder en projectontwikkelaar gemeld dat ik de locatie zal aanmelden voor Destination Charging. Nu zien wanneer Tesla doorkomt met dat project.
Gezellig borrelen bij hotel New York of eten bij Las Palmas en ondertussen wordt je MS door de gemeente 'gevuld'!
 
Is het SeC al geopend voor publiek? Zie dat er op de site staat dat deze 'binnenkort' opent (maar site is mogelijk nog niet bijgewerkt).

Shop en Tesla sales zijn open; de garage vanaf 4 januari voor service afspraken.

- - - Updated - - -

Komt er nog een plafond in of blijft dat zo?
Dat is modern tegenwoordig alles laten zien, het is in ieder geval niet saai :wink:
 
Tesla Rotterdam bedankt voor de fijne avond, Tesla Den Haag voor de hulp en forumleden Ebullio, Fuzzlogic, Fred met ega en anderen : leuk jullie weer Te zien. Demo met P90DL was nekhernia verslavend. Avond begon met gesprekje van wethouder van Rotterdam die het beleid uitlegde waar Rotterdam mee bezig is qua schone mobiliteit. Hij vond wat Tesla deed geweldig, er komen veel laadpunten in R'dM bij en het college ondersteund elektrisch rijden, klimaatacoord kwam aan bod etc. Taxi's die EV gaan rijden mogen op busbaan rijden etc. Ik vroeg deze man later waarom er een negatief EV advies gisteren de wereld in kwam over de nieuwe dienstauto's voor het bestuurscollege waaronder de burgemeester.
Daarin wordt verteld dat men allerlei nieuwe hybrides en EV's heeft bekeken. Nu rijdt men A8 en 7-serie BMW. Men steld dat men in de Model S heeft gereden maar dat de hoofdruimte te krap is en men achterin niet kan werken. Wellicht is Model X wat maar die komt te laat omdat het huidige leasecontract afloopt. Dus advies van onderzoekcommissie om bij de diesel vervuilers te blijven. Ik zei tegen de wethouder dat bij panodak je echt geen hoofdruimte gebrek hebt, dat heel Schiphol zwart ziet van Model S-en, dat Tesla best een aanpassing kan doen om achterin te kunnen werken en dat het college wat kleine ongenoegen best kan accepteren om een voorbeeld functie uit te stralen. Hij zei dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft. Rotterdam weert klassiekers uit de binnenstad maar het pluche blijft zelf diesels rijden, een gemiste kans. Een gemiste kans. Een gemiste kans. Zwak. Zwak. Zwak. Wie maakt ze wakker ?

- - - Updated - - -
Het is duidelijk dat de wethouder die je gesproken hebt het lef er niet voor heeft. :mad:

Daarmee weerhoudt hij de wethouders van het nieuwe rijden wat wij al gewoon vinden. Idd een gemiste kans. En dat nog wel in een grote stad die een milieuzone wil invoeren!
 
Het is duidelijk dat de wethouder die je gesproken hebt het lef er niet voor heeft. :mad:

Daarmee weerhoudt hij de wethouders van het nieuwe rijden wat wij al gewoon vinden. Idd een gemiste kans. En dat nog wel in een grote stad die een milieuzone wil invoeren!

Wiens brood men eet... Hoeveel auto's en olie gaan er door de Rotterdamse haven?
Amsterdam heeft Tesla HQ EU en een gemeente Tesla.
 
Bij de opening van ons kantoorpand bij de Fenix Lofts (tegenover Hotel New York) heb ik de wethouder en projectontwikkelaar gemeld dat ik de locatie zal aanmelden voor Destination Charging. Nu zien wanneer Tesla doorkomt met dat project.
Gezellig borrelen bij hotel New York of eten bij Las Palmas en ondertussen wordt je MS door de gemeente 'gevuld'!

Goed plan, ik ben voor!

@ Steven, niemand van het forum?! Moest zelf ook effe zoeken maar je vind ze meestal bij de BAR :D
 
Wiens brood men eet... Hoeveel auto's en olie gaan er door de Rotterdamse haven?
Amsterdam heeft Tesla HQ EU en een gemeente Tesla.

Ik zat mij gisteren weer behoorlijk te ergeren aan "De politiek" die tegen de invoering van de milieuzones zou zijn. Ik zag ook alleen maar VVD politici op TV aan het woord hierover. Nou staat de VVD samen met de PvdA niet bekent om het Groene beleid wat ze uitvoeren. Het wordt nu gebagatelliseerd als Autootje pesten.:wink:
Ik denkt dat de moedige steden Rotterdam en Utrecht het heft in eigen hand nemen om een falende landelijke Politiek te compenseren. Wellicht aanleiding voor een nieuw draadje: Falend Milieu beleid van de politiek?
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...m5r-PUY7mtmBW5rx4TP3Zg&bvm=bv.110151844,d.ZWU

- - - Updated - - -

Het is duidelijk dat de wethouder die je gesproken hebt het lef er niet voor heeft. :mad:

Daarmee weerhoudt hij de wethouders van het nieuwe rijden wat wij al gewoon vinden. Idd een gemiste kans. En dat nog wel in een grote stad die een milieuzone wil invoeren!

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...dJXWWjX_yxFUol8nA&sig2=s9IxT0qyaRnXjdxxFCmEeQ
Uit dit artikel gelicht:

Nieuwe elektrische dienstauto's zullen in ieder geval dit jaar nog niet aangeschaft worden: eerst moeten de leasecontracten van de auto's nog uitgediend worden en de auto die het college als vervanging op het oog heeft, zal pas verschijnen in het laatste kwartaal van 2016. Het college rijdt nu in een BMW 520 D en een Audi A6. De uitstoot van die auto's is momenteel zo'n 109 gram per kilometer.

Hoop aan de horizon
Voor nu is het voor het college dus niet mogelijk om over te gaan op elektrische dienstauto's. Wel is er aangekondigd dat er in het derde kwartaal van 2016 de Tesla model X op de markt komt, waar wel extra ruimte is en er een actieradius van 400 kilometer is, het college zal volgend jaar opnieuw bekijken welke auto's geschikt zullen zijn als elektrische dienstauto.


Wellicht zien we de heren nog wel in een Model-X voorbij zoeven :biggrin: