De auto meldt zijn VIN aan de Supercharger. Zo werkt ook bv. dat "Plug and Charge" van Fastned. Dat melden van het VIN is niet simpelweg het VIN over de lijn gooien. Zeker in geval van CCS standaard zit daar een versleuteling overheen waardoor auto X niet het VIN door kan sturen van auto Y en zo de kosten van het laden van X laten betalen door Y. Ik doe even de aanname dat dat bij Tesla ook zo is.
Dus wanneer je alleen hardware componenten over zet uit een Tesla dan zou Superchargen niet werken door het gebrek aan die controle. Wanneer je ook de software mee zou nemen (dus feitelijk heb je dan een Tesla met een andere body) dan zou het moeten werken, maar dan is er eigenlijk ook gewoon sprake van een Tesla met een rare bodykit.
Bij Tesla wordt getwijfeld aan hoe dit nou in werkelijkheid zit. Naar verluid hebben de Superchargers geen internet toegang en versturen zij de data (oa. billing, stall beschikbaarheid, etc) via de mobiele connectie van de auto. In hoeverre dat waar is weet ik niet.
De SUCs krijgen binnenkort wel internet, waardoor tijdens het laden ook bijvoorbeeld een filmpje gekeken kan worden. Dus eigen internet hebben/krijgen ze iig wel.