Goeiemorgen,
sinds 31 maart op de baan met "mijn" Tesla MS en ben er nog steeds hyperenthousiast over (en ik vrees dat die verslaving ook wel nooit weg zal gaan) maar...
jammergenoeg is de wagen ook al enkele keren binnengegaan in het SC. Ik moet zeggen, pluim voor de crew aldaar want steeds kon ik snel terecht en werd het probleem verholpen maar er lijken steeds nieuwe probleempjes bij te komen en nu vroeg ik me af of er nog mensen last van hadden :
- vorige maand sloot het panoramisch dak niet meer goed, gelukkig was dit snel opgelost
- dashborddisplay enkele weken geleden vervangen omwille van productiefout?
- gisteren de MS binnengedaan omwille van "bevroren" dashbord display. Op een week tijd liep dit regelmatig vast, weliswaar na een herstart deed ie het weer maar na enkele uren rijden was het bevroren scherm er opnieuw. Op het feit na dat je niet meer zag hoe snel je ging, hoe snel je range achteruit gaat of dat je niets meer kon bedienen met de knoppen aan het stuur bleef ze wel perfect rijden... Gisteren het verdict gekregen : doordat het cache geheugen van het navigatiesysteem te vol zat was er niet genoeg cache over voor het dashboarddisplay en liep dit dus vast... Ik gebruik de GPS nu wel vrij veel, maar dat het geheugen zo snel vol zou zitten... Alleszins voor de zekerheid hadden ze ook nog maar eens het dashboard display vervangen... Sinds gisterenavond lijkt het display zijn werk terug perfect te doen...
- echter gisterenavond geen 3G ontvangst meer... Weliswaar wel alle "ontvangst"balkjes gevuld dus dacht ik, misschien heeft ze gewoon een nachtje slaap nodig... Maar ook vandaag geen verbetering... De browser doet het niet (notificatie "error" in de balk boven het webadres), het navigatiesysteem laadt geen kaarten en ik kan haar niet bereiken via de Tesla App, na heel lang proberen haar te wekken krijg ik de melding dat ze ofwel in een heel diepe slaap zit of dat er geen goed 3G signaal in haar buurt zit... Vanochtend tijdens de file dan maar gebruik gemaakt van de iPhone om tesla even een mailtje te sturen... Straks even bellen...
Ben ik de enige die van deze technische probleempjes ondervindt? Want op 3 maanden lijkt dit me toch wel al een hele hoop... En toch zou ik haar voor geen geld van de wereld weer willen inwisselen
sinds 31 maart op de baan met "mijn" Tesla MS en ben er nog steeds hyperenthousiast over (en ik vrees dat die verslaving ook wel nooit weg zal gaan) maar...
jammergenoeg is de wagen ook al enkele keren binnengegaan in het SC. Ik moet zeggen, pluim voor de crew aldaar want steeds kon ik snel terecht en werd het probleem verholpen maar er lijken steeds nieuwe probleempjes bij te komen en nu vroeg ik me af of er nog mensen last van hadden :
- vorige maand sloot het panoramisch dak niet meer goed, gelukkig was dit snel opgelost
- dashborddisplay enkele weken geleden vervangen omwille van productiefout?
- gisteren de MS binnengedaan omwille van "bevroren" dashbord display. Op een week tijd liep dit regelmatig vast, weliswaar na een herstart deed ie het weer maar na enkele uren rijden was het bevroren scherm er opnieuw. Op het feit na dat je niet meer zag hoe snel je ging, hoe snel je range achteruit gaat of dat je niets meer kon bedienen met de knoppen aan het stuur bleef ze wel perfect rijden... Gisteren het verdict gekregen : doordat het cache geheugen van het navigatiesysteem te vol zat was er niet genoeg cache over voor het dashboarddisplay en liep dit dus vast... Ik gebruik de GPS nu wel vrij veel, maar dat het geheugen zo snel vol zou zitten... Alleszins voor de zekerheid hadden ze ook nog maar eens het dashboard display vervangen... Sinds gisterenavond lijkt het display zijn werk terug perfect te doen...
- echter gisterenavond geen 3G ontvangst meer... Weliswaar wel alle "ontvangst"balkjes gevuld dus dacht ik, misschien heeft ze gewoon een nachtje slaap nodig... Maar ook vandaag geen verbetering... De browser doet het niet (notificatie "error" in de balk boven het webadres), het navigatiesysteem laadt geen kaarten en ik kan haar niet bereiken via de Tesla App, na heel lang proberen haar te wekken krijg ik de melding dat ze ofwel in een heel diepe slaap zit of dat er geen goed 3G signaal in haar buurt zit... Vanochtend tijdens de file dan maar gebruik gemaakt van de iPhone om tesla even een mailtje te sturen... Straks even bellen...
Ben ik de enige die van deze technische probleempjes ondervindt? Want op 3 maanden lijkt dit me toch wel al een hele hoop... En toch zou ik haar voor geen geld van de wereld weer willen inwisselen