Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met inschrijven DIV

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allen

Een Tesla Model Y staat te wachten voor levering. Het inschrijvingsformulier dat Tesla mijn verzekeraar heeft gegeven bevat een fout. Er lijkt niemand bij Tesla in staat om dit probleem aan te pakken. In de Tesla centers weten ze van niets en de leveringsexperts zijn enkel via mail bereikbaar, maar reageren niet.

Iemand soortgelijke ervaring en mogelijks een oplossing?
 
Ai, dat is een heel gek probleem.
Dit zou toch gewoon een standaard procedure moeten zijn.
Helaas ga ik je niet kunnen helpen.
Lijkt mij ook niet dat dit vaak voorkomt.. (heb er op dit forum ook nog niks over gelezen) er worden immers zoveel Tesla’s ingeschreven.

Qua communicatie laten ze soms wat steken vallen.. bij het ophalen van mijn Tesla eind december was er 0 communicatie. Op afgesproken leverdatum gekomen, bleek de nummerplaat nog steeds niet binnen te zijn. Kan Tesla redelijk weinig aan doen, echter hadden ze dit wel op meerdere manieren aan mij kunnen communiceren. Mijn eerste kennismaking was dus ook niet zo prettig, de rijervaring en al de rest laten het gelukkig al snel vergeten. 😉
 
Dag allen

Een Tesla Model Y staat te wachten voor levering. Het inschrijvingsformulier dat Tesla mijn verzekeraar heeft gegeven bevat een fout. Er lijkt niemand bij Tesla in staat om dit probleem aan te pakken. In de Tesla centers weten ze van niets en de leveringsexperts zijn enkel via mail bereikbaar, maar reageren niet.

Iemand soortgelijke ervaring en mogelijks een oplossing?
Welke fout?
 
Er zit een fout in de E1 code. Er moet een fout gemaakt zijn bij het importeren van de wagen naar Belgie. Voorlopig nog geen opossing.
For what it's worth: ik ben zelf o.a. verzekeringsbemiddelaar en heb toegang tot WebDIV. In WebDIV is er een toepassing die op basis van het chassisnummer een E1-code kan aanmaken. Als je me het VIN even doorstuurt dan kan ik wel eens kijken wat de E1 code zou moeten zijn. Mogelijk heeft Tesla bij de import inderdaad de auto verkeerd "ge-pre-registreerd" (Preregistratie van voertuigen | mobility), dat gebeurt regelmatig en dat is miserie.
 
For what it's worth: ik ben zelf o.a. verzekeringsbemiddelaar en heb toegang tot WebDIV. In WebDIV is er een toepassing die op basis van het chassisnummer een E1-code kan aanmaken. Als je me het VIN even doorstuurt dan kan ik wel eens kijken wat de E1 code zou moeten zijn. Mogelijk heeft Tesla bij de import inderdaad de auto verkeerd "ge-pre-registreerd" (Preregistratie van voertuigen | mobility), dat gebeurt regelmatig en dat is miserie.
Kan je dat als verzekeringsmakelaar zelf rechtzetten of moet dat altijd via Tesla?
 
als er een fout is met de preregistratie dan kan je er wel gewoon mee naar de antenne van de DIV. Fout kan zoiets banaals zijn als geen kleur ingevuld of een bepaald gewicht wat op 0 staat.
Ik heb hier voor naar DIV gebeld. Ze verwijzen mij naar Tesla ofwel naar een douanekantoor. Ik begrijp zelf het probleem niet, dus moeilijk om met die partijnen in gesprek te gaan.
 
For what it's worth: ik ben zelf o.a. verzekeringsbemiddelaar en heb toegang tot WebDIV. In WebDIV is er een toepassing die op basis van het chassisnummer een E1-code kan aanmaken. Als je me het VIN even doorstuurt dan kan ik wel eens kijken wat de E1 code zou moeten zijn. Mogelijk heeft Tesla bij de import inderdaad de auto verkeerd "ge-pre-registreerd" (Preregistratie van voertuigen | mobility), dat gebeurt regelmatig en dat is miserie.
Ik zoek een manier om je een DM te sturen. Maar forum laat dat precies niet toe.
 
Je zou kunnen bellen met de afdeling verkoop en vragen of zij iets voor je kunnen betekenen. Ik denk overigens niet dat je het kunnen oplossen, maar ze zijn over het algemeen wel bereikbaar.
Andere mogelijkheid kan zijn dat je met Tesla een om de auto op te halen, en
Ik zoek een manier om je een DM te sturen. Maar forum laat dat precies niet toe.
komt denk ik omdat je een nieuw account hebt, na een aantal posts is het wel mogelijk een DM te sturen.