Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Realistische (2e hands) prijzen voor Tesla (alle modellen)

This site may earn commission on affiliate links.
1FA4ECE6-A484-4FE2-B83F-7FFF0E77D3F5.png
D7A7D443-1C03-41CC-A216-A2A530921ED4.png
mobile.de laat al een prijsbeoordeling zien voor de meeste Model S. Nog niet voor X en de 3.
 
Beter lezen Ritchie, Wim heeft zijn S gekocht van een louche pensionado die op een eiland woont ergens in Noord Holland. Ik noem geen namen...
Ah, nu snap ik 'm. :confused: Ik ging af op dit bericht van @Wim S. van gisteren. Maar vandaag legt hij (min of meer) uit dat hij hem aan zichzelf heeft verkocht na een officiële taxatie. Blijft natuurlijk interessant voor dit draadje.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
In oktober 2018 kocht ik mijn S voor 49.900 inclusief BTW bij een garage. Hij is van december 2015, kostte destijds 99.650 dus was toen twee jaar en 10 maanden met 106.000 km. Hij stond toen al een paar maanden bij die garage te koop en had 4 spiksplinter nieuwe banden, een nieuwe net ingebouwde startonderbreker met volgoptie, een dure lakbehandeling en had net een beurt gehad bij Tesla.
En hij had in die paar maanden twee keer een nieuwe eigenaar gekregen, eerst een zakelijke en toen een privépersoon. En dat was dezelfde persoon, gelet op het adres op alle facturen die ik erbij kreeg. Toen was het een koopje, zelfs nu kosten vergelijkbare nog meer.

Ik snap nu pas wat die eigenaar gedaan heeft: hij heeft de Tesla van zijn ene bv naar een andere bv overgeschreven, beide bv's rekeningen laten betalen en toen aan zichzelf als particulier verkocht en direct daarna doorverkocht aan die garage en waarschijnlijk flink gecasht.

Is dat de truc? Ik heb er een geweldige auto aan voor een prikkie en hem gekocht omdat hij vrijwel nieuw was zonder ook maar een enkel krasje , maar vind het wel opmerkelijk wat voor belastingconstructies allemaal mogelijk zijn voor zakelijke rijders.....
 
In oktober 2018 kocht ik mijn S voor 49.900 inclusief BTW bij een garage. Hij is van december 2015, kostte destijds 99.650 dus was toen twee jaar en 10 maanden met 106.000 km. Hij stond toen al een paar maanden bij die garage te koop en had 4 spiksplinter nieuwe banden, een nieuwe net ingebouwde startonderbreker met volgoptie, een dure lakbehandeling en had net een beurt gehad bij Tesla.
En hij had in die paar maanden twee keer een nieuwe eigenaar gekregen, eerst een zakelijke en toen een privépersoon. En dat was dezelfde persoon, gelet op het adres op alle facturen die ik erbij kreeg. Toen was het een koopje, zelfs nu kosten vergelijkbare nog meer.

Ik snap nu pas wat die eigenaar gedaan heeft: hij heeft de Tesla van zijn ene bv naar een andere bv overgeschreven, beide bv's rekeningen laten betalen en toen aan zichzelf als particulier verkocht en direct daarna doorverkocht aan die garage en waarschijnlijk flink gecasht.

Is dat de truc? Ik heb er een geweldige auto aan voor een prikkie en hem gekocht omdat hij vrijwel nieuw was zonder ook maar een enkel krasje , maar vind het wel opmerkelijk wat voor belastingconstructies allemaal mogelijk zijn voor zakelijke rijders.....

Als het is gegaan zoals je beschrijft is het nog maar de vraag of de vorige eigenaar flink heeft gecasht. Je moet in elk geval als zakelijk eigenaar van de auto een marktconforme prijs in rekening brengen. Gebeurt dat niet, dan kan de fiscus achteraf bezwaar maken en een hogere waarde bepalen waarover afgerekend moet worden.
De fiscus zal, als je de auto meteen doorverkoopt, kunnen vragen voor welk bedrag dat is gebeurd. Als je dat weigert te vertellen of verkeerd opgeeft, dan kan de fiscus gewoon de inkoopprijs van de auto bij die dealer opvragen.
Ik zeg niet dat dit steeds gebeurt, maar als je de fiscus een loer draait, zijn ze best bereid om daar een paar telefoontjes aan te besteden.
Gewoon zorgen voor een officieel taxatierapport voorkomt mogelijk gedoe met de fiscus.
 
Toch is het zo gegaan, ik zie het aan wat er bij de rdw is geregistreerd en aan de rekeningen.

Ik vind het als particulier vervelend dat bijna elke Tesla die ergens geadverteerd wordt, zonder BTW wordt geadverteerd. En toch is dat wellicht de reden waarom de mijne relatief lang bij die occasiondealer heeft gestaan, want het was een marge-auto. En dat stond niet erg duidelijk in de advertentie, dus ik dacht ook eerst, dat er nog btw over betaald moest worden, zoals bij vrijwel alle Tesla's, want de door mij betaalde prijs was destijds eigenlijk de 'normale' prijs exclusief btw.
Voor mij was hij dus erg aantrekkelijk, want ik hoefde de btw niet meer te betalen, voor een zakelijke rijder was hij dus onaantrekkelijk, want die kon de btw niet meer terugvorderen.

Misschien dat de vorige eigenaar een inruilvoorstel van Tesla had en die zijn per definitie extreem laag en dat hij zich daarmee ingedekt heeft.
 
  • Like
Reactions: Wim S.