Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Recordpoging 4.100 km in 48 uur

This site may earn commission on affiliate links.
Ik schrijf me ook in voor de voorbespreking. Guinness is inderdaad 100% zeker kansloos, omdat ik dat al eens heb geprobeerd. Ze zijn een beetje monopolist: ze hebben niet eens een klachtenafdeling!! :cursing:

Wel wil ik even waarschuwen voor te groot enthousiasme zoals hierboven: door Teslarijders gereden ritten van 12 - 15 - 20 uren en dergelijke geven GEEN goede indicatie voor een rit van 48 uren. Vermoedelijk ben je nl. vol vertrokken en leeg aangekomen. Dat is alleen maar een te verwaarlozen gegeven als het over een veel langer tijdsbestek gaat dan... 12 - 15 - 20 uren... :eek:
 
Inderdaad, Frederik en ik hebben beide gecommuniceerd met Guinness in het verleden.
Guinness wil geen records vastleggen waarbij het zou kunnen zijn dat het verbeteren ervan leidt tot gevaren voor anderen, bijvoorbeeld te hard rijden e.d. Momenteel is een record als 4.100km in 48h inderdaad als zo'n veiligheidsrisico te zien, maar eerder heb ik het geprobeerd bij Guinness door bijvoorbeeld als randvoorwaarde aan te geven dat snelladen tijdens het record niet mag. Dan weet elke EV-rijder dat je dat record niet haalt als je hard gaat rijden. Bijvoorbeeld met een Tesla Roadster. Dat kon ik daar niet tussen de oren krijgen toen... :mad:
 
Moet goed te doen zijn.
1180km naar de wintersport ging al is 14 uur bij temperatuur rond het vriespunt
Gemiddelde snelheid moet hoger ongeveer 130km, afstanden niet te lang (rond de 220km)
de tijd die je verliest met langer laden maak je ruimschoots goed door de korte reisduur (ongeveer 25 minuten sneller)
belangrijk voor de route : dat er 130 gereden mag worden, niet te grote tussenafstand (de eerder genoemde 220km maximaal), laadpunt vlak langs de snelweg, goed weer .
Als jullie het goed vinden probeer ik ook een team samen te stellen.
Vanzelfsprekend vinden we dat goed Theo! Weet je al of je er bij kunt zijn op 22 maart in Deventer?
 
Fleetmatics gaat ons sponsoren dus we zijn straks door iedereen live te volgen op de website. We hebben er superveel zin in. Iemand nog goeie of slimme suggesties om ons te helpen het Werelrecord in Nederlandse handen te krijgen? Oja wie wil kan ons ontmoeten tijdens de luistersessie Audio Upgrade daar zijn 2 deelnemers bij aanwezig. Dus ja naast het najagen van (on)zinnige records organiseren we ook meer zinvolle events
Greetz Sander
 
en we hebben een logo die binnenkort door Axent reclame te Veenendaal wordt gesponsord THXS. Het kan dus zo zijn dat jullie ons de komende weken met dit logo ergens in NL tegenkomen.


LOGO-WRC-TESLA.jpg