Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eerste EV reis met MYP van Brussel naar Cisano aan het Gardameer

Metz Supercharger - Strasbourg Supercharger
182km - 2u13 - 46 kWh @ 0,49 €/kWh22,54 €
Dat is een kort traject. Ik raakte met mijn MS90D altijd van Metz tot in Mulhouze. Straatsburg is ook een omweg, want er is nu een autoweg die een stuk afsnijdt en minder dicht bij het centrum (en bijhorende drukte) passeert.
Sowieso is het een aanrader om over Nancy naar Colmar te rijden, dwars door de Vogezen. Par le col en niet par le tunnel. Duurt maar 10 minuten langer, geen payage en zuiniger. Mooie toeristische route waar je je kan uitleven in one-pedal-driving als je de col over gaat. Heerlijk.

Met mijn M3LR blijf ik toch rond de 170 wh / km op mijn zomerreizen. Voor mij is het hogere verbruik van de MY toch een reden om bij de M3 te blijven (naast het feit dat de M3 gewoon prettiger rijdt).
Ik heb afgelopen week een rondreis gemaakt door Frankrijk met een uitstapje naar Zwitserland (3700km) en zat op een gemiddelde van 173 Wh/km met mijn MY LR.

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC