De meesten van ons zullen het denk ik wel meegemaakt hebben: na een nacht vochtig stallen van de S komen de parkeerremmen slechts met een schok los.
Door corrosie kleeft het remblok aan de remschijf vast.
Nu is dat na één nachtje niet zo erg, maar als het meerdere dagen en nachten worden dat de auto stil staat, zeker onder "zoute" omstandigheden, wordt het misschien een ander verhaal.
In het verleden heeft mij dat bij de VW Phaeton al eens nieuwe remschijven opgeleverd: een heel duur klusje.
Nou dacht ik slim te zijn en de auto in de N te zetten met een wielkeg achter een band om ervoor te zorgen dat de auto niet wegrolt.
Helaas, het lijkt erop dat de combinatie van N en laden niet mogelijk is.
Op zich wel logisch natuurlijk, maar weet iemand een workaround voor als de auto langere tijd onder natte/zoute omstandigheden stilstaat?
Of hebben sommigen ervaren dat het bij licht vastzitten blijft en het dus geen probleem is?
Door corrosie kleeft het remblok aan de remschijf vast.
Nu is dat na één nachtje niet zo erg, maar als het meerdere dagen en nachten worden dat de auto stil staat, zeker onder "zoute" omstandigheden, wordt het misschien een ander verhaal.
In het verleden heeft mij dat bij de VW Phaeton al eens nieuwe remschijven opgeleverd: een heel duur klusje.
Nou dacht ik slim te zijn en de auto in de N te zetten met een wielkeg achter een band om ervoor te zorgen dat de auto niet wegrolt.
Helaas, het lijkt erop dat de combinatie van N en laden niet mogelijk is.
Op zich wel logisch natuurlijk, maar weet iemand een workaround voor als de auto langere tijd onder natte/zoute omstandigheden stilstaat?
Of hebben sommigen ervaren dat het bij licht vastzitten blijft en het dus geen probleem is?