Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart Roadster vs Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
:smile:

goedendag,

Van de week werd ik ingehaald door een roadster van een van jullie. Ter hoogte van Almere.
Eerst had ik niet door dat het om een Tesla ging maar na ingehaald te worden kreeg ik het in de gaten.
Hij heeft overigens wel wat weg van mijn Smart.

Maar goed. Hij haalde me in en ging vervolgens rechts rijden. En dat trof me.
Ik realiseerde mij ineens wanneer je elektrisch rijd je toch rustiger aan moet doen om te zorgen dat je niet teveel stroom verbruikt.
Ik heb zelf een getunde roadster die ik rijd omdat hij en zuinig is maar ook omdat ik van sportwagens houd. IN een Smart roadster die ook nog eens getuned is kan ik beide zaken combineren.

Wat ik mij afvroeg waarom zou je kiezen voor een Tesla IPV een Smart of BV een lotus ?
 
Fun heb ik ook, elke dag big smile dat is de reden om in de eerste plaats een Roadster te kopen denk ik. Of het nu een lotus is of een smart of een SLK Je koop een Roadster niet zo gauw omdat het praktisch is.

Oke is wel exclusief 2400 stuks tegenover 4000 Smart Roadsters. Maar mijn vorige auto was een opgevoerde mini cooper uit 1979 (deze was sneller dan een golf gti) dat was nog weer exclusiever. Exclusiviteit zegt alleen niets over rij ervaring of gemak)

Ok 4 sec op honderd, dat is in mijn geval 8 seconden. Maar dat is juist mijn punt... Waarom ik besloot om maar eens te posten op het forum... Lotus zit op 4,5 sec op honderd sommige modellen in 6 seconden op honderd,.. .echter hier op het forum zie ik threads die er heel erg over gaan dat men vooral heel rustig rechts rijd om maar niet te veel range te verliezen. ????? Ik wil best nadenken over een tesla maar ik wil niet gebonden zijn aan de rechterbaan !!
 
Fun heb ik ook, elke dag big smile dat is de reden om in de eerste plaats een Roadster te kopen denk ik. Of het nu een lotus is of een smart of een SLK Je koop een Roadster niet zo gauw omdat het praktisch is.

Oke is wel exclusief 2400 stuks tegenover 4000 Smart Roadsters. Maar mijn vorige auto was een opgevoerde mini cooper uit 1979 (deze was sneller dan een golf gti) dat was nog weer exclusiever. Exclusiviteit zegt alleen niets over rij ervaring of gemak)

Ok 4 sec op honderd, dat is in mijn geval 8 seconden. Maar dat is juist mijn punt... Waarom ik besloot om maar eens te posten op het forum... Lotus zit op 4,5 sec op honderd sommige modellen in 6 seconden op honderd,.. .echter hier op het forum zie ik threads die er heel erg over gaan dat men vooral heel rustig rechts rijd om maar niet te veel range te verliezen. ????? Ik wil best nadenken over een tesla maar ik wil niet gebonden zijn aan de rechterbaan !!

alles hangt natuurlijk af wat de range is die je nodig hebt in je dagelijks leven. in mijn geval is dat ongeveer 20km per dag. dus ik mag zo hard gaan als ik kan, ik krijg mijn 60kwh batterij niet leeg.
Als je echter iedere dag 400km of meer moet doen, kijk je beter uit naar iets anders.
 
alles hangt natuurlijk af wat de range is die je nodig hebt in je dagelijks leven. in mijn geval is dat ongeveer 20km per dag. dus ik mag zo hard gaan als ik kan, ik krijg mijn 60kwh batterij niet leeg.
Als je echter iedere dag 400km of meer moet doen, kijk je beter uit naar iets anders.


76 km per dag.

En ik wil uitaard spontaan naar Delft kunnen rijden. Of iets op mijn werk vergeten en op en neer kunnen.

En onderhoud ? heeft zo'n wagen dezlfde onderhoudskosten als een Een vergelijkbare auto ?


Ow en... je zegt 20 km per dag.. zijn die korte stukjes dan schadelijk voor je motor net als bij andere autos of maakt dat niet uit ?
 
Ik zou sowieso voor dagelijks gebruik geen roadster kopen (smart ook niet). Veel te oncomfortabel en onpraktisch. De model S daarentegen is perfect voor de dagelijkse ritten. En dan een roadster voor erbij. (En nog iets waar benzine in gaat voor lange tourtochten). :)
 
Ik zou sowieso voor dagelijks gebruik geen roadster kopen (smart ook niet). Veel te oncomfortabel en onpraktisch. De model S daarentegen is perfect voor de dagelijkse ritten. En dan een roadster voor erbij. (En nog iets waar benzine in gaat voor lange tourtochten). :)

Neuh.. niet onpraktisch en niet oncomfortabel...
voor de tesla kan ik niet spreken uiteraard..
 
Fun heb ik ook, elke dag big smile dat is de reden om in de eerste plaats een Roadster te kopen denk ik. Of het nu een lotus is of een smart of een SLK Je koop een Roadster niet zo gauw omdat het praktisch is.

Oke is wel exclusief 2400 stuks tegenover 4000 Smart Roadsters. Maar mijn vorige auto was een opgevoerde mini cooper uit 1979 (deze was sneller dan een golf gti) dat was nog weer exclusiever. Exclusiviteit zegt alleen niets over rij ervaring of gemak)

Ok 4 sec op honderd, dat is in mijn geval 8 seconden. Maar dat is juist mijn punt... Waarom ik besloot om maar eens te posten op het forum... Lotus zit op 4,5 sec op honderd sommige modellen in 6 seconden op honderd,.. .echter hier op het forum zie ik threads die er heel erg over gaan dat men vooral heel rustig rechts rijd om maar niet te veel range te verliezen. ????? Ik wil best nadenken over een tesla maar ik wil niet gebonden zijn aan de rechterbaan !!


misschien ter verduidelijking: dit is een forum van tesla eigenaren, niet van tesla verkopers... Als ik je tekst zo lees heb ik bijna het gevoel Me te moeten verontschuldigen dat ik geen smart heb gekocht. Bij deze voor de zekerheid. Kleine tip: maak een proefrit in een MS. Als je na 10 minuten nog aan het rationaliseren bent,niet doen...
 
ik snap ook niet dat je kan gaan vergelijken en twijfelen tussen een smart (ook al is het dan een roadster) en een Tesla.
Ooit heb ik ook zo eens een collega gehad die een nieuwe auto ging kopen en twijfelde tussen een Porsche, een BMW en een Jetta.
Je kan het al raden, het is de Jetta geworden natuurlijk.:wink:
 
ik snap ook niet dat je kan gaan vergelijken en twijfelen tussen een smart (ook al is het dan een roadster) en een Tesla.
Ooit heb ik ook zo eens een collega gehad die een nieuwe auto ging kopen en twijfelde tussen een Porsche, een BMW en een Jetta.
Je kan het al raden, het is de Jetta geworden natuurlijk.:wink:

Euh ik val niemand aan, en ik ben ook jouw collega niet..
Ik rijd immer autos die bijzonder zijn, of net een beetje meer hebben dan regulier.
Ik heb oprecht intresse in wat de voordelen zijn van een Tesla ipv andere Roadsters of voor mijn part VW polo GTI met 150 pk wat even goed een monsterlijke Auto is.
Als het zo is dat men nu al het gevoel heeft dat hij of zij zich aangevallen voelt, ik zou niet weten waarom...
Ik kijk gewoon kritisch naar verschillende merken. Waaronder Telsa's.. Ik wil weten of het enorme bedrag wat je betaald voor een voertuig als een Tesla wel gerechtvaardigt is. 70000 Euro meen ik,.. Voor dat bedrag koop ik bv een Mercedes SLK inclus 10 jaar bezine en 10 jaar onderhoud. Dat dus. Ik kan me voorstellen dat Telsa rijders mogelijk veel lastige vragen krijgen. Maar door meteen in de aanval tegen mij te gaan doe je het merk ook geen goed.

- - - Updated - - -

ow en er is btw een Jetta met 205 pk :) prima wagen
 
ik voel me zeker niet aangevallen. ik weet wat ik in mijn garage staan heb, en wat de rest er van denkt, kan me gestolen worden.
het lijkt me ook niet de bedoeling dat plots gans de wereld gaat vallen voor een Tesla (dat zou ik zelfs jammer vinden)

zoals eerder gemeld: ga een testrit maken, en als je daarna nog twijfeld, niet kopen!
 
Waar gaat dit over?? Anno heeft geen flauw benul waar hij over praat. Hij heeft het niet ervaren. Als je gelukkig bent met een Smart roadster of een Polo GTI blijf dan lekker daarin rijden. Ik ben een ex Renault 5GT turbo, Aston Martin DB7, Lancia Hyena Zagato, Alfa 33 16v, Spider V6, 147 GTA, BMW M3, Maserati Spyder usw. Rijder. En ik denk niet dat ik ooit nog weer een fossiel zal kopen. De Tesla is niet op alle fronten beter maar de som der delen maakt wel het verschil. Daarbij komt dat elektrisch rijden een nieuwe dimensie biedt aan het rijden zelf.
 
Waar gaat dit over?? Anno heeft geen flauw benul waar hij over praat. Hij heeft het niet ervaren. Als je gelukkig bent met een Smart roadster of een Polo GTI blijf dan lekker daarin rijden. Ik ben een ex Renault 5GT turbo, Aston Martin DB7, Lancia Hyena Zagato, Alfa 33 16v, Spider V6, 147 GTA, BMW M3, Maserati Spyder usw. Rijder. En ik denk niet dat ik ooit nog weer een fossiel zal kopen. De Tesla is niet op alle fronten beter maar de som der delen maakt wel het verschil. Daarbij komt dat elektrisch rijden een nieuwe dimensie biedt aan het rijden zelf.
I feel a flashback naar 15 jaar geleden ongeveer. Ik kocht een Mac. Sinds DOS 4.2 (dacht ik) was ik MS. Maar ik proefde de andere kant en wilde nooit meer terug. Nu heeft iedereen een iDinges.... Ik denk soms wel eens....zo'n Windows Phone, moet ik niet toch...? Nee, geen discussie over welk OS beter is, het is een persoonlijke ervaring. Hoewel niet helemaal vergelijkbaar voel ik dus mee met Xfrank: probeer het, nog twijfels? Don't buy. And please, niet allemaal een Tesla kopen, een beetje exclusiviteit is ook wat waard ;)

Dus Anno, wij zijn denk ik het slechtste forum om je licht op te doen, we're all infected.

Ps: ook ik betrek mijn 'brandstof' uit zonnepanelen en winddelen en dat voelt niet alleen groen, maat echt kicken.... Alleen de zon gaat voor niets op, oh ja, en mijn Tesla dus, die rijdt voor niks ;)