Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart Roadster vs Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Uhm, mensen, volgens mij denkt ie na over het kopen van een tesla roadster, of lees ik nu verkeerd? Zou ik echt alleen als speelgoedje kopen voor hele korte ritten, zeeeer spartaanse auto met een stuk minder actieradius dan de model S..,
 
Ah hier kan ik me mee verhouden. Ik kocht idd in 2000 in Berlijn ook mijn eerste mac... en ben sinsdien om, dat gevoel ken ik.
En zonnepanelen ben ik op mijn huis aan het installeren maar ik wil liever niet terugleveren aan de energie maatschappij en mijn stroom juist zo efiecient mogelijk in mijn eigen huisgebruiken. Een elektrische wagen past prima in dat plan. Tja en exclusiviteit,.... ik snap die emotie... Maar het is precies dat,.. emotie..
 
Ah hier kan ik me mee verhouden. Ik kocht idd in 2000 in Berlijn ook mijn eerste mac... en ben sinsdien om, dat gevoel ken ik.
En zonnepanelen ben ik op mijn huis aan het installeren maar ik wil liever niet terugleveren aan de energie maatschappij en mijn stroom juist zo efiecient mogelijk in mijn eigen huisgebruiken. Een elektrische wagen past prima in dat plan. Tja en exclusiviteit,.... ik snap die emotie... Maar het is precies dat,.. emotie..
Emotie heb je hier volop kunnen vinden:biggrin:. Exclusiviteit van een Tesla is niet zo hoog in NL. Maar wat is er nou mooier dan die elektronen van je zelf opgewekte energie weg te branden in je Tesla? Een herkenbare kwaal van een Tesla rijder is dat ie excuses zoekt om een ritje te maken...
 
Emotie heb je hier volop kunnen vinden:biggrin:. Exclusiviteit van een Tesla is niet zo hoog in NL. Maar wat is er nou mooier dan die elektronen van je zelf opgewekte energie weg te branden in je Tesla? Een herkenbare kwaal van een Tesla rijder is dat ie excuses zoekt om een ritje te maken...


OW maar dat herken ik wel.. Licht laten branden op energie dirct uit de zon is idd een soort van wauw beleving. Een bepaalde puurheid..
 
Zo?

image.jpg
 
Hmm, ik kan me voorstellen dat mensen voor fosiel vrij gaan uit overtuiging maar voor mij is dat niet speciaal een reden. Ik schakel over op zonnepanelen bijvoorbeeld. Omdat mijn systeem goedkoper te instaleren is dan bv manuren betalen in een oud systeem.
 
Uiteraard... in dat geval kan je beter helemaal geen auto rijden.

Huh, wat heeft dat er nog mee te maken.... Je kunt toch een auto rijden omdat je het leuk vind? Je kunt toch ook zonnepanelen plaatsen, of windenergie inkopen omdat je vind dat IEMAND er mee moet beginnen? En laat zien dat het anders kan? Zonder geitewollensokken? De Nike slogan: Just Do It.

Ook het kopen van een Tesla doe je uit een bepaald soort overtuiging. Het kan goedkoop uitpakken, maar we lopen allemaal een behoorlijk risico. Niemand weet ZEKER of je over 3-5 jaar Tesla nog bestaat. Wat is dan je restwaarde? Als je daar lang over gaat nadenken, en je wilt alle risico's mijden, dan doe je nooit mee iets. Wat ik probeer te zeggen, je kunt je beslissingen in het leven ook laten afhangen van een overtuiging, van iets waar je in geloofd.

</moral_lecture>
 

He lost me there too... Eigenlijk al een post eerder toen er een Honda NSX voorbij kwam. I mean, the car isn't even sold anymore, guess why.

"He dude, sportief autootje van Marktplaats gescoord? Leuk man, van die pop-up head lights. "

"Ja ik had de keuze tussen een Tesla Model S en deze"

"You've got a winner. Does it have nitro?"
 
oe en ik krijg een gevoel van " kijk ons een lekker elitair zijn"

De mede forum schrijver poste dat niet alles om geld ging... voila, als alles om geld ging beter helemaal geen auto.. Want als er iets duur is... is het uiteraard een auto... leuk maar duur.

maar goed 2015 komt de nieuwe NSX gaat ook iets met elektro motoren doen. En overigens.. ja niks mis met een NSX uit 2005..

@pwillemse78 ik krijg meer het smartroadster forum gevoel :rolleyes: zelfde hautaine toontje.

Voorlopig daag ik een ieder van jullie uit om van A'dam naar Berlijn te rijden en terug.. en te zien wie er eerder is.


Ik bedoel.. Jullie zijn toch auto liefhebbers ? Dan denk ik dat er vast mensen zijn die willen racen ?
 
Last edited:
oe en ik krijg een gevoel van " kijk ons een lekker elitair zijn"

De mede forum schrijver poste dat niet alles om geld ging... voila, als alles om geld ging beter helemaal geen auto.. Want als er iets duur is... is het uiteraard een auto... leuk maar duur.

maar goed 2015 komt de nieuwe NSX gaat ook iets met elektro motoren doen. En overigens.. ja niks mis met een NSX uit 2005..

@pwillemse78 ik krijg meer het smartroadster forum gevoel :rolleyes: zelfde hautaine toontje.

Voorlopig daag ik een ieder van jullie uit om van A'dam naar Berlijn te rijden en terug.. en te zien wie er eerder is.

Anno, je Smart Roadster klinkt als een hele fijne auto zonder range anxiety!
Ik zou niet voor een Tesla gaan, daar moet je te veel concessies voor doen.
 
Anno, je Smart Roadster klinkt als een hele fijne auto zonder range anxiety!
Ik zou niet voor een Tesla gaan, daar moet je te veel concessies voor doen.

Ah voila,,.. voor woon werk verkeer niet zozeer.. maar even op en neer naar de familie in Belgie word al weer een hoop gedoe.. Maar ok.. zo is men ook begonnen in de jaren 20 met aardolie. toen was het ook gedoe.

Maar naast de energie zaken ? Motor onderhoud.. ? Dat soort zaken..

Comfort speelt niet. Ik heb de meest Spartaanse autos over de Balkan en de Alpen gereden is zit niet gauw, niet lekker. Ik ben nog niet oud genoeg daarvoor.

Maar Ik wil best een soort van race doen. Het is behalve genieten van een lange rit ook nice om uit te wisselen en te leren van (on)mogelijkheden. Het is altijd goed om van elkaar te leren en te praten.. Misschien krijg ik ook nog wel een zelfgebouwde mini cooper mee...

- - - Updated - - -

O maar ik ben niet in de aanval. Dat zel idd vaak gebeuren.. maar heeft geen zin. Ook al omdat beide soorten voertuigen nog heeeeeel lang naast elkaar zullen blijven bestaan.

Maar idd eerst nu maar eens gaan rijden meet een van die tesla's