Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smoov / allego no go

This site may earn commission on affiliate links.

NicoV

Active Member
Supporting Member
Jan 10, 2016
2,846
36,233
Belgium
Dit weekend op uitstap geweest in West-Vlaanderen. Tot mijn verbazing waren daar verscheidene allego laadpalen in de buurt. De eerste kreeg ik niet aan de praat, ik heb zelfs lange tijd met de support van Allego gebeld, zelfs na een reset van de paal kwam er niets uit. ‘S anderendaags ook een andere allego paal (zelfde type, een zwart/grijze doos die er niet echt laadpalig uitziet) uitgeprobeerd enkele gemeentes verder, maar ook daar niet kunnen laden. Telkens met de Smoov app geprobeerd, met VISA betaling. De man van Allego support vond alles in orde, maar toch startte het laden niet. Weet er iemand of er compatibiliteitsproblemen met de Model S zijn en die zwarte laadbakken van Allego?

Ik heb gelukkig wat kunnen bijladen aan de Ijzertoren aan een ev-point laadpaal, die werkte ogenblikkelijk, zij het wel aan slechts 4 kW.
 
De allegopalen werken bij mij probleemloos. Ze geven 19A op drie fasen. Ze zijn te activeren met die Smoov App, TNM, plugsurfing.
De EV-Points zijn 22kW palen.

Bedankt voor de feedback! Ik heb de smoov app gebruikt.
Ik heb nu mijn tnm kaart geregistreerd ipv met visa te betalen, misschien dat dat verschil uitmaakt. Ik zal asap eens opnieuw proberen met een lokale allegopaal.

De ev-point lader gaf me direct maar 6A, zonder mogelijkheid iets hoger te kiezen.
 
Bedankt voor de feedback! Ik heb de smoov app gebruikt.
Ik heb nu mijn tnm kaart geregistreerd ipv met visa te betalen, misschien dat dat verschil uitmaakt. Ik zal asap eens opnieuw proberen met een lokale allegopaal.

De ev-point lader gaf me direct maar 6A, zonder mogelijkheid iets hoger te kiezen.

Met TNM kaart werkte bij mij tot nu toe altijd. Alleen paar keer per jaar ruzie met Allego palen bij beeindigen en ontgrendelen. Dan even nr. op de paal bellen, 24/7 iemand a/d lijn. Ook om 5 AM.
 
  • Informative
Reactions: NicoV
Vreemd, ook hier al op verschillende plaatsen geprobeerd in West-Vlaanderen (Oostende, Brugge, Zeebrugge), telkens zonder succes.
In Ieper lukte het mij dan weer wel.
Toevallig iemand die een verklaring heeft?