Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand al eens uitgerekend wat het verschil is als je met zachte i.p.v. harde banden rijdt ? Als de Tesla zijn snelheid nog ouderwets meet a.d.h.v. de omwentelingssnelheid van de wielen zou dat wel eens kunnen schelen....
De auto calibreert zichzelf met de gps-positie. Ze waarschuwen ervoor om op te letten wanneer je net nieuwe banden hebt laten zetten: de eerste kilometers kan de aangegeven snelheid dan iets afwijken. Na een tijdje weet de auto hoeveel maal de wielen zijn rondgedraaid op hoeveel km, en dus wat de exacte verhouding is.

Maar ik merk inderdaad dat er op onze M3 toch consistent een tweetal procent verschil zit met de GPS. Misschien is dat weer een of andere verplichting van Europa of zo? Of anders geeft mijn iPhone te weinig aan. Ik zal eens moeten testen op een rustige nachtrit met het timen van de kilometerpalen.
 
Ik heb met elke Tesla die ik tot op heden heb gehad altijd +5km/u gereden en nooit een boete gehad
Klopt. In Nederland heb je een ondergrens en meetcorrectie.

Marges en meetcorrecties

Binnen een trajectcontrole van 100 km/u heb je 3 km/u meetcorrectie. Daarbovenop is er ook nog ondergrens van 4 km/u voor alle wegen, muv autosnelwegen waar 130 km/u is toegestaan.

Dus waar je 100 km/u mag, kan je op GPS 107 km/u rijden. Op stukken waar je 120 mag, is dat iets meer dan 127, en op stukken waar je 130 mag is het 134km/u.
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Klopt. In Nederland heb je een ondergrens en meetcorrectie.

Marges en meetcorrecties

Binnen een trajectcontrole van 100 km/u heb je 3 km/u meetcorrectie. Daarbovenop is er ook nog ondergrens van 4 km/u voor alle wegen, muv autosnelwegen waar 130 km/u is toegestaan.

Dus waar je 100 km/u mag, kan je op GPS 107 km/u rijden. Op stukken waar je 120 mag, is dat iets meer dan 127, en op stukken waar je 130 mag is het 134km/u.
Nog even vet offtopic maar.

Als ik rijdt met een aanhangwagen met witte plaat? Hoe doet die de meting dan? Lees die trajectcontrole de witte plaat van een motoraanhangwagen achter mijn m3 met 2 motoren met nl kenteken? En de gewone flits-apparatuur?

Zal wel een on-topic schop krijgen maar er is toch geen nieuws mbt v10
 
Nog even vet offtopic maar.

Als ik rijdt met een aanhangwagen met witte plaat? Hoe doet die de meting dan? Lees die trajectcontrole de witte plaat van een motoraanhangwagen achter mijn m3 met 2 motoren met nl kenteken? En de gewone flits-apparatuur?

Zal wel een on-topic schop krijgen maar er is toch geen nieuws mbt v10
Aan de hand van de lengte kan dat gezien worden. Hij maakt een de foto van de achterkant en de software zal de witte plaat gebruiken voor de boete.
 
Thanks....weet je dat zeker? Bv Een lange bestelbus met een fietsendrager zou dan ook op de foto komen? Hoe meet hij dat het een aanhangwagen is ipv 2 kort volgende motoren?
Ik heb in een ver veleden een paar keer bij een controle langs de snelweg gekeken en dan krijg je van meneer de agent (als je een vriendelijke treft) een uitleg hoe het werkt en kan je even meekijken. Hoe het technisch werkt weet ik verder niet. Maar je kon zien dat de software onderscheid maakt tussen een auto met en zonder aanhanger. Daarnaast komt elke geflitste auto op hun computerscherm ter controle of het klopt.
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Klopt. In Nederland heb je een ondergrens en meetcorrectie.

Marges en meetcorrecties

Binnen een trajectcontrole van 100 km/u heb je 3 km/u meetcorrectie. Daarbovenop is er ook nog ondergrens van 4 km/u voor alle wegen, muv autosnelwegen waar 130 km/u is toegestaan.

Dus waar je 100 km/u mag, kan je op GPS 107 km/u rijden. Op stukken waar je 120 mag, is dat iets meer dan 127, en op stukken waar je 130 mag is het 134km/u.

herkenbaar - rij al 6 jaar- met verschillende Tesla's - 106 km/u via AP/CC op de A2 Amsterdam/Utrecht. traject-controle op 100 km/u. Lekker relaxed - nog nooit bekeuring gehad (op dat stuk dan ...)
 
Thanks....weet je dat zeker? Bv Een lange bestelbus met een fietsendrager zou dan ook op de foto komen? Hoe meet hij dat het een aanhangwagen is ipv 2 kort volgende motoren?
Waarom moet hij dat weten? Ik veronderstel dat beide camera’s op dezelfde manier werken en dus dezelfde nrplaat capteren, al dan niet de verkeerde. wat telt is de tijd tussen de twee camera’s. Als die te kort, is gaat de foto in de boeteprocedure. Daar treedt de automatische nummerherkenning in werking. Als die er niet uit geraakt, wordt de foto manueel bekeken.
Als die nr-plaat herkenning er per ongeluk de moto-nrplaat zou uithalen, krijgt de eigenaar ervan de boete. Hij had zijn plaat maar moeten afdekken (is dat niet verplicht?).
Waarschijnlijk komt hij er nog mee weg, maar zal de foto herbeken worden.