Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Amstelveen met Autosteer aan op een doorgaande weg richting de snelweg, kwam een motorrijder aan mijn kant van de weg langs een rij wachtende auto’s gereden. Autosteer week al ruim op tijd rustig uit naar rechts (binnen de belijning die redelijk ruim was) zonder alarm en piepjes, maar wel volledig gevisualiseerd inclusief de rijrichting die klopte van de motorrijder. Was best indrukwekkend. Model X op 2020.20.12 hw2.5
 
2020.20.1

Vandaag weer eens echt wat gereden. 100 km.

Op zich ging het redelijk, wel nog wat puntjes:
- Tesla heeft nog steeds moeite met invoegers die meteen spitsstrook opgaan. Wil ze laten invoegen en gaat dus snelheid verminderen. Ik zie dit niet snel veranderen, spitsstroken zijn mi verkeerstechnisch een crime;
- opeens een max van 70km zonder enige reden, geen brug oid. Raar;
- de belijning was heel raar dus ik begrijp het probleem wel: geel, wit en dat in meerdere strepen (A1 bij Deventer).

NoA begrijp ik nog steeds niet: wisselen op basis snelheid staat uit, maar auto wil soms zonder enige reden toch wisselen van baan.

Last and least: als je met NoA de snelweg verlaat, gaat de richtingaanwijzer pas bij de afslag uit. Als dat soms wat later is dan de afslag gaat de auto achter je rechts inhalen.
 
Deze morgen op de autosnelweg vol in de remmen door schaduw van een brug, verkeerde lijnen volgen, overdreven afremmen voor een bocht, ... Ik heb hem uit pure schaamte en gevaar voor de andere weggebruikers afgezet. Het was een felle zon, de enige verzachtende omstandigheid die ik kan inroepen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
2020.20.6.1 uitrol lijkt sinds weekend gestopt. Vast ernstige bugs gevonden, want ze gingen eerst voor full release. Dan maar weer wachten op 2020.20.6.2 .
Hopelijk komt die snel, wacht met smart op sentry fix
 
Vandaag heb ik over twee stukken verdeeld bijna 800 km naar de Bourgogne gereden met 2020.20.12.
Op de snelweg heb ik welgeteld twee keer moeten ingrijpen. De eerste keer in de Ardennen toen er rood witte paaltjes stonden om het verkeer naar de linkerbaan te dwingen. Toen dacht AP dat het prima was om in de rechterbaan te blijven en dreigde dus te gaan kegelen met die paaltjes.
De tweede ingreep was net voorbij Toul waar je links moet aanhouden richting de péage. Dat dacht AP dat het misschien een goed plan zou zijn om de rechter vangrail van dichtbij te inspecteren.
Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk. Af en toe heb ik een beetje gas bijgegeven om een lastige situatie te voorkomen maar verder heb ik de auto z’n ding laten doen en dat ging dus heel goed.
Zo soepel als de heenweg ging, zo stroef ging het op de terugweg. Zelfde route, zelfde software. Maar remmen onder viaducten, slecht beoordelen van invoegend verkeer, niet uitwijken voor vrachtwagens, etc, etc.
Het was vandaag wel veel drukker op de weg dan tien dagen geleden, dat wel. En sommige Fransen en Belgen (voornamelijk Walloniers vermoed ik) gunnen je het licht in de ogen niet en rijden je klem en snijden je af. Het was geen feest.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik heb nergens wifi, maar wel premium connectiviteit. Omdat updates nog uit blijven, zou ik die graag gepushed willen krijgen via de 4g. Las iets van een verzoek wat je kan doen, maar bij afspraken kan ik alleen echt een alleen afspraak. Is dat wat je dat moet doen met en opmerking erbij?

Bvd
 
Ik heb nergens wifi, maar wel premium connectiviteit. Omdat updates nog uit blijven, zou ik die graag gepushed willen krijgen via de 4g. Las iets van een verzoek wat je kan doen, maar bij afspraken kan ik alleen echt een alleen afspraak. Is dat wat je dat moet doen met en opmerking erbij?

Bvd
Inderdaad, precies zo. Tesla bekijkt alle afspraakverzoeken en als het iets is dat ze op afstand kunnen doen, doen ze dat en trekken de afspraak weer in.