Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen updates meer op S100D

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kun je het type zien dan? Ik zie alleen groene stippen in het service menu
@Atredz Dat klopt. Pas als je op zo’n groen stipje drukt, ontvouwt zich de extra informatie.
IMG_2865.jpeg
 
  • Like
Reactions: Atredz
  • Like
Reactions: Gtech
Ook bij mij was de update tijd in 2023 blijven stilstaan op versie 2023.26.12
Mede door het aangeven van de voorbeelden van de service pagina ook bij mij camera's met type RCCC aanwezig.
Hierop heb ik een service verzoek ingediend en deze is goedgekeurd.
Actie: Camera replacement(s) for DAS HW3
Camera's zullen op kosten van Tesla worden vervangen.
Ik heb mijn MS uit 2017 in de jaren geupdate van HW1 en AP2.0 naar HW3 en FSD.
 

Attachments

  • Screenshot_20240418_235131_Tesla[1].jpg
    Screenshot_20240418_235131_Tesla[1].jpg
    63.9 KB · Views: 3
  • 20240417_065100[1].jpg
    20240417_065100[1].jpg
    456.3 KB · Views: 6
  • Like
Reactions: shthpnz and Maarten
Oei...ik heb precies weeral pech hier...
bij installeren waren er al problemen gekomen bij terugplaatsen van mijn B-pillars

Bij mijn front camera is de "main pitch" altijd al oranje ipv groen sinds vervangen
Maar ik dacht dat het normaal is (zolang het niet rood is...)

Het vervangen van camera's was eind januari 2024...denk niet dat ik nog iets kan doen 🤔
En er was in totaal 4 keer een ranger langsgekomen om alles te fixen

IMG_8934.jpg
IMG_8935.jpg
 
Hmm. Bij mij was na de camerawissel niet te rijden op Autopilot. Als ik de auto haar gang zou laten gaan was over de vluchtstrook rijden de juiste manier.

Het service center was blijkbaar, na de camerawissel, vergeten de camera’s te calibreren. Heb toen zelf de reset gedaan en na zo’n 10 à 15 km rijden kon de Autopilot weer adequaat sturen. De voortgang van de calibratie was zichtbaar door de steeds langer wordende blauwe rand rond de AP-animatie.
 
Dit ga ik niet zelf aan beginnen 😅
Al in verleden met de AP1 radar zitten calibreren en gaf ook geen goed resultaat...


View attachment 1040633

Rotating the wrench clockwise pitches the camera up, and counterclockwise pitches the camera down conversely.

1 full rotation of the wrench can adjust the pitch 0.5 - 1.5 degrees.
In het service menu gaat het via software. Jouw screenshot is wellicht de grofregeling. Dat zou ik inderdaad af blijven.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Hmm. Bij mij was na de camerawissel niet te rijden op Autopilot. Als ik de auto haar gang zou laten gaan was over de vluchtstrook rijden de juiste manier.

Het service center was blijkbaar, na de camerawissel, vergeten de camera’s te calibreren. Heb toen zelf de reset gedaan en na zo’n 10 à 15 km rijden kon de Autopilot weer adequaat sturen. De voortgang van de calibratie was zichtbaar door de steeds langer wordende blauwe rand rond de AP-animatie.
Nee, dat is normaal, de camera's (systeem) worden automatisch gekalibreerd na xx KM rijden zodat ze terug klaar zijn voor gebruik (autopilot)
maar dat is camera's kalibreren voor de autopilot

Maar als een camera scheef hangt...dan zal het nooit 100% rond komen met het blauw AP

In het service menu gaat het via software. Jouw screenshot is wellicht de grofregeling. Dat zou ik inderdaad af blijven.
Ja..ik weet nu niet of ik iets moet zeggen tegen Tesla of niet
Waarschijnlijk ga ik het gewoon zo laten want het werkt normaal maar is gewoon sneu..
Is gelijk aan een kleine kras...je weet dat er een kras is maar je gaat niks doen 😅

Want de camera's vervangen door de jonge tesla ranger verliep alles behalve rooskleurig...snel...maar redelijk slecht afgewerkt

Gelukkig enkel Front & B-pillars
want ik had de siderepeaters reeds samen met Gtech vervangen ..anders was het een hele ramp met die ranger (coax kabel vervangen)

Bij mij geval waren beide B-pillars niet goed gemonteerd waardoor de raam bleef steken...
Dezelfde jonge ranger was dag daarna terug gekomen
en dag daarna weeral...toen werd het service afgesloten


Dan maar een nieuwe serviceafspraak inschieten via app
Toen kwam een andere meer ervaren ranger
Hij zag al direct waar fout was gegaan toen hij deur openende
Daarna had die zorgvuldig het B-pillar uitgehaald en rustig terug geïnstalleerd

Maar nu zie ik pas dat de front camera ook niet goed was geïnstalleerd (handywork van de jonge ranger...) 😢