Nou, naar mijn idee kan AP wel vrij eenvoudig een stuk 'prettiger' worden. Er zit ook een fors verschil tussen de agressiviteit van remmen bij TACC en bij AP. Bij alleen rijden op TACC gaat het allemaal een stuk soepeler dan bij het rijden op AP. En dat is eigenlijk raar, want het enige verschli is dat je zelf moet sturen.
Ik denk dat het grootste bezwaar bij AP is dat het weinig 'smooth' is. Het gaat allemaal houterig, schokkerig en dat maakt de rit eigenlijk niet heel comfortabel.
Het zijn simpele dingetjes.. Bij AP is het nu zo dat er een 'gewenste afstand' is tussen 2 voertuigen. Die is gebaseerd op de snelheid en de ingestelde afstand. Als je zelf zou rijden en iemand voor je voegt in, dan zou je misschien je gas wat loslaten om de afstand weer te creeren. AP doet dat niet, die denkt 'Oh jonge die is geen 100 meter afstand. PANIEK! REMMEN!' tot het moment dat er weer 100 meter afstand is.
Ook het moment tussen remmen en weer bv. terug naar 130 km/h gaat wat te grof. Hij knallt de auto van 60 kW regen terug naar 70 kW vermogen. Dat is een verschil van 130 kW in een tijdsbestek van 1 a 2 seconden.
Dat mag wel anders. Gewoon allemaal wat soepeler
Ik denk dat het grootste bezwaar bij AP is dat het weinig 'smooth' is. Het gaat allemaal houterig, schokkerig en dat maakt de rit eigenlijk niet heel comfortabel.
Het zijn simpele dingetjes.. Bij AP is het nu zo dat er een 'gewenste afstand' is tussen 2 voertuigen. Die is gebaseerd op de snelheid en de ingestelde afstand. Als je zelf zou rijden en iemand voor je voegt in, dan zou je misschien je gas wat loslaten om de afstand weer te creeren. AP doet dat niet, die denkt 'Oh jonge die is geen 100 meter afstand. PANIEK! REMMEN!' tot het moment dat er weer 100 meter afstand is.
Ook het moment tussen remmen en weer bv. terug naar 130 km/h gaat wat te grof. Hij knallt de auto van 60 kW regen terug naar 70 kW vermogen. Dat is een verschil van 130 kW in een tijdsbestek van 1 a 2 seconden.
Dat mag wel anders. Gewoon allemaal wat soepeler