Ik maak ervan dat een identieke Model3 van een collega de update wel krijgt en ik niet en dat de omschrijving van de advanced toggle dus niet klopt. En jij moet niet zo wijsneuzen cq uit de hoogte doen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je kan van alles concluderen maar @PaulusdB schrijft gewoon op zoals het (al jaren) werkt, dat uitrollen van updates en dat verandert niet door een update aan de cliënt kant. Er kan door SeC gepushed worden om een reden maar andere prio’s zijn er niet en komen er niet. Niet leuk om te horen misschien als je de releasenotes anders had begrepen maar een gestrekt been naar een gewaardeerd forumlid lijkt me wat too much.Ik maak ervan dat een identieke Model3 van een collega de update wel krijgt en ik niet en dat de omschrijving van de advanced toggle dus niet klopt. En jij moet niet zo wijsneuzen cq uit de hoogte doen.
Ik lees nergens dat EAP/FSD alleen geschikt is voor de snelweg. Overigens staat op de website van Tesla zelf (link) dat FSD geschikt is voor automatisch rijden in de stad. Het voorbeeldfilmpje laat ook een filmpje zien dat in de stad is opgenomen. Tesla wekt zeker de indruk dat het in de stad is te gebruiken, maar dat is in de EU absoluut niet het geval. Het is zelfs gevaarlijk, dus ik daarom zou ik er voorstander van zijn dat EAP niet beschikbaar zou zijn in de stad. TACC is prima (als het een beetje zou werken en niet bij elke fietser vol in de ankers zou gaan).
.
Als EAP niet werkt binnen de bebouwde kom dan snap ik niet dat ze het wel toestaan. Er wordt van alles gegeoblockt, dus EAP hadden ze dan ook prima kunnen doen (of gewoon blokkeren als de max. snelheid < 60km/u is).Copy paste vanaf de website Tesla:
Volledig zelfrijdende besturing
Later dit jaar verwacht:
- Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen.
- Autopark: zowel fileparkeren als haaks parkeren.
- Summon: uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.
Dus, daar heb je je antwoord.
- Herkennen van, en reageren op verkeerslichten en stopborden.
- Automatisch rijden binnen de bebouwde kom.
De algemene link die je geeft is het toekomst-beeld verhaaltje. Alles nog zeker niet zover.
Wat mij betreft disablen ze het inderdaad buiten de snelweg, autosteer en cruisecontrol is meer dan genoeg op het moment, de rest werkt toch niet.
Sorry maar ik zie hier soms iets te veel uit de hoogte en betweterig gedoe. Ik haal duidelijk aan waar mijn perceptie vandaan komt en welke verwachtingen Tesla daarmee (in ieder geval bij mij) daarmee wekt. En dan krijg ik een wijsneus opmerking als “wat maak je hier van” en een uit de hoogte “geduld is een schone zaak”.Over wijsneuzen gesproken
Je kan van alles concluderen maar @PaulusdB schrijft gewoon op zoals het (al jaren) werkt, dat uitrollen van updates en dat verandert niet door een update aan de cliënt kant. Er kan door SeC gepushed worden om een reden maar andere prio’s zijn er niet en komen er niet. Niet leuk om te horen misschien als je de releasenotes anders had begrepen maar een gestrekt been naar een gewaardeerd forumlid lijkt me wat too much.
Bedankt voor je bijval. E.Over wijsneuzen gesproken
Je kan van alles concluderen maar @PaulusdB schrijft gewoon op zoals het (al jaren) werkt, dat uitrollen van updates en dat verandert niet door een update aan de cliënt kant. Er kan door SeC gepushed worden om een reden maar andere prio’s zijn er niet en komen er niet. Niet leuk om te horen misschien als je de releasenotes anders had begrepen maar een gestrekt been naar een gewaardeerd forumlid lijkt me wat too much.
Het is niet ideaal?Kijk eens goed naar dat prentje, en bedenk eens hoe een computer dat moet zien... Die ziet niet noodzakelijk een weg die naar rechts afbuigt, maar die ziet het kleurverschil in de witte lijnen tussen schaduw en zon, en net daar zegt de radar dat ook een object nadert.
Het is niet ideaal, maar hoort wel bij een neural net dat langzaam zit te leren over de omgeving.
Je befaamde Audi of Volvo radar hadden die vrachtwagen ook gedetecteerd, maar daarin staat geprogrammeerd om dat ding te negeren, met om plotse remacties te voorkomen.
@Odie kom op hey, waarom van die lange tenen? Het forum is er ook om een beetje te plagen en te vermaken. Wat Paul schrijft is toch helemaal niet zo erg? We zitten hier op een enthousiastelingen forum over Tesla, niet in een cyber security seminar specialist discussiegroep ofzo.
En voor wat betreft de verwachtingen... dat is hetzelfde als met beledigen. Je voelt je beledigt en het zijn jouw verwachtingen. Dat wil niet zeggen dat iemand jouw heeft willen beledigen of de verwachting te schetsen hoe jij hem interpreteert.
Doe je voordeel met de kennis van de oud gediende....
Feit is dat deze weg het afgelopen half jaar prima gewerkt heeft (op deze route) en dat het sinds een tijdje alleen maar slechter wordt. Dit is één van de meest overzichtelijke gevallen die je kunt voorstellen. Duidelijke strepen aan de zijkanten, duidelijke scheidslijn en beide voortuigen rijden in hun eigen vak. De lijnen zijn duidelijk zichtbaar en als het niet mogelijk is dat je daarmee kunt bepalen dat de weg naar rechts afbuigt, dan kun je beter stoppen. Camera's zijn overigens helemaal schoon (heb ik achteraf gecontroleerd).Kijk eens goed naar dat prentje, en bedenk eens hoe een computer dat moet zien... Die ziet niet noodzakelijk een weg die naar rechts afbuigt, maar die ziet het kleurverschil in de witte lijnen tussen schaduw en zon, en net daar zegt de radar dat ook een object nadert.
Het is niet ideaal, maar hoort wel bij een neural net dat langzaam zit te leren over de omgeving.
Je befaamde Audi of Volvo radar hadden die vrachtwagen ook gedetecteerd, maar daarin staat geprogrammeerd om dat ding te negeren, met om plotse remacties te voorkomen.
Ik heb begrepen dat de EU een regel heeft ingesteld dat je stuurhoek niet te groot mag zijn in dit soort auto-software. Daarom kun je die bocht niet halen als je te snel rijdt, maar moet je vol in de ankers. Neem een voorbeeld aan EAP sinds 2019.16.xHeeft iemand al Beach Buggy gespeeld zonder uit de bocht te vliegen?
Allemachtig, laten we het gezellig houden, relax een beetje. Geniet van het mooie weer en voel je niet bij het minste of geringste zo aangevallen.Sorry maar ik zie hier soms iets te veel uit de hoogte en betweterig gedoe. Ik haal duidelijk aan waar mijn perceptie vandaan komt en welke verwachtingen Tesla daarmee (in ieder geval bij mij) daarmee wekt. En dan krijg ik een wijsneus opmerking als “wat maak je hier van” en een uit de hoogte “geduld is een schone zaak”.
Het heeft niets met geduld te maken maar simpelweg met een optie die Tesla sinds kort in de software aanbiedt en die niet voor mij uitpakt zoals *ik* de informatie interpreteer. Tesla zeg duidelijk “You now have the option to receive new software updates as soon as they are available for your car configuration and region“. De bewuste image is vrijgegeven voor de EU regio én voor exact mijn configuratie (getuige updates die ik op andere M3’s heb gezien). En toch krijg ik die update niet... dan klopt het statement van Tes dus niet. Is niet erg, maar wees dan helder in de informatie in de releasenotes en tooltips.
Jij maakt het feitelijk nog erger door me fijntjes te wijzen op “hoe het al jaren werkt”. Over wijsneuzen gesproken, indeed. De “advanced” software release optie is nieuw en impliceert nieuw gedrag. Wat doet het er dan toe hoe het tot nu toe heeft gewerkt?
Ik vind het allemaal prima, maar ik heb niet met je op school gezeten en heb niet met je geknikkerd. Ik behandel volgens mij iedereen hier die vragen stelt ook met respect. Een opmerking als “geduld is een schone zaak” voelt bij mij als een belerende tik op de vingers omdat ik simpelweg een bepaalde perceptie heb. Of mijn perceptie nou fout is of dat Tesla ambigu is in haar documentatie doet er niet eens toe, maar ik zit hier niet op de kleuterschool waar ik bestraffend wordt toegesproken omdat ik niet voldoe aan andermans ideale plaatje van de gehorige Tesla-klant.
Same here.... bezig met installeren dus we gaan het weer meemakenIk krijg net een melding dat er een software update klaar staat terwijl de auto niet aan wifi is gekoppeld en er al 2019.20.4.1 opstaat. Op Teslafi is ook jig geen nieuwere versie bekend.
Same here.... bezig met installeren dus we gaan het weer meemaken
Inderdaad: 2019.20.4.2, niets nieuws in de release notesHier ook. Zal wel een dringende bugfix zijn