Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren Naarden-Haaksbergen vv gedaan. Met voor mij nieuwe 2019.20.1.1 en nieuwe kaartdata. Voor ik wegging nog even een complete powerdown via menu gedaan :)

Goede nieuws: bijna gehele weg (snelweg deel dan, 150 km enkele reis) op NoA gereden! Dat was paar versies geleden echt niet mogelijk. Vooruitgang dus.

Rare foutjes:
- ik schakel NoA pas in na invoegen, rijd dan gewoon in rechterbaan. NoA wil dan altijd meteen naar links...
- Nog steeds even inhouden voor een lane change
- NoA wil soms inhalen terwijl ik 120 rij met ingestelde max 120 en geen voorganger: negeren dus maar
- Naar rechts (weer terug na inhalen) krijg ik bijna nooit een suggestie voor
- NoA wil inhalen maar geeft tegelijk een rode lijn (komt auto aan)
- Haalt zelfs met mijn manier van rijden te traag in, dan krijg je 'kwispelen': weer terug in baan en afbreken. Dat is mi best wel gevaarlijk
- Stuk van ca 8 km wegwerkzaamheden (gele lijnen, max 90km / uur). Halverwege krijg ik melding wegwerkzaamheden, autopilot mogelijk beperkt. Geen verschil bemerkt, reed gewoon door. Zelfde melding aan het eind...
- Phantom braking stuk minder. Twee maal dat hij reageerde op auto in rechterbaan die echt niet naar links kwam/reed
- Een maal werd snelheid van 110 plots aangepast naar 90. Kon geen reden verzinnen (standaard snelweg A1, geen werkzaamheden) en met beetje gas bij opgelost


Al met al rij ik met NoA om het systeem wat te leren, ik gebruik het als gewone EAP/FSD. De suggesties/manoeuvres voor inhalen zijn nog niet bruikbaar!

Wat mij verder opviel was dat soms de banen links en rechts van mij niet goed getoond werden. Dat zou deel van de fouten kunnen verklaren.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: TANE
Voor welke tesla model s ?

Voor de S 3 X allemaal ;-) volgens Teslafi toch.
Screenshot 2019-06-23 at 08.50.33.png
 
Hmm ik kreeg gisteren dus 2019.20.2.1 binnen, maar kennelijk is er dus ook al 4.1 in omloop. Deze heb ik nog niet aangeboden gekregen, daar zal ik dus ook binnenkort weer een update melding van ontvangen. Ben benieuwd.
 
Zondagochtend tussen half 9 en half 10 van Amersfoort naar Katwijk aan Zee gereden op de NoA. Redelijk rustig op de weg en dan merk je dat NoA en AP eigenlijk heel goed kan functioneren. Slechts twee aandachtspunten kwam ik nog tegen: bij het het naar een rechterbaan opschuiven 'remt' de auto 2 a 3 km/uur af om direct daarna weer vaart te maken. Het lijkt te gebeuren precies op het moment dat je de richtingaanwijzer naar rechts aandoet. Tweede punt is dat bij sommige kruisingen in tunnels en aquaducten de auto automatisch vaart mindert. Bij het aquaduct op de N11 bij Alphen a/d Rijn minderde de auto vaart van 108 km/uur naar iets van 80 km/ uur. Het heeft waarschijnlijk te maken met de weg die over het aquaduct loopt wat geloof ik een 50 km weg is. Geen enkele phantom brake gehad trouwens.

Al met al een relaxte en positieve ervaring.
 
  • Like
Reactions: resrc
Gek, ik heb mijn software settings op advanced staan, maar dit keer krijg ik de update naar 2019.20.4.1 maar niet binnen, volgens de setting zou je de software meteen aangeboden moeten krijgen zodra deze vrijgegeven is voor mijn regio. Nou daar lijkt sprake van, maar software downloaden ho maar.

Effe bellen met Customer Support dan maar.
 
Ik had gehoopt dat een aantal issues zouden zijn opgelost met de recente update van de kaart. Maar op de N34 (Ommen - Emmen) is de max. snelheid al bijna een half jaar 100 km/u, maar in de nieuwste kaart is dat nog niet doorgevoerd. Daar blijft het regelmatig op 80 km/u staan, maar op sommige stukken vind die 100 km/u wel okee en andere stukken niet. Heel vreemd, want de auto remt dan steeds weer af naar 80 km/u. Niet fijn voor het overige verkeer dat niet begrijpt waarom je ineens gaat afremmen.

Ik hoop dat snelheidsbordherkenning snel komt en dat dit geen onderdeel wordt van FSD, maar ook bij de oude EAP gaat werken. Zonder bordherkenning vind ik het EAP/NoA verhaal een beetje kansloos, omdat max. snelheden best vaak veranderen (kom je nu pas achter).
 
Even wat geduld...het is niet zo dat de hele fleet tegelijk wordt ge-update.

Wel even checken of de WiFi-connectie goed werkt, uiteraard.

Ja die discussie had ik met iemand op facebook ook. Die setting impliceert dat je de release kan downloaden ZODRA hij beschikbaar is in de regio (de EU). Er staat niet "u kunt de nieuwe software downloaden zodra die beschikbaar komt in uw regio en zodra uw auto qua batch aan de beurt is". Dan slaat die advanced setting toch nergens op?
 
  • Disagree
Reactions: Erik-S85