Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Soundracer, engine sound for EV's

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Ik kwam toevallig in contact met de eigenaar van Soundracer (Zweden). De standaard soundracer stop je in de sigarettenaansteker en dan zendt deze een motor geluid via de FM frequentie. Simpel en goedkoop (35 euro).
Dit blijkt niet te werken in een elektrische auto, maar daarvoor bieden ze wel een oplossing: de Soundracer EVEESS. Mocht je interesse hebben: zie onderstaande info die hij mij per mail toestuurde en de website.

Voor mij is het te ingewikkeld. Niet cht plug&play. Ik vraag me ook af waar je in de Tesla een geschikt signaal vandaan moet halen (magneetje op je wiel???).
Maar mocht iemand anders het aandurven om dit te proberen, dan hoor/zie ik graag het resultaat.

(ps bij de start van de E-rally was er ook iemand met een V8 geluid uit zijn Tesla. Wie was dat? Werd daar ook deze module gebruikt?)


Thanks for your interest in SoundRacer EVEESS Electric Vehicle Electronic Engine Sound modules

We have these EV sound modules to offer:
EVSM-2 with line output for connection to external amplifier.
EVSMA-1 with 2x20W amplifier for direct connection to one or two speakers.

The module can be installed by a car electrician.

The modules have three different inputs for vehicle speed or rpm:
- Analog 0-5 Volt.
- Pulsed frequency input. Pulses can be generated by a vehicle controller or a sensor like the Hall sensor and magnets that we can supply.
- CAN bus input. This input requires software development to meet the actual vehicles specifications.

Standard sounds currently shipped with each order are Shelby V8, Lamborghini V10, Lexus LFA V10, Ferrari V12, Suzuki GSX and Harley V-Twin. The vehicle manufacturer or user can add new sounds.
There is a revving function that can be used to alert persons in front of the vehicle.
A simulated gear change function can be selected by the driver.
Sound shutoff over a certain speed can be set.

Prices in single quantity:
ProductPrice
EVSM-2€102,00
EVSMA-1€172,00
Connector and wire set for EVSMA-1€14,40
Connector and terminal set for EVSMA-1€3,10
Hall effect sensor with 4 magnets €29,20
EVSP31 Speaker square, 3", 25W€71,00
EVSP30 Speaker round, 3", 25W€41,00
The speakers are weather protected. EVSP31 has a larger volume and can give a better low frequency response.
see http://www.eveess.com for more information

Shipping to the Netherlands is about €50 with DHL Express
 
Last edited:
Mijn zoontje van 9 zat met open mond toen ik onder het rijden een MP3 met Ferrarigeluid (gewoon uit een YouTube filmje geript) startte. Dak open en sound op 11.

Maar serieus, het geleuter over dat de auto gevaarlijk stil is, komt imo tot nog toe van de kiftclub. Alsof je de motor van een auto uit de hogere segmenten wel hoort wanneer die met een gangetje van 30km/u komt aanrollen, natuurlijk niet, je hoort alleen de banden, en die hoor je van een MS ook echt wel. Grappig dan wel weer dat het wordt gewaardeerd als we banden in een lage geluidsklasse kopen.
 
Mijn zoontje van 9 zat met open mond toen ik onder het rijden een MP3 met Ferrarigeluid (gewoon uit een YouTube filmje geript) startte. Dak open en sound op 11.

Maar serieus, het geleuter over dat de auto gevaarlijk stil is, komt imo tot nog toe van de kiftclub. Alsof je de motor van een auto uit de hogere segmenten wel hoort wanneer die met een gangetje van 30km/u komt aanrollen, natuurlijk niet, je hoort alleen de banden, en die hoor je van een MS ook echt wel. Grappig dan wel weer dat het wordt gewaardeerd als we banden in een lage geluidsklasse kopen.

Iets makkelijker....
via RDIO zoeken op Car engine..... heb een corvette gevonden en testarossa ;-)
Mijn zoontje was op zoek waar het dikke geluid vandaan kwam
 
XLR8

Frank, verdorie !!! we waren het nu eindelijk vergeten. Zit dat nu weer in mijn hoofd...:scared:

Tijdens de E-Rally kreeg ik van iemand link naar de app XLR8. Is met bluetooth via de luidsprekers af te spelen. Vet Amerikaans motorgeluid en je kan ook gas geven. Laatst stonden we het ergens op een parkeerplaats uit te proberen met het geluid op 11 tot ergernis van een aantal omwonenden. Vervolgens reden we fluisterstil weg........
 
In 1800 zoveel had je in Engeland de Red Flag Law. Voor iedere auto moest een man met een rode vlag of een lantaarn lopen om paarden en karren te waarschuwen dat er een auto aankwam. L'histoire se repète.

Op Wikipedia staat:

Red flag law in the UK
In United Kingdom, the Locomotive Acts (also known as Red Flag Laws) was a policy requiring self-propelled vehicles to be led by a pedestrian waving a red flag or carrying a lantern to warn bystanders of the vehicle's approach.
Firstly, at least three persons shall be employed to drive or conduct such locomotive, and if more than two wagons or carriages he attached thereto, an additional person shall be employed, who shall take charge of such wagons or carriages.
Secondly, one of such persons, while any locomotive is in motion, shall precede such locomotive on foot by not less than sixty yards, and shall carry a red flag constantly displayed, and shall warn the riders and drivers of horses of the approach of such locomotives, and shall signal the driver thereof when it shall be necessary to stop, and shall assist horses, and carriages drawn by horses, passing the same.
The Red Flag Law was repealed in 1896, by which time the internal combustion engine was well into its infancy.
 
Tijdens de E-Rally kreeg ik van iemand link naar de app XLR8. Is met bluetooth via de luidsprekers af te spelen. Vet Amerikaans motorgeluid en je kan ook gas geven. Laatst stonden we het ergens op een parkeerplaats uit te proberen met het geluid op 11 tot ergernis van een aantal omwonenden. Vervolgens reden we fluisterstil weg........

Cool!
Ik heb hem gedownload, ga het morgen proberen.