Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd waar het eindigt deze maand! Ik verwacht zelf dat het niet over de 5.000 stuks heen gaat. Is voornamelijk een logistiek probleem dat er genoeg auto’s op voorraad zijn dat geloof ik wel.
Ach, ze zitten met 10 dagen te gaan al op bijna 2900 stuks op naam gezet (en dat is exclusief wat ze vandaag nog op kenteken zetten). Kan nog best wel eens tegen de 5.000 aan gaan lopen.
 
Thanx! Kon deze niet. Ziet er ook keurig uit

EDIT: echter kloppen de aantallen alleen niet met de gegevens die ik uitlees. Interessant....
Gok er op dat jij de 'op kenteken' datum gebruikt waar ik de 'tenaamstelling' datum gebruik in power bi. Dacht dat dit meer in de buurt zou komen van de daadwerkelijke deliveries.

Bij ophalen donderdag 12sept waren er 297 Model 3's te naam gesteld, en volgens Tesla mdw bijna 500 uitgeleverd die dag rond 19.30. Eerder gebeurde dit vaak op de de dag zelf. Data wordt dagelijks uitgelezen van RDW en bijgewerkt; helaas nog geen tijd gehad file bij te werken met de nwe variantcodes van de base performance versies

Edit: op tweede tabblad in power bi rapport staan de model S en X:)
 
Gok er op dat jij de 'op kenteken' datum gebruikt waar ik de 'tenaamstelling' datum gebruik in power bi. Dacht dat dit meer in de buurt zou komen van de daadwerkelijke deliveries.

Bij ophalen donderdag 12sept waren er 297 Model 3's te naam gesteld, en volgens Tesla mdw bijna 500 uitgeleverd die dag rond 19.30. Eerder gebeurde dit vaak op de de dag zelf. Data wordt dagelijks uitgelezen van RDW en bijgewerkt; helaas nog geen tijd gehad file bij te werken met de nwe variantcodes van de base performance versies

Edit: op tweede tabblad in power bi rapport staan de model S en X:)
Nee ik gebruik ook de tenaamstelling kolom bij het tellen... verder gebruik ik als merk filter “bevat TESLA”.. wellicht gebruik jij alleen TESLA maar dan pakt hij de registraties die als TESLA MOTORS gedaan zijn niet mee. Verder ziet jouw online Power BI versie er wel heel erg mooi uit. Had nog nooit van Power BI gehoord dus zal me hier ook eens in gaan verdiepen als data-hobbyist :D
 
Nee ik gebruik ook de tenaamstelling kolom bij het tellen... verder gebruik ik als merk filter “bevat TESLA”.. wellicht gebruik jij alleen TESLA maar dan pakt hij de registraties die als TESLA MOTORS gedaan zijn niet mee. Verder ziet jouw online Power BI versie er wel heel erg mooi uit. Had nog nooit van Power BI gehoord dus zal me hier ook eens in gaan verdiepen als data-hobbyist :D
Heb zowel TESLA als TESLA MOTORS in het importfilter staan. Komen de totalen wel overeen? Zag btw wel dat jij de E3R als Performance hebt staan, dat is de RWD als ik het goed heb. E3D is de AWD (D van Dual motor). Zag dat er nu uitvoeringscodes bijgekomen zijn van de AWD base performance, al zie ik ook een code die lijkt op een RWD base performance als ik de logica probeer te volgen! Allemaal varianten die officieel niet aangeboden werden in NL!
 
Heb zowel TESLA als TESLA MOTORS in het importfilter staan. Komen de totalen wel overeen? Zag btw wel dat jij de E3R als Performance hebt staan, dat is de RWD als ik het goed heb. E3D is de AWD (D van Dual motor). Zag dat er nu uitvoeringscodes bijgekomen zijn van de AWD base performance, al zie ik ook een code die lijkt op een RWD base performance als ik de logica probeer te volgen! Allemaal varianten die officieel niet aangeboden werden in NL!
Heb e.a. uitgezocht en moet je hierin gelijk geven. De performance is een E3D met motorcode PPxx waarschijnlijk. Ga dit aankomende week nog wel even finetunen in mijn excel. En zal types uitbreiden met bv LR RWD
 
Gegevens bijgewerkt t/m 22 september:
upload_2019-9-23_17-53-31.png

upload_2019-9-23_17-53-40.png


upload_2019-9-23_17-53-48.png


upload_2019-9-23_17-53-54.png


upload_2019-9-23_17-54-0.png


PS Er zat een foutje in de telling van Performance modellen. Dit heb ik gecorrigeerd en tevens de uitvoering Long Range RWD toegevoegd. Met dank aan @Geo_TM3
 
  • Like
Reactions: Geo_TM3