Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekker App (slim laden) ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Stekker app? Ben opzoek naar een goede slimladen app, die niet continue en/of te vaak de auto wakker maakt. Persoonlijk heb ik de integratie met Tibber stop gezet. Mede omdat de Tesla uiteindelijk 4 keer per uur gepingd werd ongeachte locatie. Jedlix heb ik gemaild met een aantal vragen ca. 4 weken geleden maar antwoordt blijft uit. Om zelf wat te bouwen in bv HA zie ik niet zitten. Afijn, ben benieuwd naar jullie ervaring.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik gebruik Jedlix, wat waren je vragen? Misschien kan ik je verder helpen.
Hierbij de vragen:

Ik heb een tesla met bijhorende tesla laadpunt. Zou graag gebruik willen maken van jullie app. Echter zou ik graag willen weten als ik direct connectie maak met mijn auto, hoe vaak de auto wordt gepingd (wakker wordt gemaakt)?En is dit pingen ook nog afhankelijk van betreffende functies in jullie app?
 
Upvote 0
Gebruik stekker. Maakt je auto niet continue wakker (soft pings ala Teslafi), je moet alleen zelf zorgen dat je automatisch laden niet in de weg gaat zitten, want die begint gewoon, en dan is het minder optimaal...

Ga binnenkort eens testen of ze snel genoeg het laden stoppen als je gewoon thuis inplugged op niet-optimaal tijdstip, tot nu toe gebruikte ik het door zelf aan te zetten.
 
Upvote 0
Gebruik stekker. Maakt je auto niet continue wakker (soft pings ala Teslafi), je moet alleen zelf zorgen dat je automatisch laden niet in de weg gaat zitten, want die begint gewoon, en dan is het minder optimaal...

Ga binnenkort eens testen of ze snel genoeg het laden stoppen als je gewoon thuis inplugged op niet-optimaal tijdstip, tot nu toe gebruikte ik het door zelf aan te zetten.
Wat bedoel je precies met je moet alleen zelf zorgen dat je automatisch laden niet in de weg gaat zitten, want die begint gewoon, en dan is het minder optimaal.

Heb je toevallig ook ervaring met het (soft) pingen als je de functie slim laden gebruikt?
 
Upvote 0
Wat zijn jullie ervaringen tot op heden met de Stekker-app?
Is het ook mogelijk om 2 EV's te koppelen aan de app?

Op dit moment stuur ik mijn Zappi aan via HomeAssitant op basis van uurtarieven, maar mijn andere laadpaal (NewMotion/ShellRecharge) kan ik niet via HA aansturen, maar ik wil wel graag beide auto's slim aansturen op basis van tarieven en gepland vertrek.
Ik heb in HA ook nog niet iets gevonden waarmee ik 2 auto's kan koppelen en waarbij je in HA kunt opgeven welke auto op welk moment gaat laden, dus vandaar dat ik opzoek been naar een app waarmee ik het voor 2 auto's kan aansturen.
 
Upvote 0