Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Jawel mijn vrouw heeft het spontane idee opgevat om nog maar even op vakantie te gaan, naar Contis-Plage(schijnt ten zuiden van Mimizan te liggen). Heb nog geen laadpunt in de buurt kunnen vinden. Hoop dat t gaat lukken met de UMC. Dichtstbijzijnde SuC is 240km:scared:

Iemand de komende anderhalve week nog een CHADEMO, Type-3 kabel en pas indien nodig te huur/leen? Als ik op de apps zoek vind ik daar nog bar weinig laadpunten... Borg achterlaten is voor mij geen probleem.
 
Hallo, indien mensen naar Noorwegen reizen, wees bewust dat de NL 220V charger daar niet werkt. Ik heb een Noorse 220V lader beschikbaar die voor een geringe vergoeding geleend kan worden.
Gr,
P

Uitleg:
In Nederland (en volgens mij bijna geheel West Europa) werken we met een 0 en een fase pool. In Noorwegen zijn beide polen fase, ofwel 'floating'. Met de meeste apparatuur heb je hier geen last van, al mijn adapters en laders werkten gewoon, maar de Tesla charger doet het niet. Ik heb toen eerst contact met Tesla service gezocht, en die wisten ook niets, dus ik ging ervanuit dat mijn charger kaduuk was. Bij het service centrum in Trondheim kreeg ik te horen dat mijn charger prima is, maar dat die niet werkt in Noorwegen. Ik was wel blij met de charger want vanaf Trondheim via het westen afgezakt naar Stavanger, ik had toen een paar etappes waarbij ik niet in de buurt van een Supercharger kwam, dus toen was het fijn om zelf te kunnen laden. Overigens is er een app, Ladestasjoner, en er zijn aardig wat gratis laadstations, maar mijn Noors is niet voldoende om de app te begrijpen....
 
* chademo
* dikke verlengkabel
* 32 naar 16 rode verloop
* camping naar schuko verloop.
* kiwhi pas (frankrijk)
* ecotricity pas (engeland)
* ewe pas (noord duistland bremen eo)

Almere.
 
Last edited:
We hebben vanavond een meeting gehad ter voorbereiding van de Road-Trip naar Noorwegen.
Op dit moment is het plan om met 9 Tesla's tezamen een mooie rit te maken, en om die rit nog wat mooier te maken (icm een tunnel die in de brand heeft gestaan) hebben we moeten besluiten er een stuk in te doen van ca 400 km tussen superchargers....
Dat zou met een laag verbruik haalbaar moeten zijn, en de snelheden zullen daar ook wel naar zijn, maar combi September en stijgen en dalen doet ons toch wel denken aan backups in te willen bouwen......
Bij deze dus de oproep aan diegenen die voor de periode rond 15-23 Sept. (+ aantal dagen voor en na ivm logistiek :biggrin:) een Noorse UMC danwel Juice Booster te leen hebben en / of een Chademo adapter of die zich bij mij in de komende dagen bekend willen maken in dit draadje of via PM (of direct voor diegenen die mijn mailadres allang hebben:wink:) met vermelding van woonplaats zodat ik de dichtstbijzijnde deelnemer op je af kan sturen:biggrin: voor een afspraak....
 
Mijn onderstaande spulletjes zijn te leen, incl chademo dus en nog steeds in Voorburg.

Wel fijn als kan worden vermeden dat dit een draadje voor verhalen wordt, gewoon kort en bondig reageren: wat biedt je aan en wat heb je nodig, zodat het gemakkelijk blijft om te vinden wat je nodig hebt.
 
Goed idee!

Aangeboden:
Chademo
CEE 32, CEE 16 met verloop
camping blauw, en 32A blauw
25 meter schuko 2,5mm kabel, om je UMC bruikbaar te maken op langere afstanden.
diverse duitse laadpassen (Dusseldorf, Stuttgard etc)

GEVRAAGD:
Ik zoek op zeer korte termijn (voor a.s. weekend):
Noorse UMC (ik hoor niet bij de Noorwegen club, die gaan een weekje later…)
Als iemand Noorse laadpassen heeft te leen, ook heel erg graag!
PM me als je me kunt helpen!
Thanks.
 
T is dan wel geen stekker... Maar met de kerstvakantie wil ik mijn broer in Stockholm gaan bezoeken. Heeft er iemand een setje kettingen te leen voor 19"velgen? Bij voorkeur in de buurt van Den Haag maar verder mag ook. Gok dat ze ongebruikt zullen blijven ivm mijn winterbanden.