Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service ervaring positief in Purmerend (let op, positief :)

This site may earn commission on affiliate links.

Zpeed

Member
Feb 19, 2023
90
120
NL
Bedacht dat het misschien ook wel eens goed is om een positief verhaal te posten, over een Tesla Service Center. :)

Ik had op mijn MYLR 2023 een adjustment nodig van de charge port omdat ik steeds de melding kreeg "kan niet vergrendelen" met de bijgeleverde kabel. Besloot na een jaar maar eens een service request in te schieten. Later voegde ik eraan toe dat ik iets onder de auto hoorde bij harde zijwind, waarschijnlijk een bodemplaat los ofzo. Handig, alles in de app.

Bij bezoek 1 was ik best onder de indruk van de procedure, alles via de app, in principe niemand nodig. Super makkelijk inleveren, boven wat werken en drinken terwijl ik wacht. Reparatiestatus makkelijk te volgen en alles via chat in de app, indien nodig. Het duurde wat langer en kreeg van de (vriendelijke) medewerker een X Plaid mee als leen auto. 's avonds de auto's omgeruild, lang na sluitingstijd. Fantastisch toch? Persoonlijk vond ik dit beter dan bij BMW en Honda, de "ouderwetse" manier zeg maar.

Bleek dat ik door een eerder gemiste verkeersdrempel schade had gereden aan de onderkant, bevestigingsbout van de plaat was kapot gereden. Had geen idee, maar een paar maanden eerder wel een keer te hard over zo'n ouderwetse hoge drempel gereden omdat ik hem over het hoofd zag. Dat dus. Wel duur. Kwamen dus nog 2 betaalde bezoeken achteraan voor een beugel en een nieuwe plaat. Ook dat liep prima en geeft mij hoop voor als ik ooit nog service nodig heb. Netjes de kosten van te voren in de app. Betalen in de app. Inleveren, ophalen, alles makkelijk. Stond vandaag in een half uurtje weer buiten en reed in mijn auto weg, met niemand gepraat en alles netjes opgelost. Fantastisch toch?

Het mooiste was overigens de leenauto, buiten dat het een X plaid was. Je krijgt een ping in je Tesla app, er komt een auto bij en je stapt in met je telefoon als sleutel. Seamless. Het liedje op Spotify ging verder waar hij in mijn eigen auto gebleven was. Dit is echt een aantal jaar verder dan "old automotive" hoor, iig de merken die ik ken. Hier hebben ze goed over nagedacht.

Vandaag stonden ze overigens aan drie autos te werken in de buitenlucht, dus schijnbaar is er genoeg te doen :)
 
Altijd fijn, positieve verhalen!

Helaas ben je niet de enige 😀

Meer hier:

En zelfs hier:
 
  • Like
Reactions: Zpeed and Xfrank
Laat ik er dan ook maar een positieve ervaring aan toevoegen, het was tenslotte ook via SEC Purmerend 😇

Ik had na 5 jaar en 225.000 km nog een terugroepactie van de kabelboom in de achterklep openstaan. Eenvoudig aangemeld via de app en zeer snelle en overzichtelijke response. Gekozen voor reparatie op eigen locatie (ik was voor m'n werk in Zaandam / ik woon in Zuid Holland). Prijsopgave was "nul Euro" (terugroepactie) en een paar minuten voor het opgegeven tijdstip kreeg ik een belletje/aankomstbevestiging van de monteur. Bij de RDW stond vermeld dat men de kabelboom zou inspecteren maar de monteur pakte direct een nieuwe uit z'n kofferbak (sorry -> Trunk 🤷‍♂️) Binnen een half uur was alles vervangen/geregeld. Super tevreden! :cool:

Op de factuur stonden alle bedragen vermeld, eindbedrag was zoals vermeld "nul euro". Ik zag nergens voorrijkosten oid staan. Het uurtarief is fors maar door snelle reparatie en geen doorbelasting van voorrijkosten komt er toch nog een schappelijke prijs uit onder de streep. (kabelboom was ook niet zo duur -> bij old auto wellicht iets lagere uurtarieven maar alsnog een forse rekening door dure materialen)