Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargee laden werkt plots niet

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?
 
Als je problemen hebt bij het superchargen, kan je altijd bellen naar Tesla. Als je op het grote scherm bovenaan op het Tesla logo tapt, dan zie je een scherm met de gegevens van je auto. Onderaan rechts staat een telefoonnummer. Als je daarop tikt, gaat je telefoon naar dat nummer bellen. In het keuzemenu moet je dan aangeven dat je problemen hebt met superchargen. De wachttijd valt naar mijn ervaringen mee, en de dame of heer aan de lijn zal je verder helpen met de diagnose.
 
Als je problemen hebt bij het superchargen, kan je altijd bellen naar Tesla. Als je op het grote scherm bovenaan op het Tesla logo tapt, dan zie je een scherm met de gegevens van je auto. Onderaan rechts staat een telefoonnummer. Als je daarop tikt, gaat je telefoon naar dat nummer bellen. In het keuzemenu moet je dan aangeven dat je problemen hebt met superchargen. De wachttijd valt naar mijn ervaringen mee, en de dame of heer aan de lijn zal je verder helpen met de diagnose.

Had ook gelijk gebeld uiteraard, ze konden niks vinden. Maar er stond ook geen 1 auto te laten dus e.e.a. leek ''verdacht'' ;-) Morgen even een andere SUC proberen dan weet ik zeker wat er loos is.
 
[QUOTE="le-ni, post: 3756899, member: 97217"Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto.../QUOTE]
Bij mijn X had ik na de softwareupdate naar 2019.8.5 dat de chargeport meestal (vrijwel altijd) niet reageerde op de knop bij de SuC. Omdat we in die periode op vakantie waren heb ik het bij veel SuC's kunnen/moeten uitproberen. De keyfob bracht meestal redding.
Na de volgende update naar 2019.12 was het weer over.
 
Gisterenochtend ook in Leiderdorp geweest SUC en werkte gewoon, gisterenmiddag getest bij Badhoevedorp en werkt ook weer.
Dit maakt mij wel wat nerveus als zo'n SUC (meerdere stalls) niet werkt. Je zou maar op dooreis zijn dan kun je in de laadstress terecht komen :)

Ook vreemd dat de laadklop van auto gewoon weer werkt ook op mijn 11KWH lader op de zaak en gisteren niet.

Schiet mij maar lek!


Ik lees de nodige SUC issues hierboven, hier ook aan de hand, zie onder...Kunnen jullie testen of de laadklep open gaat met SUC laadkabel en je Tesla kabel met knopje? Dit werkt bij mij ook niet meer nl naast het niet kunnen SUC laden (alleen getest bij Badhoevedorp)

le-ni, Today at 1:34 AM
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?