Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TCO (Total Cost of Ownership) Model 3 - België/Vlaanderen

This site may earn commission on affiliate links.

Carl

Active Member
Supporting Member
Jan 12, 2013
1,745
2,182
Belgium
Onze regering denkt er over de 120% aftrekbaarheid van BEV's terug op 100% te brengen (noteer dat het nooit écht 120% is geweest, het was een combinatie van 100% aftrekken en voor wat de overige 20% betrof, deels belastingvoordeel en deels uitstel van executie). Ook PHEV's zouden serieus anders belast worden.

Ik voelde de bui al hangen toen Porsche PHEV Cayenne's en Panamera's begon te slijten (die volgens de officiële normen 3,5 liter benzine per 100 km verbruiken - dus 100% aftrekbaar - terwijl iedereen wel weet dat die dingen in 't echt 12 liter verbruiken en eigenlijk 50% aftrekbaar zouden moeten zijn - en dat minstens de helft van die Porsche-rijders waarschijnlijk niet eens een laadpaal thuis heeft geïnstalleerd, of zelfs ooit een laadkabel gekocht!). Enfin, einde tirade, het gaat hier om de TCO van onze Tesla's.

Hierbij TCO voor de M3, MS en andere wagens (volgens mijn bescheiden berekeningen - ik ben maar een advocaat, en pas altijd op met advocaten die berekeningen maken, geen garantie van juistheid!) aan 120% (theoretische) aftrekbaarheid en 100% aftrekbaarheid.

En speel maar met die spreadsheets in functie van jullie jaarlijkse aantal km etc; verschil in TCO kan interessant zijn!
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: FVO