Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Terugroep actie kabelboom achterklep Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Bij RDW en bij Tesla USA staat mijn autogeregistreerd als in aanmerking komend voor de terugroep actie. SB-21-17-008. In NL een vroeg model en in maart geleverd. Heeft iemand in NL hier al iets over gehoord of brief ontvangen? Vandaag werd mij eerst mijn afspraak gecanceld en verteld dat mijn auto daar niet voor in aanmerking kwam, en na het sturen van de info van Tesla Vin checker vertelde ze mij dat hij toch teruggeroepen moest worden. Later werd de afspraak voor tweede keer gecanceld omdat de terugroep actie nog niet in NL actief is…
op zich allemaal niet erg maar toch vreemd omdat op de RWD site staat dat er letselschade mogelijk is.
Wat is bij jullie de status?


Openstaande terugroepactie(s)
(1)
Referentiecode producent
SB-21-17-008

Omschrijving defect
De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.

Materiële gevolgen
De midden-display kan het zichtveld achter de auto mogelijk niet tonen bij achteruit rijden.

Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel
Tesla Service inspecteert de bekabeling van de kofferbak. Als de kabelslijtage binnen de specificaties valt wordt de kabel voorzien van een geleider bescherming. Als wordt vastgesteld dat de slijtage buiten de specificaties valt, installeert Tesla Service een nieuwe kabelboom met geleider beschermer.
 
Ik heb er maanden geleden al een bericht over gehad. Hij staat ook als open in mijn App. Maar bij de laatste reparatie enkele weken geleden (krakende draagarmen) in Wezep is er niets mee gedaan. Inmiddels een nieuwe afspraak voor opnieuw afstellen laadpoort maar weer geen actie hierop
 
Dit is uiteindelijk wat ik als antwoord kreeg:
Goedemiddag, het blijkt dat de terugroepaktie voor u VIN nog niet aktief is. We kunnen hierom de diagnose niet uitvoeren/verwerken. Zodra uw VIN in aanmerking komt voor deze aktie krijgt u van ons bericht via de Tesla app. Om deze rede zullen we ook deze afspraak annuleren. Met vriendelijke groet, Team Tesla

En daarna op mijn vraag wat de planning is:
Deze actie wordt in badges uitgerold en is per chassisnummer anders. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer uw auto aan de beurt is. Excuses voor het ongemak.
 
Ik heb er maanden geleden al een bericht over gehad. Hij staat ook als open in mijn App. Maar bij de laatste reparatie enkele weken geleden (krakende draagarmen) in Wezep is er niets mee gedaan. Inmiddels een nieuwe afspraak voor opnieuw afstellen laadpoort maar weer geen actie hierop
Staat waarschijnlijk niet meer open in de App denk; klopt dit?
 
Bij mij doet het slot van de kofferbak gek. Tijdens het openen hoort je een apart geluid. En direct na het openen gaat het slot weer “dicht” waardoor de auto denkt dat de kofferbak dicht is. En de verlichting in de kofferbak uit gaat. De kofferbak kan nog wel steeds geopend en gesloten worden.

Vandaag kwam de Mobile Service langs. Een nieuw slot loste het probleem niet op. Toen is de kabelboom geïnspecteerd. Daar kwam het euvel al snel aan het licht. Eén draadje (de rode) was kapot.

De verbeterde kabelboom moet er in gezet worden. Die had de monteur niet bij zich. Dus daar komt nog een nieuwe mobiele afspraak voor.
 
  • Informative
Reactions: robertvg