in de vele draadjes wordt gesproken over de service van Tesla. Misschien is het handiger om service gerelateerde vragen of opmerkingen in een aparte thread te zetten?
- - - Updated - - -
Dinsdag is onze tesla voor het eerst naar het SeC in Tilburg geweest. Op advies van het forum de auto pas na een jaar voor de eerste beurt aangeboden. Inmiddels staat er 50.000 km op. Ik had een behoorlijke lijst gemaakt van te verhelpen zaken en ik moet zeggen dat ze echt uitgebreid de tijd hebben genomen om de auto te servicen.
We kregen een rode P85 (nagenoeg nieuw) te leen met daarin Autopilot. Waar mijn vrouw helemaal gek van was is dat in je display overal wordt aangegeven hoe hard je er mag rijden. De camera aan de voorzijde scant namelijk de verkeersborden en geeft de max snelheid weer in het display.
Toen ik de auto weer kwam ophalen werd netjes de tijd genomen om de lijst helemaal door te nemen.
Een korte opsomming:
Het pano-dak is compleet vervangen. Er zat namelijk een vlek in het glas en een rubber was behoorlijk beschadigd. Was overigens bij aflevering al het geval. Ook een aanpassing aangebracht tegen mogelijk trillen van het schuifdak. Overigens nooit last van gehad.
De zijramen voor zijn vervangen wegens krassen. De oorzaak lag in het feit dat de deurgrepen tegen het glas aankomen bij het intrekken. Is nu verholpen.
De achterklep trok zichzelf niet meer aan bij het sluiten. Bleek echter een aanpassing in de software te zijn. Dicht is gewoon dicht zeggen ze.
Zijstijllijst chroom links liep niet netjes door, is ook verholpen.
3G ontvangst, vooral bij grensoverschrijdend verkeer, laat te wensen over. Wordt verbeterd in sofwareversie 6.1
De auto gaat niet automatisch op slot. De handgrepen trekken wel in, maar in de app blijft de auto op 'open' staan. Bij SeC niets van gebleken. Ze hebben er wel een nieuw slotsysteem in gezet, maar vandaag bleek de auto weer niet op slot te staan ... Nog werk te doen dus.
Ik had bij Xavier een paar Tesla kalenders gekocht en heb er eentje aan de servicemedewerkers gegeven. De kalender had ik zo gepresenteerd, dat je niet kon zien dat het om een Tesla kalender ging. Ik werd vriendelijk bedankt en het cadeautje werd terzijde gelegd. Toen ik vroeg om nog even beter te kijken en ze zagen dat het een Tesla kalender was, sloegen de stoppen door en moesten ze allemaal tegelijk kijken Ben benieuwd of-ie op het SeC komt te hangen ;-)
- - - Updated - - -
In januari 2014 heb ik aangegeven een abonnement op het onderhoud te willen nemen: 2.200 euro voor 4 beurten. We blijven Hollanders he?! Ik heb toen begrepen dat dit geldig was voor 4 beurten ongeacht het aantal kilometers. Intern was het niet goed doorgekomen en stond het serviceabonnement bij ons niet geregistreerd. Dus wilde ik het alsnog afnemen.
Schetst dus mijn verbazing dat ze bij het abonnement strikt vast houden aan de 20-40-60-80k km-intervallen. Dus als ik heb abonnement nu afsluit, heb ik de 20k beurt al verspeeld, en zou ik dan alleen nog maar recht hebben op een gratis 60k en 80k beurt. Dus dan heeft het geen zin om het abonnement te nemen.
In dit forum meen ik ergens te hebben gelezen dat het servicepakket afgesloten kon worden, óók voor 1 beurt per jaar, ongeacht het aantal kilometers. Wie weet meer?
- - - Updated - - -
Dinsdag is onze tesla voor het eerst naar het SeC in Tilburg geweest. Op advies van het forum de auto pas na een jaar voor de eerste beurt aangeboden. Inmiddels staat er 50.000 km op. Ik had een behoorlijke lijst gemaakt van te verhelpen zaken en ik moet zeggen dat ze echt uitgebreid de tijd hebben genomen om de auto te servicen.
We kregen een rode P85 (nagenoeg nieuw) te leen met daarin Autopilot. Waar mijn vrouw helemaal gek van was is dat in je display overal wordt aangegeven hoe hard je er mag rijden. De camera aan de voorzijde scant namelijk de verkeersborden en geeft de max snelheid weer in het display.
Toen ik de auto weer kwam ophalen werd netjes de tijd genomen om de lijst helemaal door te nemen.
Een korte opsomming:
Het pano-dak is compleet vervangen. Er zat namelijk een vlek in het glas en een rubber was behoorlijk beschadigd. Was overigens bij aflevering al het geval. Ook een aanpassing aangebracht tegen mogelijk trillen van het schuifdak. Overigens nooit last van gehad.
De zijramen voor zijn vervangen wegens krassen. De oorzaak lag in het feit dat de deurgrepen tegen het glas aankomen bij het intrekken. Is nu verholpen.
De achterklep trok zichzelf niet meer aan bij het sluiten. Bleek echter een aanpassing in de software te zijn. Dicht is gewoon dicht zeggen ze.
Zijstijllijst chroom links liep niet netjes door, is ook verholpen.
3G ontvangst, vooral bij grensoverschrijdend verkeer, laat te wensen over. Wordt verbeterd in sofwareversie 6.1
De auto gaat niet automatisch op slot. De handgrepen trekken wel in, maar in de app blijft de auto op 'open' staan. Bij SeC niets van gebleken. Ze hebben er wel een nieuw slotsysteem in gezet, maar vandaag bleek de auto weer niet op slot te staan ... Nog werk te doen dus.
Ik had bij Xavier een paar Tesla kalenders gekocht en heb er eentje aan de servicemedewerkers gegeven. De kalender had ik zo gepresenteerd, dat je niet kon zien dat het om een Tesla kalender ging. Ik werd vriendelijk bedankt en het cadeautje werd terzijde gelegd. Toen ik vroeg om nog even beter te kijken en ze zagen dat het een Tesla kalender was, sloegen de stoppen door en moesten ze allemaal tegelijk kijken Ben benieuwd of-ie op het SeC komt te hangen ;-)
- - - Updated - - -
In januari 2014 heb ik aangegeven een abonnement op het onderhoud te willen nemen: 2.200 euro voor 4 beurten. We blijven Hollanders he?! Ik heb toen begrepen dat dit geldig was voor 4 beurten ongeacht het aantal kilometers. Intern was het niet goed doorgekomen en stond het serviceabonnement bij ons niet geregistreerd. Dus wilde ik het alsnog afnemen.
Schetst dus mijn verbazing dat ze bij het abonnement strikt vast houden aan de 20-40-60-80k km-intervallen. Dus als ik heb abonnement nu afsluit, heb ik de 20k beurt al verspeeld, en zou ik dan alleen nog maar recht hebben op een gratis 60k en 80k beurt. Dus dan heeft het geen zin om het abonnement te nemen.
In dit forum meen ik ergens te hebben gelezen dat het servicepakket afgesloten kon worden, óók voor 1 beurt per jaar, ongeacht het aantal kilometers. Wie weet meer?