Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla to introduce new ‘Supercharger Credit’ system

This site may earn commission on affiliate links.
"Tesla could sell a Chademo/SAE DC adapter that would work with other vehicles and could be tied to a credit card as well"

Dat zou dan dus gaan om een SuC naar Chademo/SAE adapter, anders dan de Chedamo naar type2/DC connector die we nu hebben.
Op zich wel een goede oplossing: andere merken krijgen ook toegang tot het DC netwerk, als een betaalde optie die voor Tesla weer inkomsten genereerd om het SuC netwerk verder uit te bouwen.
Dan alleen dan toch nog benieuwd voor welke auto's dat zou zijn.
Voor bestaande modellen zou het DC laden dan toch op max 40 a 50kw gaan.
 
Ik denk, en hoop, dat als het om andere auto's gaat de oorspronkelijke voorwaarde dat men het aantal Kw's aan kan zal vasthouden. Anders zitten we straks met langzaam laders, (50/60 Kw) die de SuC lang bezet houden. Overigens heeft het artikel best nog behoorlijk wat speculatieve kanten. Voor Model 3 is natuurlijk een prijsverlaging met iets van 2k substantieel maar voor een X die royaal meer dan een ton kost maakt het niet echt uit. Ik houd het er op dat het vooruitlopen is Model 3. Overigens verwacht ik dat, gezien het SuC netwerk in Europa, men bijna altijd voor de SuC optie zal kiezen ook al is het uiteindelijk goedkoper om naar gebruik te betalen.
Kwestie van beleving en het maakt een Tesla pas echt een Tesla (zeker bij S en X).

Daarnaast kan men, louter als stroomleverancier, er ook andere laders bijzetten, zoals de melkpakken/aliens die we nu in Duitsland zien. Als men dan concurrerend is is het prima natuurlijk.
 
Last edited:

Eigenlijk veel onzin, gewoon omdat niemand meer weet dan dat er voor Model 3 een optie komt om geen SuC package te nemen.Een bedrag van zeg 2k is op 35k substantieel maar op een bedrag ver boven 100k niet. Ik denk dat het nog steeds niet meer is dan een manier om de "vanaf" prijs van Model 3 zo laag mogelijk te houden. En daarbij denk ik dat bijna iedereen de optie er gewoon bij neemt. Gewoon omdat dat pas een Tesla maakt wat het is.