Blijf dit soort dragers - net als trekhaakfietsdragers - onelegante rotdingen vinden. Ik geef de voorkeur aan dragers met de fietsen in de lengte/rijrichting van de auto en dan het liefst zo veel mogelijk op de schuine achterkant. Minder risico op schade aan fietsen en auto, minder verlies door luchtweerstand (al blijft er uiteraard verlies t.o.v. geen fietsen op de auto) en het ziet er gewoon veel beter uit.
Bijvoorbeeld de dragers van SeaSucker. Al geef ik toe dat het vermoedelijk verstandig is die alleen met racefietsen en andere relatief lichte fietsen te gebruiken en bijvoorbeeld niet met relatief zware elektrische fietsen. Maar goed, voor mij geen issue, ik ben een voormalige wielrenner (heeel lang geleden en slechts een paar jaar) met enkele racefietsen en heb helemaal niets met fietsen met een batterij - ondanks dat ik dit wel met auto's heb, haha. Dus als men wel elektrische fietsen wil meenemen liggen de overwegingen anders, dat begrijp ik.