Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Twee Tesla koppelen aan de tesla app?

This site may earn commission on affiliate links.
hoe werkt het koppelen van twee Tesla’s aan de tesla app zodat je ze beide bedienen kunt? Mag toch hopen dat dat kan?

Gebruik je voor beide auto’s dezelfde account, dan verschijnt het vanzelf in de app. Bij ons duurde het bijna 3 weken voor de koppeling. Om te wisselen tussen de wagens kun je swipen (op het icoontje van de auto zelf) of via de instellingen (icoontje linksboven op het scherm van je telefoon) veranderen van auto. Zie screenshots.
19A5A9FB-D648-4DCF-9BFE-982CB9013C78.jpeg


2DDE597D-B60A-4452-9F3C-860C14A09FDE.png
E49710AF-8038-432C-8EE2-FD933ED18463.jpeg




7DB5389A-00B5-4930-B9F7-6363848F83AE.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Astrid
mocht je het willen veranderen kan je dat op de volgende mail adres aanvragen; [email protected]

via dit mail adres kan je dus zelf een aanvraag doen mocht je huidige situatie niet goed zijn, zo kan je meerdere auto's op 1 teslaaccount koppelen, maar je kan er ook voor kiezen ze elk een eigen tesla account te geven.

Mijn ervaring is dat dit ergens tussen 10 tot 20 werkdagen doorloop kan hebben (dit is mijn persoonlijke ervaring met 2x een aanvraag hiervoor).

Stuur een mail(in het engels) naar [email protected] met hierin:
- duidelijk omschreven wat je wil veranderen
- de VIN nummer van de auto
- stuur ook mee de documentatie waaruit blijkt dat jij eigenaar bent van de auto (kentekenbewijs / een kvk uitreksel e/o rijbewijs o.i.d - ze moeten immers jou kunnen identificeren aan de hand wat jij opstuurd)
 
Het kan dus, alleen de ene staat op mijn (bedrijfsnaam) naam + mijn kvk etc en de andere op naam van mijn vrouw + haar naam en kvk en mail adres.... dat moet dan gejoined worden?

Hadden wij ook, mailen met de gegevens en de vraag of het gekoppeld kan worden. Je krijgt wel 1 account en logt in met 1 e-mailadres en wachtwoord in de app en online. Dus je vrouw maar tevreden houden voortaan, anders kom je niet meer je auto in ;)
 
Hadden wij ook, mailen met de gegevens en de vraag of het gekoppeld kan worden. Je krijgt wel 1 account en logt in met 1 e-mailadres en wachtwoord in de app en online. Dus je vrouw maar tevreden houden voortaan, anders kom je niet meer je auto in ;)

Houd er rekening mee dat erop dit moment een backlog is van 6 - 8 weken voor wijzigingen.
In mijn geval was de aanvraag op 20 juli en gedaan werd gistermiddag pas uitgevoerd.....
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Houd er rekening mee dat erop dit moment een backlog is van 6 - 8 weken voor wijzigingen.
In mijn geval was de aanvraag op 20 juli en gedaan werd gistermiddag pas uitgevoerd.....

Idem hierzo, 7 weken precies...Fijn met die warme dagen afgelopen 2 maanden, gelukkig mocht ik de account van de vorige eigenaar gebruiken zolang. (goede bekende)

Om vervolgens vol blijdschap dit mailtje te ontvangen:

Untitled3.png



[email protected] scheen tot voor kort het nieuwe e mail adres te zijn voor de aanvragen al lijkt de site ondertussen alweer te zijn aangepast:

Ondersteuning voor Tesla-accounts

Ik ben een nieuwe eigenaar van een Tesla die ik van een particulier of derde partij heb gekocht. Welke stappen moet ik volgen?
Begin met het aanmaken van een Tesla-account. Neem vervolgens contact met ons op om een eigendomsoverdracht aan te vragen. Zodra de aanvraag is verwerkt, zal Tesla contact met u opnemen en om het volgende vragen:

  • Kleurenkopie of foto van uw rijbewijs of id
  • Kopie of foto van uw kentekenbewijs
  • Als de auto op naam van een bedrijf wordt gezet, uw visitekaartje met uw naam en bedrijfsnaam
  • E-mailadres dat is gebruikt om uw Tesla-account te maken en aan uw auto zal worden gekoppeld
  • Postadres
  • Telefoonnummer
  • Aankoopwijze (bij particulier of derde partij)
 
  • Informative
Reactions: nico180