Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tweedehands S-je van Tesla zelf - positieve ervaring

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, kon de auto niet bekijken. Heeft misschien ook te maken dat Tesla de auto eerst verkocht wil hebben voordat ze gaan poetsen / schoonmaken / banden vervangen / etc. Ik vind dit ook voor Tesla wel een risico, want wat de een "netjes" vindt, vind de ander nog niet "netjes". En op dag #1 al gedoe met een nieuwe klant hebben, da's ook voor Tesla niet tof.

Ik had elders wat tweedehandsjes gezien die duidelijke gebruikssporen hadden, en heb daarover via de mail wel duidelijk afspraken gemaakt. Maar goed, ik ben zeer tevreden over de staat waarin de auto is afgeleverd. Als je goed kijkt zie je nog een vlekje op de linker A-stijl, en er zitten we drie pitjes in de lak, en op het stuur zaten kleine witje (verf?)vlekjes [die ik er zelf met wat moeite af heb gekregen], maar daarom koste deze €47.500 ipv €100.000+.

Ik denk wel dat Tesla met een CPO showroom in Tilburg haar CPO's sneller kwijtraakt.
Raymond, toch even advies van mijn zijde. Je schrijft bijna denigrerend over je "tweedehandsje". Of hij nou gebruikt is of niet. Je rijdt in een schitterende, fantastische auto waar menigeen nog steeds alleen maar van kan dromen. Je rijdt in een originele "classic" waar je na 10 jaar wachten beretrots op moet zijn!
 
Raymond, toch even advies van mijn zijde. Je schrijft bijna denigrerend over je "tweedehandsje". Of hij nou gebruikt is of niet. Je rijdt in een schitterende, fantastische auto waar menigeen nog steeds alleen maar van kan dromen. Je rijdt in een originele "classic" waar je na 10 jaar wachten beretrots op moet zijn!
Terecht comment. Tesla is gewoon fantastische auto. ondanks mankementen verkies is Tesla boven alle BMW & audi's die ik zelf meereed de laatste 15 jaar.

@raymond: 50k is inderdaad een koopje en veel rijplezier.
 
Raymond, toch even advies van mijn zijde. Je schrijft bijna denigrerend over je "tweedehandsje". Of hij nou gebruikt is of niet. Je rijdt in een schitterende, fantastische auto waar menigeen nog steeds alleen maar van kan dromen. Je rijdt in een originele "classic" waar je na 10 jaar wachten beretrots op moet zijn!
Ik denk dat Raymond zelf helemaal niet denigrerend over zijn auto redeneert, maar op een forum waar sommigen hun tweede of derde nieuwe full options performance bolide berijden stelt hij zich nederig op. Maar ik ben het verder met je eens, dat is nergens voor nodig, ik heb zelf juist alleen maar veel respect voor mensen die 50k neertellen van hun zuur verdiende spaargeld, al die tijd het geduld opgebracht hebben totdat de aanschaf eindelijk mogelijk is. En de beleving is vervolgens hetzelfde (of misschien gevoelsmatig nog wel beter) dan die van de mensen die met groot financieel gemak weer een nieuwe kopen. Het is je gegund Raymond, geniet er van!
 
Ik denk dat Raymond zelf helemaal niet denigrerend over zijn auto redeneert, maar op een forum waar sommigen hun tweede of derde nieuwe full options performance bolide berijden stelt hij zich nederig op. Maar ik ben het verder met je eens, dat is nergens voor nodig, ik heb zelf juist alleen maar veel respect voor mensen die 50k neertellen van hun zuur verdiende spaargeld, al die tijd het geduld opgebracht hebben totdat de aanschaf eindelijk mogelijk is. En de beleving is vervolgens hetzelfde (of misschien gevoelsmatig nog wel beter) dan die van de mensen die met groot financieel gemak weer een nieuwe kopen. Het is je gegund Raymond, geniet er van!
Mooi gezegd! Niks aan toe te voegen:)

Ik kan je retrofit chill-mode leveren voor 199,95Euro:

View attachment 311583

Montage instructie:
Plak het blokje hout achter het go pedal.
Dat is er eentje van de eerste generatie. Inmiddels is de MK2 verkrijgbaar:
Spelmateriaal-spelblok-kunststof.jpg
 
Ik denk dat Raymond zelf helemaal niet denigrerend over zijn auto redeneert, maar op een forum waar sommigen hun tweede of derde nieuwe full options performance bolide berijden stelt hij zich nederig op. Maar ik ben het verder met je eens, dat is nergens voor nodig, ik heb zelf juist alleen maar veel respect voor mensen die 50k neertellen van hun zuur verdiende spaargeld, al die tijd het geduld opgebracht hebben totdat de aanschaf eindelijk mogelijk is. En de beleving is vervolgens hetzelfde (of misschien gevoelsmatig nog wel beter) dan die van de mensen die met groot financieel gemak weer een nieuwe kopen. Het is je gegund Raymond, geniet er van!
En dat is precies hoe ik het bedoelde o_O
 
Nee, kon de auto niet bekijken. Heeft misschien ook te maken dat Tesla de auto eerst verkocht wil hebben voordat ze gaan poetsen / schoonmaken / banden vervangen / etc. Ik vind dit ook voor Tesla wel een risico, want wat de een "netjes" vindt, vind de ander nog niet "netjes". En op dag #1 al gedoe met een nieuwe klant hebben, da's ook voor Tesla niet tof.

Ik had elders wat tweedehandsjes gezien die duidelijke gebruikssporen hadden, en heb daarover via de mail wel duidelijk afspraken gemaakt. Maar goed, ik ben zeer tevreden over de staat waarin de auto is afgeleverd. Als je goed kijkt zie je nog een vlekje op de linker A-stijl, en er zitten we drie pitjes in de lak, en op het stuur zaten kleine witje (verf?)vlekjes [die ik er zelf met wat moeite af heb gekregen], maar daarom koste deze €47.500 ipv €100.000+.

Ik denk wel dat Tesla met een CPO showroom in Tilburg haar CPO's sneller kwijtraakt.

Gefeliciteerd met je aanschaf!. Ook wij hebben ruim een maand geleden een "tweedehandsje" ;) gekocht bij Tesla zelf. Een 2013 (december) S85 en ook wij hebben over het algemeen goede ervaringen met de levering en service dusver. OK, de communicatie betreffende de levering was niet zo best. Na een kleine 2 weken hadden we nog steeds niets gehoord, terwijl we al dezelfde avond dat we de aanbetaling online gedaan hadden ook alle benodigde info online hadden geupload. Na een aantal keer zelf pushen, konden we de auto toch na ruim 2 en een halve week afhalen in Tilburg. Overigens hebben ze een principe wel een "showroom" voor hun 2e hands autos'. Die staat in Rotterdam op de 1e verdieping. Daar hebben wij dan ook onze auto bekeken. Misschien zijn we ook wel langs jouw auto gelopen :) maar dat denk ik niet want ik verwacht dat ze wel eerlijk zullen zeggen als de auto vantevoren bekeken kan worden. Maar dat is dus meestal in Rotterdam. Levering is altijd in Tilburg en je krijgt gewoon dezelfde "behandeling" als de mensen die een nieuwe in ontvangst nemen, dus ook een instructie-presentatie, rondleiding door de assemblage fabriek, dekentje aftrekken van je "nieuwe" auto etc etc :)

Klein puntje van kritiek, maar dat is puur muggeziften want ze lossen het wel op: Bij het bekijken in Rotterdam maakten de drukveren in de trunk een afgrijselijk piepend geluid en ze waren redelijk verroest. De sales adviseur zei meteen dat die drukveren vervangen gingen worden voor de levering. Maar bij de koop had ik dat natuurlijk niet zwart op wit gevraagd. Bij het laatste belletje voor de levering zei de jongen dat de drukveren nog niet vervangen waren maar dat ik daar door service voor gebeld zou worden na levering. Bij de levering merkte ik dat het piepen weg was, dus hadden ze dat bij de laatste check voor levering gedacht zo op te lossen, maar het was duidelijk dat het nog steeds de oude veroeste drukveren waren. Na 3 weken nog niets gehoord te hebben heb ik toch maar eens gebeld met het service center en toen begonnen ze eerst wat moeilijk te doen"wat is je klacht dan nu?" En met wie heb je gesproken dan die u dat beloofd heeft?" Gelukkig had ik de naam van die jongen nog en na een dag wachten werd ik wel netjes terug gebeld en mag ik komende dinsdag langs komen voor de vervanging van de drukveren. Dus al met al een top service dusver!
 
OK, de communicatie betreffende de levering was niet zo best.

Als ik belde namen ze meestal de telefoon wel op. :) Mja, dat had inderdaad wel beter gekund. En jou probleempje met drukveren lijkt erg op mijn probleempje met de banden. Advies aan anderen: Caveat emptor! Iemand meenemen die ter plekke een snelle inspectie doet kan - net als bij iedere andere auto die je koopt - helemaal geen kwaad.
 
Mooi moment om dit draadje weer eens te doen herleven.
Ik heb afgelopen weekend ook een tweedehands Model S besteld via Tesla zelf.
En ik hoop ook op een positieve ervaring. :)

De afgelopen maanden heb ik wat intensiever onderzoek gedaan naar het kopen van een tweedehands Model S.
Kopen via Tesla heeft zowel voordelen als nadelen.
Maar de voordelen wegen voor mij zwaarder dan de nadelen.
Toen er afgelopen weekend 1 voorbij kwam die precies aan mijn wensen voldeed, heb ik de knoop doorgehakt:
1) Model S 85D / mei 2015 / 137k km
2) Kleurstelling zwart op zwart met zwarte hemelbekleding
3) Inclusief AP1, luchtvering, next gen stoelen en panorama dak
4) Prijs EUR 43.500,-

Enige puntje voor mij zijn de 21 inch grijze turbine velgen. Hier had ik zelf niet voor gekozen. Maar dit kan ik zelf makkelijk nog aanpassen. Mijn vriendin vindt ze wel mooi en het wordt onze gezinsauto en zij gaat er het meeste mee rijden. Kan dus ook best zijn dat ze eronder blijven.

De grote voordelen voor mij om af te nemen bij Tesla zijn:
1) Auto afnemen zonder gedoe (hoop ik)
2) De auto heeft een volledige check gehad en is geïnspecteerd op 70 mechanische en cosmetische punten (dus hopelijk geen verrassingen na aankoop)
3) 2 jaar aanvullende garantie (of tot 160k km), naast de nog ruim 3 jaar op battery pack en drive train

Binnen nu en een paar dagen / weken vast meer nieuws over mijn ervaring over het kopen van een tweedehands Model S via Tesla zelf.
Wordt vervolgd.
 
  • Like
Reactions: Knooijer