Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ultra-fast charging batteries that can be 70% recharged in just two minutes

This site may earn commission on affiliate links.
Zie te veel van dit soort berichten en vind het moeilijk de zin van de onzin te scheiden.
Dit artikel roept bij mij wel wat argwaan op door het volgende stukje:

With it, electric vehicles will also be able to do away with frequent battery replacements. The new battery will be able to endure more than 10,000 charging cycles -- 20 times more than the current 500 cycles of today's batteries.

Dit helpt het EV verhaal niet als je mensen wijs gaat maken dat EVs vaak een nieuwe batterij nodig hebben omdat deze maar 500 cycli mee zou gaan... :frown:
 
Zie te veel van dit soort berichten en vind het moeilijk de zin van de onzin te scheiden.
Dit artikel roept bij mij wel wat argwaan op door het volgende stukje:

With it, electric vehicles will also be able to do away with frequent battery replacements. The new battery will be able to endure more than 10,000 charging cycles -- 20 times more than the current 500 cycles of today's batteries.

Dit helpt het EV verhaal niet als je mensen wijs gaat maken dat EVs vaak een nieuwe batterij nodig hebben omdat deze maar 500 cycli mee zou gaan... :frown:

Buiten dat, dit soort techniek heeft vaak jaren nodig om volwassen te worden en gebruikt te worden. Ik geloof ook wel dat we op den duur een batterij volpompen binnen 2 min maar eerder dat het voor de grote markt beschikbaar is dan zijn wel wel weer 5 of 10 jaar verder.
 
Het opladen zal met nieuwe soorten batterijen zeker nog sneller kunnen, maar 70% in 2 minuten heb ik mijn twijfels bij...

70% van 85 kWh = 60 kWh
60 kWh in 2 minuten: 60 / (2/60) = 1.800 kW.
Best veel vermogen.
 
Kan lijkt mij alleen als aan de kant waar de stroom afgegeven wordt ook een dergelijke unit staat die met een niet te groot amperage wordt volgeladen en de stroom heel snel kan afgeven, zodra de te laden batterij wordt aangesloten.
 
Kan lijkt mij alleen als aan de kant waar de stroom afgegeven wordt ook een dergelijke unit staat die met een niet te groot amperage wordt volgeladen en de stroom heel snel kan afgeven, zodra de te laden batterij wordt aangesloten.

Inderdaad, dure aangelegenheid. Ik ga er van uit dat de manier waarop Tesla het heeft opgezet met de SuCs het meest efficiënte is wat momenteel realistisch is. Het feit dat geen enkel ander merk het vermogen van de SuCs out-of-the-box ondersteunt wil ook al wat zeggen.
 
Inderdaad, dure aangelegenheid. Ik ga er van uit dat de manier waarop Tesla het heeft opgezet met de SuCs het meest efficiënte is wat momenteel realistisch is. Het feit dat geen enkel ander merk het vermogen van de SuCs out-of-the-box ondersteunt wil ook al wat zeggen.

Ik heb gisteren nog eens ervaren wat een schitterende dingen die SuC's eigenlijk zijn.

Zeker nu de afstanden tussen de SuC's minder groot zijn, soms gewoon tussen de 100 en 175 km, en ik heb ervaren dat het hoppen tussen die SuC's eigenlijk best leuk is ook al is het een stopje extra.

Als je zo kort hoeft te laten moet je waarachtig nog opschieten met je koffie af en toe :) Ik overdrijf een klein beetje maar aankomen met zeg 20 km rest en dan vol aan de 135 kW lader (effectief tegen de 120 kW) tot tegen de 200 km gaat gewoon snel. Ik kan dat vergelijken omdat in de begintijd, met vier (nu naar ik meen 32) SuC's in Duitsland je steeds minimaal 90% moest laden om het volgende stuk te starten en dat duurde veel langer.

Nu nog even alle sneeuw ruimen (zie Met de Tesla op vakantie in Europa :)
 
Het opladen zal met nieuwe soorten batterijen zeker nog sneller kunnen, maar 70% in 2 minuten heb ik mijn twijfels bij...

70% van 85 kWh = 60 kWh
60 kWh in 2 minuten: 60 / (2/60) = 1.800 kW.
Best veel vermogen.

Ze zien me al aankomen bij Stedin als ik dit vermogen thuis wil afnemen.
Is bij een driefase aansluiting zo'n 2600 Ampere