Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Uncorked MS 100D

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees op de sites (amerika) verschillende berichten over het uncorken van de MS100D.
"Oudere" modellen van de 100D zouden uncorked kunnen worden naar ca 3.6 sec van 0-100 km/uur.
Zijn er in Nederland al Tesla's 100D die dit al hebben gehad?
De nieuwe MS100D staan op de verkoopsite nog steeds met 4,3 sec.
Iemand bekend wanneer dit voor de nieuwere leveringen zal gaan gelden?
Gaat dit ook gelden voor de MX?
 
Interessante vraag. Ik heb gekozen voor de 75 omdat ik de extra range (die de 100 biedt) niet echt nodig heb en het verschil in acceleratie zeer gering leek. Als er 'ge-uncorked' (mooi scrabble-woord) gaat worden en de acceleratie-winst neemt met de genoemde cijfers toe dan had ik misschien wel liever een 100 besteld...
 
Dat is dus de reden geweest dat ik een 100 besteld heb, hij wordt as woensdag geleverd. Ik had al wat filmpjes gezien dat de 100D ruim onder de 4 seconden zat. Heb ook een tijdje getwijfeld om de 75 te nemen, het prijsverschil is niet gering tenslotte.
 
Ik begrijp dat de 100D uncorked is als aan de voorwaarde van de nieuwe Drive Unit met code DU00 voldaan is én de 'perf_condition' de waarde P1 heeft. Met Drive Unit met code DCF0 wil het dus niet.

Ik las mijn 100D-gegevens uit via TeslaFi. Daar heb ik een abo. Uitgelezen met software .46. Hoe lees je dat uit? Dat staat op TeslaFi uitgelegd.

Ik zag bij <Option codes> staan:
[option_codes] => blabla, DU00, etc
En verderop:
blabla, base [car_type] => models2 [eu_vehicle] => 1 [exterior_color] => Red [has_ludicrous_mode] => [motorized_charge_port] => 1 [perf_config] => P1 [plg] => 1 [rear_seat_heaters] => 0 [rear_seat_type] => 0 [rhd] => [roof_color] => None [seat_type] => 2 etc

Dus de mijne schijnt de snelste versie al in huis te hebben.

Ik las op de US-kant dat als je DU00 wel hebt maar een hoger getal bij 'perf_condition' ziet staan de SeC je kan helpen.

Met de iOS app 'Powertools For Tesla' is eenvoudig te checken of de 0-100 tijden kloppen. Dat heb ik zelf nog niet gedaan. Chill-mode is good enough for me :)

Tip: als je de gegevens op je scherm hebt staan, zou ik ze kopiëren naar Word. Voor later :)
 
Last edited:
@shthpnz, Ja dat is duidelijk. Maar wanneer ik nu dit doe met FW 2017.51.2 via de API met behulp van Tesla Model S JSON API · Apiary (handig als je iets weet van web data naar binnen halen kent) krijg ik geen perf_config meer terug. Ik denk dat Tesla er mee gestopt is om dit via de API uitgelezen te tonen. Ik zal het voor de grap ook even proberen via TeslaFi. Maar kan me niet voorstellen dat ze dit wel kunnen tonen.
 
Dat is dus de reden geweest dat ik een 100 besteld heb, hij wordt as woensdag geleverd. Ik had al wat filmpjes gezien dat de 100D ruim onder de 4 seconden zat. Heb ook een tijdje getwijfeld om de 75 te nemen, het prijsverschil is niet gering tenslotte.
Ik ben benieuwd of jij al iets weet over de mogelijkheid van het uncorken van jouw nieuwe 100D.
Specs op verkoop site laten nog steeds 4,3 s zien.
 
Ik ben benieuwd of jij al iets weet over de mogelijkheid van het uncorken van jouw nieuwe 100D.
Specs op verkoop site laten nog steeds 4,3 s zien.
De site is niet ge-update. Ik vroeg om mijn X100 te uncorcken maar die was al uncorcked zoals alle auto’s geleverd na afgelopen zomer. Ik kocht een auto die net op de boot gezet was waarbij in de specs al stond 4,5 voor 0-100 i.p.v. 4,9 op de site.
 
  • Like
Reactions: F500e