You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klinkt als de perfecte afstelling voor mij, ik ga snel eens luisteren bij Hendrik!Gisteren tijdens de warmtepompen presentatie heb ik even bij Hendrik zijn geupgrade standard geluidssysteem geluisterd en dat is toch wel een grote verbetereing tov mijn standaard systeem. Het geluid zit naar mijn menig veel beter verdeeld over de ruimte en je kan veel meer details horen in de muziek. Mooie scheiding tussen de hoge en lage tonen. Voor mijn gevoel had er nog iets meer laag in gemogen maar dat is vast in te stellen.
Meer laag is zeker mogelijk maar dan zou je beter voor een sub-woofer kunnen kiezen. Deze zijn niet geschikt om in deuren te plaatsen. Met de instellingen zou zeker nog wat te doen zijn is mij verteld. Dit is voor mij fase 1 en die ga ik eerst eens een poosje ervaren.Gisteren tijdens de warmtepompen presentatie heb ik even bij Hendrik zijn geupgrade standard geluidssysteem geluisterd en dat is toch wel een grote verbetereing tov mijn standaard systeem. Het geluid zit naar mijn menig veel beter verdeeld over de ruimte en je kan veel meer details horen in de muziek. Mooie scheiding tussen de hoge en lage tonen. Voor mijn gevoel had er nog iets meer laag in gemogen maar dat is vast in te stellen.
Ik merk al wel dat ik vaker naar muziek luister en dat ik dat ook lekker hard doe. Is echt weer genieten!
Meer laag is zeker mogelijk maar dan zou je beter voor een sub-woofer kunnen kiezen. Deze zijn niet geschikt om in deuren te plaatsen. Met de instellingen zou zeker nog wat te doen zijn is mij verteld. Dit is voor mij fase 1 en die ga ik eerst eens een poosje ervaren.
Fase 2 zou een sub-woofer zijn en upgrade van het speakersysteem achterin. Hiervoor zou ik dan iets aan ruimte, net als bij het UHF-systeem op moeten offeren. De uitdaging voor de audiospecialisten is dat ze niet te hoge stroomverbruikers moeten selecteren anders schijnt dat echt invloed op de range te kunnen hebben.
Ik merk al wel dat ik vaker naar muziek luister en dat ik dat ook lekker hard doe. Is echt weer genieten!
Met een normaal gebruik zit je al snel aan 250Wh per km. Dus een 400 W sub een uur op vol vermogen (klasse D met 80% efficiëntie) kost je 2 km range. En een uur op vol vermogen is gewoon onzin. Ik denk dat als je een flinke rit maakt je niet boven de 100W gemiddeld komt als die rit 2,5 uur duurt heb je één km minder bereik. lijkt me verwaarloosbaar.
Dus je tip is die Sub vanuit t mainpack te voeden
Er zit wel een (technisch) addertje onder het gras: de audio installatie wordt hoogstwaarschijnlijk gevoed vanuit het 12V systeem, en dus vanuit de (nogal kleine) 12V accu. Deze moet (samen met de DC-DC converter die de 12V accu laadt vanuit de grote accu) die extra stroompieken van de sub wel kunnen leveren met verwaarloosbare rimpel op de 12V...
Daar heb je absoluut een punt. Het vermogen van deze dc/dc converter heb ik niet kunnen vinden en daar is Tesla zoals met vele andere zaken zeer geheimzinnig over.
Echter heb ik een thread gevolgd waar de upgrade audio een serieuze belasting vormde (in de orde van 2kW) en de 12V gaf geen krimp.
Ik verwacht daarom dat het wat over gedimensioneerd is.
Die 12V accu hoeft ook niet groot te zijn want hij hoeft niet zoals bij een verbrandings motor grote variabelen op te vangen van de verschillende toerentallen of het starten van de motor. Het grote main pack is er altijd als mega buffer. De beperking is die dc/dc converter.
Ik denk zelfs dat de auto als hij eenmaal aan is het zelfs zonder 12V accu zou doen.
Dat hangt natuurlijk ook wel weer samen met de kwaliteit van de voeding circuits in de gebruikte versterkers, als die qua condensatoren en DC/DC converters goed zijn ontworpen zouden er niet teveel transients op de 12V mogen verschijnen.Echter heb ik een thread gevolgd waar de upgrade audio een serieuze belasting vormde (in de orde van 2kW) en de 12V gaf geen krimp.
Ik verwacht daarom dat het wat over gedimensioneerd is.
Voor zover ik me kan herinneren wordt alle of de meeste boord elektronica met 12V gevoed... Ik denk dat alleen de inverter, de lader(s) en de warmtepomp door het main pack gevoed worden.Die 12V accu hoeft ook niet groot te zijn want hij hoeft niet zoals bij een verbrandings motor grote variabelen op te vangen van de verschillende toerentallen of het starten van de motor. Het grote main pack is er altijd als mega buffer. De beperking is die dc/dc converter.
Ik denk zelfs dat de auto als hij eenmaal aan is het zelfs zonder 12V accu zou doen.
Dat denk ik ook, al heb ik wel begrepen dat die 12V accu nodig is voor de elektronica van de auto. Die elektronica is vanuit de autoindustrie ontworpen op 12V en het schijnt heel lastig te zijn om dat allemaal om te zetten zodat de grote batterij (400V) alles aanstuurt.
Misschien kunnen we dan binnenkort een datum prikken om de verschillende oplossingen te beluisteren.
Ernst T zit jouw Light Harmonic set er al in?