Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vage probleem gaspedaal

This site may earn commission on affiliate links.
Beste tesla rijders. Vandaag had ik een spijker in mijn band en heb hierdoor mijn band laten vervangen. Momenteel maar 1 band vervangen, rest wordt maandag vervangen. Wel heb ik een vaag probleem tijdens gas geven. Je hoort en voelt een getik bij het gaspedaal en je voelt dat hij inhoudt bij rustig optrekken en tijdens continu snelheid (ik voel ook onder me voet het gaspedaal tikken). Hij houdt in en rijdt normaal, houdt even in en rijdt weer normaal, steeds maar weer. Wat ik heb geprobeerd:
- vol gas ingetrapt dan gebeurd niets
- gas loslaten voel je niks en merk je niks vreemds
- onder de auto gekeken en rondom, niks vreemds
- soft reset met rempedaal en knoppen
- auto uitgeschakeld via het menu paneel

Niets heeft geholpen. Tesla natuurlijk geprobeerd te bellen maar ze waren gesloten. Wie weet wat ik kan vergeten zijn?
 
Beste tesla rijders. Vandaag had ik een spijker in mijn band en heb hierdoor mijn band laten vervangen. Momenteel maar 1 band vervangen, rest wordt maandag vervangen. Wel heb ik een vaag probleem tijdens gas geven. Je hoort en voelt een getik bij het gaspedaal en je voelt dat hij inhoudt bij rustig optrekken en tijdens continu snelheid (ik voel ook onder me voet het gaspedaal tikken). Hij houdt in en rijdt normaal, houdt even in en rijdt weer normaal, steeds maar weer. Wat ik heb geprobeerd:
- vol gas ingetrapt dan gebeurd niets
- gas loslaten voel je niks en merk je niks vreemds
- onder de auto gekeken en rondom, niks vreemds
- soft reset met rempedaal en knoppen
- auto uitgeschakeld via het menu paneel

Niets heeft geholpen. Tesla natuurlijk geprobeerd te bellen maar ze waren gesloten. Wie weet wat ik kan vergeten zijn?
Het zou een probleem met een wielsensor/traction control kunnen zijn.

Tesla Road Side Assistance zou gewoon bereikbaar moeten zijn, nummer kan je in de auto vinden. Die kunnen in ieder geval de auto uitlezen.
 
Profieldiepteverchil houdt die Tesla totaal niet van. Zie je niet ook op je beeldscherm je ESP lampje dan knipperen?

Ik heb iets soortgelijks gehad bij te groot verschil tussen voor en achter. Nadat ik toen ook achter vervangen had was het meteen weg. Ik vond het echt levensgevaarlijk en zei ook tegen bandenboer dat ze eigenlijk nooit met zoveel verschil mensen de weg op moesten sturen. (Toen 3-3,5 mm verschil tussen voor en achter).

Rijd je een AWD?
 
Volgens mij is algemeen bekend dat je banden aan dezelfde as altijd gelijktijdig moet vervangen.

Bij een kapotte autoband is het niet verplicht om alle andere banden ook te vervangen, maar het is raadzaam om beide banden op één as te vervangen. Hierbij wordt er wel gekeken hoeveel profiel er nog op de andere band zit. Na ongeveer 35.000 kilometer is de kans groot dat het verschil in profiel enkele millimeters is en daardoor ontstaat er verschil in grip en is er geen gelijkmatige slijtage. Het beste kunnen dan dus beide banden vervangen worden. Indien je alleen de kapotte band vervangt is het van groot belang dat deze band van het zelfde merk is met hetzelfde profiel als de andere band. In sommige landen is het overigens verboden om op één as met verschillende banden te rijden.
 
  • Like
Reactions: ChristopheDC