Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
@Hvt1958

als je onderop de routelijst (grijs vlak links in je navigatie) klikt heb je een optie om alle tussenstops te verwijderen.

Hoe dacht je dat ik de SuC's had verwijderd?
Als de Nav opnieuw berekend omdat route situaties zich wijzigen kwam er bij mij weer een laadpunt in, dus zou het fijn zijn dat je kunt zien dat je omrijdt om te bij laden om je bestemming te halen.
 
Klopt het dat er alleen maar een optie is om alle SuC's te verwijderen, en geen mogelijkheid om individuele SuC's weg te halen en de rest te laten staan? Dat was mijn conclusie na de trip naar Zwitserland, maar vraag het volledigheidshalve toch nog maar een keer.
Wat ik toen gedaan heb is van SuC naar SuC navigeren. Dus iedere keer als eindbestemming de SuC instellen waar ik naar toe wilde, en zonodig eventuele tussenstops bij andere SuC's weghalen. Eenmaal bij de betreffende SuC aangekomen dan de volgende instellen. Erg onhandig, maar werkt wel en voorkomt dat je wordt lastiggevallen met SuC's waar je niet wil zijn.
 
Dit is ook mijn ervaring. Tripplanner is leuk om vooraf eens te bekijken maar als het niet de route is die je wilt nemen kun je hem maar beter uitzetten (remove all SuC's). Verder als je gaat rijden doet hij inderdaad rare dingen als inlassen volstrekt irrelevante SuC's. Moet nog wat aan gebeuren voordat het beta-status mag kwijtraken.
 
ja, of je kilometers lang terugsturen naar de SuC waar je zo net geladen hebt... had het vorige week nog, ruim genoeg geladen in Rennes om Le Mans te kunnen halen..
maar de NAV bleef tientallen km's maar vertellen dat ik terug moest..

Verder als je gaat rijden doet hij inderdaad rare dingen als inlassen volstrekt irrelevante SuC's. Moet nog wat aan gebeuren voordat het beta-status mag kwijtraken.
 
...maar de NAV bleef tientallen km's maar vertellen dat ik terug moest..

In Zwitserland had ik hetzelfde. Ik zou de volgende SuC halen met 18% over, wat te weinig is voor de tripplanner. Dus die bleef me terug sturen, met als gevolg dat ik dus effectief geen navigatie systeem had. Het weghalen van alle laadstops was de enige remedie (ik wilde wel de route naar huis in het scherm houden).

Het idee is leuk, maar ze zijn er nog niet.
 
Maar je eindbestemming vast houden kan alleen als je SuC's aan de route liggen zo niet is het rijden zoals al aangegeven van SuC naar SuC!

Het zou fijn zijn te plannen door bijvoorbeeld SuC's aan te klikken op het scherm en dan een planning te krijgen.

Verder hoe "bezet" deze zullen zijn door een kansberekening uit historie.

Dat moet mogelijk zijn omdat Tesla precies weet hoeveel KWs er af wordt genomen en wanneer.

Wat houdt hen tegen?
 
Verder hoe "bezet" deze zullen zijn door een kansberekening uit historie.

Dat moet mogelijk zijn omdat Tesla precies weet hoeveel KWs er af wordt genomen en wanneer.

Wat houdt hen tegen?

Goede vraag. We roepen al een tijdje dat men weet hoe de bezetting in real time is, hoeveel auto's deze SuC in de navigatie hebben en wanneer ze zullen aankomen en wat hun SoC zal zijn op het moment dat jij aankomt en welke stall dan de beste keus is. Zo, een hele zin. Dat is toch een uitdaging?
 
Afgelopen zomervakantie heb ik in Frankrijk met mijn KiWhi pas geladen bij een lokaal station - om de chademo eens te testen en daarmee een back-up te hebben in het geval ik niet zou kunnen laden bij ons vakantiehuisje. (Was uiteindelijk niet nodig). Om de een of andere reden is bij deze laadsessie (waarvoor EUR 5 per laadbeurt in rekening werd gebracht) ten onrechte 2x het bedrag afgeschreven. Ik had dat toen al gezien, maar het ook maar bij laten zitten. Kreeg ik vandaag van Move in Pure (de club die de laadpaal exploiteert denk ik) een mailtje dat ze gezien hebben dat ten onrechte teveel is afgeschreven en dat ze contact hebben opgenomen met KiWhi om het tegoed op mijn pas met EUR 5 te verhogen - met daarbij excuses. Top service!
 
Gewoon een mailtje in het engels sturen, dan sturen ze je er 1 toe.
Zo heb ik de mijne ook gekregen!
Ik moet ineens met spoed a.s. woensdag naar Pariis en heb daarvoor de KiWhi pas nodig.
Ik kan hem via de website aanvragen maar ontvang deze nooit op tijd.
Kan ik bij iemand deze KiWhi-pas dinsdag bij ophalen of een punt van ontmoeting afspreken en die gebruiken de woensdag en donderdag?
Ik heb Jamas in ieder geval een PM gesuurd, maar wellicht zijn er andere bezitters meer in mijn buurt?

Marius
 
Allen,
Bedankt voor de spontane reacties.
Dit gaat helemaal goed komen. Ik heb al 3 passen aangeboden gekregen, geweldig.
Moet woensdag naar Parijs met de Roadster. Kan dat halen met 2 uurtjes aan de gratis laadpaal 60A 1 fase in Roye. Ik heb alleen de pas nodig voor activeren volgens de website
Marius
 
Afgelopen winter naar Val Thorens gereden zonder problemen (tot de sneeuwstorm en afgesloten wegen op de berg), maar het laden wilde maar niet lukken.

De Franse shuko adapter van 90 euro gaat me iets te ver eerlijk gezegd, maar ik lees hier en daar ook dat het mogelijk is met een verlengkabel. De UMC werkt gewoon als ik deze op de haspel plug en de haspel omgedraaid in het stopcontact plug?
 
..de haspel omgedraaid in het stopcontact plug... wat je hier wilt doen ontgaat me enigszins... -;)
Maar inderdaad je kan in principe gewoon de UMC gebruiken.. omdraaien van de stekker hoeft niet per definitie... maar ls het nodig is: Franse geaarde stekkers werken met een pin voor aarde.
Als je een verlengsnoer gebruikt kun je die aan de UMC-aansluiting omdraaien (aan de kant van het stopcontact gaat dat dan dus - soms- niet) . zorg wel voor een stekker met een pin voor het Frnse stopcontact.
YGB_042_French_Socket_schuko_socket_outlet.jpg

<

Afgelopen winter naar Val Thorens gereden zonder problemen (tot de sneeuwstorm en afgesloten wegen op de berg), maar het laden wilde maar niet lukken.

De Franse shuko adapter van 90 euro gaat me iets te ver eerlijk gezegd, maar ik lees hier en daar ook dat het mogelijk is met een verlengkabel. De UMC werkt gewoon als ik deze op de haspel plug en de haspel omgedraaid in het stopcontact plug?
 
..de haspel omgedraaid in het stopcontact plug... wat je hier wilt doen ontgaat me enigszins... -;)
Maar inderdaad je kan in principe gewoon de UMC gebruiken.. omdraaien van de stekker hoeft niet per definitie... maar ls het nodig is: Franse geaarde stekkers werken met een pin voor aarde.
Als je een verlengsnoer gebruikt kun je die aan de UMC-aansluiting omdraaien (aan de kant van het stopcontact gaat dat dan dus - soms- niet) . zorg wel voor een stekker met een pin voor het Frnse stopcontact.
View attachment 98538
<


Duidelijk! Het werd me telkens niet duidelijk wat nu precies de bedoeling was, nu dus wel. Bedankt! :)
 
Ook al is het geen wereldreis met model S en supercharging toch nog even een berichtje dat je ook met een Roadster met 15% minder accucapaciteit (door een kilometerstand van 235000) gewoon lange afstanden kunt maken.
21-10 naar Parijs. Middag vertrokken en ging over Nivelles sud met beoogd 60A 1 fase laden op Roye aan. Helaas bleek bij Nivelles dat de Allego laadpaal op de stroomvoorziening van het hotel van der Valk zit. Zit ik net aan mijn biefstuk en knalt de hele kast spanningloos. Dit gebeurt meerdere malen. De hoofdautomaat tript keer op keer na 10 minuten. Hierin zit wellicht een les voor Roadster rijders. Het laden op 1 fase 60A gaat prima als de laadpaal gewoon is afgezekerd met smeltpatronen. Ik denk dat er in deze situatie een vermogensautomaat met 2 fasen loop beveiliging voor zit. Die schakelt af bij 1 fase belasting.
Dus er ontstond een probleem. Doorrijden en met lege batterij in Roye erachter komen dat de palen in Frankrijk misschien niet werken leek mij te veel risico, dus toch maar even omrijden en laden bij Auchan nabij Lille. Dat ging prima en met de pas van Ebullio de paal aan de gang en helemaal volgeladen. Volgens website activeren met de pas en verder gratis laden. Toen verder naar Novotel ten noorden van Parijs in Montsoult, helaas geen laadmogelijkheid.
Volgende dag naar mijn vergadering in Osny. Ook geen laadmogelijkheden dus snoertje door het raam en 10 km per uur, beter dan niets.
17.00 uur naar Ikea in Franconville, zonder pas en gratis laden 1 fase 60A. Vervolgens terug en laadstop in Roye midden in een uitgestorven dorp 2 grote laders zonder pas 1 fase 60A en tussenstop Carrefour Merksem op een kast van Thenewmotion. Overigens moet je in Roye bij de auto blijven want daar zit een tijdschakelaar op afgesteld op 30 minuten, dus moest ik hem 2x opnieuw starten.
Het was een interessante reis, 5 uur rijden en 3 uur laden en op de heenweg een omweg van 50km.
Die accu van 600 km die eraan komt zal het leven toch wel wat gemakkelijker maken.