Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Maandag en vandaag donderdag geladen in Metz en Straatsburg en twee keer alleen en ook geen foutparkeerders.

(In Zaventem echter foutparkeerders , een stall buiten dienst. In Aartselaar twee stalls buiten dienst en garage wagens geparkeerd op andere plaatsen en niet eens aangesloten, kortom, wat een verschil tussen Frankrijk en België)
Ik weet niet hoe het er in Strasbourg uitziet, maar bij Metz is het niet verwonderlijk. De SuC is helemaal aan de rand van een gigantische parkeerplaats en er is daar verder rond de chargers niet zo veel te doen. Je moet echt een grondige hekel aan elektrische auto's hebben om je ICE daar neer te zetten.
 
Maandag en vandaag donderdag geladen in Metz en Straatsburg en twee keer alleen en ook geen foutparkeerders.

(In Zaventem echter foutparkeerders , een stall buiten dienst. In Aartselaar twee stalls buiten dienst en garage wagens geparkeerd op andere plaatsen en niet eens aangesloten, kortom, wat een verschil tussen Frankrijk en België)
Tja, breek me de bek niet open...
 
Mijn vrouw heeft een Plus de Bornes pas geregeld voor in de buurt waar we zitten maar zijn er nog verder tips richting St Tropez qua laad passen?
We zaten aan Sodetrel en Mobilite te denken iemand daar ervaring mee ?
 
Last edited:
Hier heb je een gratis DeS

Knipsel.JPG
 
  • Like
Reactions: EdwardV
In St. Tropez kun je laden op de parkeerplaats bij de haven en op de parkeerplaats bij de markt. Type 2 laadpalen volgens mij 22kW. Volgens mij inderdaad met een plus de bornes kaart te gebruiken.
Bij de haven is de laadplek wel vaak bezet. Bij de markt moet je overdag gaan anders slecht bereikbaar. Adressen staat in de PlugSurfing app.
 
  • Helpful
Reactions: Ivo-G and EdwardV
Er even vanuit gaande dat het je vakantie bestemming is. Gewoon op de camping of bij je huisje? Meestal kan je prima 1 fase 10a laden. Gaat niet super snel, maar veelal kan je je auto tijdens je vakantie op een gemiddelde dag 16 uur aan de lader hebben zitten. Oftewel 16 x ca 2,2 kWh is ca 35 oftewel 175km op een dag. En als je 1 dag niet ver rijdt zit na die dag de auto weer vol.
 
Er even vanuit gaande dat het je vakantie bestemming is. Gewoon op de camping of bij je huisje? Meestal kan je prima 1 fase 10a laden. Gaat niet super snel, maar veelal kan je je auto tijdens je vakantie op een gemiddelde dag 16 uur aan de lader hebben zitten. Oftewel 16 x ca 2,2 kWh is ca 35 oftewel 175km op een dag. En als je 1 dag niet ver rijdt zit na die dag de auto weer vol.

Maar was er in Frankrijk niet een probleem als je de oplader in een gewoon stopcontact steekt?
 
De SuC's zijn e
View attachment 185706
Op chargemap wordt gesproken over een Suc in Frejus, op het forum begrijp ik dat die er niet meer is....
Vrijdag naar Les Issambres (tussen Saint Maxime en Frejus in) heeft iemand nog goede tips voor laadplekken.
Ik heb geen 3c en geen Chademo maar begin nu toch wat zenuwachtig te worden......
Staat nu in Mougins, vlak bij.