Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga er vanuit dat Tesla de Frejus SuC gewoon uit de lijst heeft gehaald om er geen 'file' te laten ontstaan in de zomerperiode en mensen naar de andere SuC's in de buurt (met meer stalls) te laten rijden. Ik vertrek zelf volgende week vrijdag naar camping Holiday Green in Frejus en zal wel merken of hij er dan nog is. Anders gewoon op weg naar Nice als ik de rest van de familie van het vliegveld haal laden
 
Op vrijdagmiddag 22 juli eind van de middag vertrokken uit Twente richting ZuidFrankrijk.
Om 19:00 uur de eerste SuC in Erftstadt aangedaan en daar bij de chinees voor 12,- pp lekker even wat gegeten.
Bij dit oplaadpunt waren wij de enige!
Vervolgens naar Metz en de route laat zich verder wel invullen denk ik.
Bij geen enkele SuC meer dan 1 ander Tesla tegengekomen, wel een aardige Noor die ook toevallig Bjorn Nylson kende en dan heb je wat om over te praten. Zie foto voor zijn nummerplaat
In Orange geladen en zou het hiermee makkelijk kunnen halen tot Sainte Maxime maar omdat ik geen 3c kabel heb wilde ik geen risico nemen en heb in Aux en Provence nogmaals geladen.
Bij dit hotel aan de balie aangegeven dat we aan het opladen waren en of we even gebruik mochten maken van het toillet, dat was geen enkel probleem. (Zie reisverslag van ..... RRR Rusland tour waar het bij een vdV in Polen wel een probleem gaf)
De tolbadge is een echte aanrader en heb ik zoals in het youtube filmpje rechts naast de binnenspiegel op het zwarte vlak geplakt. Werkt perfect en bepaard een hoop gehannes met die automaten en vooral met personen voor je die dan net een dubbeltje te weinig kleingeld hebben ;-)
Ook de tip over een 2,5 kwadraat kabel met chucco stekkers was super want opladen bij het huisje gaat perfect met 8A
De 3c mis ik niet omdat je hier aan de Cote in het hoogseizoen zo min mogelijk wil rijden en als je al rijd gaat het langzaam. Even naar Le Lavandou met 161 watt gemiddeld verbuik.
Ik wil de volgende personen bedanken voor hun tips en adviezen waardoor mijn Frankrijk reis geslaagd is.

Edi99
Pascal-R
HWS
ebullio
T.blommer
BluePerl
EdwardV
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    63.7 KB · Views: 46
  • image.jpeg
    image.jpeg
    67.5 KB · Views: 44
Op vrijdagmiddag 22 juli eind van de middag vertrokken uit Twente richting ZuidFrankrijk.
Om 19:00 uur de eerste SuC in Erftstadt aangedaan en daar bij de chinees voor 12,- pp lekker even wat gegeten.
Bij dit oplaadpunt waren wij de enige!
Vervolgens naar Metz en de route laat zich verder wel invullen denk ik.
Bij geen enkele SuC meer dan 1 ander Tesla tegengekomen, wel een aardige Noor die ook toevallig Bjorn Nylson kende en dan heb je wat om over te praten. Zie foto voor zijn nummerplaat
In Orange geladen en zou het hiermee makkelijk kunnen halen tot Sainte Maxime maar omdat ik geen 3c kabel heb wilde ik geen risico nemen en heb in Aux en Provence nogmaals geladen.
Bij dit hotel aan de balie aangegeven dat we aan het opladen waren en of we even gebruik mochten maken van het toillet, dat was geen enkel probleem. (Zie reisverslag van ..... RRR Rusland tour waar het bij een vdV in Polen wel een probleem gaf)
De tolbadge is een echte aanrader en heb ik zoals in het youtube filmpje rechts naast de binnenspiegel op het zwarte vlak geplakt. Werkt perfect en bepaard een hoop gehannes met die automaten en vooral met personen voor je die dan net een dubbeltje te weinig kleingeld hebben ;-)
Ook de tip over een 2,5 kwadraat kabel met chucco stekkers was super want opladen bij het huisje gaat perfect met 8A
De 3c mis ik niet omdat je hier aan de Cote in het hoogseizoen zo min mogelijk wil rijden en als je al rijd gaat het langzaam. Even naar Le Lavandou met 161 watt gemiddeld verbuik.
Je trip klinkt hetzelfde als velen hier. Zoals je zelf al zegt, met 8a laden bij het huisje is prima. Ca 8 km per uur, dus als je aankomt op je bestemming heb je na t uitpakken van de koffers al een heel eind genoeg om boodschappen te doen. En na 24 uur aan de lader kan je al weer prima een dagtrip plannen.

Voor de terugweg zou ik zorgen dat je ongeveer 24 uur van te voren 80% vol zit. Afgelopen jaar stopte het laden inbedoelt net na middernacht. Omdat ik al op ca 85% zat kon ik in de ochtend nog prima door laden richting de 100.
 
waarom de route via Erfstadt ?
Ik rijd vanuit Twente (Hengelo) via Urmond, Metz, Beaune (lang stuk maar met 90D en je houden aan de max snelheid goed te doen, wel 95% laden), Vienne, Aix en dan aankomst St. Tropez. Echt prima rit.
Vandaag dagje Cap3000 bij Nice, enorm parkeerterrein, maar toch weer oppassen voor de velgen en natuurlijk geen laadplekken. Nu weer laden aan het stopcontact, 13A, en morgen weer 80% vol.
 
  • Informative
Reactions: Rick A.
waarom de route via Erfstadt ?
Ik kan niet pvoor Mark1969 spreken maar wij wonen in Twente nagenoeg aan de duitse grens en dan is dit een logische keuze. De tesla navigatie vond dat ook de bste weg.
Nu ik in Frankrijk ben en aan Tesla vraag voor de terugweg navigatie wil hij door Luxe,burg en opladen net boven Maastricht.
Ik snap niet waarom een navigatie voor de heen en de terug weg behoorlijk verschillende routes uitkiest
 
Ik kan niet pvoor Mark1969 spreken maar wij wonen in Twente nagenoeg aan de duitse grens en dan is dit een logische keuze. De tesla navigatie vond dat ook de bste weg.
Nu ik in Frankrijk ben en aan Tesla vraag voor de terugweg navigatie wil hij door Luxe,burg en opladen net boven Maastricht.
Ik snap niet waarom een navigatie voor de heen en de terug weg behoorlijk verschillende routes uitkiest

Dat is wat ondoorgrondelijk inderdaad. Wel kan het zijn dat hij met verkeersdrukte rekening houdt maar dan moet je die natuurlijk op de kaart kunnen zien.
 
SuC Archamps;
Deze (zomer)weken is het restaurant dicht.
Terug naar de auto zie ik diverse Tesla-rijders naast hun auto hangen.
Onnodig, want:
Via de ingang van het hotel kan je toch binnendoor naar het dichte restaurant (of buiten het terras), even zoeken, en een lieve jongedame bedient je. Een beperkte kaart is ook beschikbaar

Overigens leuk gesprek gehad daar met een Brits stel met een P85DL, zijn op weg naar Kroatië
Zijn linkerbovenarm zit onder de blauwe plekken; when he hits ludicrous, she hits back insane
 
Ik rijd vanuit Twente (Hengelo) via Urmond, Metz, Beaune (lang stuk maar met 90D en je houden aan de max snelheid goed te doen, wel 95% laden), Vienne, Aix en dan aankomst St. Tropez. Echt prima rit.
Vandaag dagje Cap3000 bij Nice, enorm parkeerterrein, maar toch weer oppassen voor de velgen en natuurlijk geen laadplekken. Nu weer laden aan het stopcontact, 13A, en morgen weer 80% vol.

Nog fijne vakantie Tim