Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik doe nog een poging de E-go app aan de praat te krijgen.
Vraagjes die ik heb:

Maak je eerste een account via de website aan of via de app?
Maak je een prive of zakelijke account aan?
Waar kun je oversea invullen?
via de app
privé
overseas weet ik niet meer
als je dan in elk geval verder gaat in je profile wel Italia kiezen, bijv stad Roma en klik een straat die in het venster verschijnt zodra je een letter intypt. begin bijv met Via (ik woon nu op Via Abano Terme) Civic = huisnummer.
 
Ik doe nog een poging de E-go app aan de praat te krijgen.
Vraagjes die ik heb:

Maak je eerste een account via de website aan of via de app?
Maak je een prive of zakelijke account aan?
Waar kun je oversea invullen?

Als je interesse hebt kan ik je plaatjes sturen hoe ik m heb ingevuld. Doe ik wel via een PM. In elke geval heb ik ook een BTW nr ingevuld. Weet niet meer zo goed hoe ik daar aan ben gekomen. Heb deze al een paar maanden geleden ingevuld. Is in elke geval niet van mijn eigen bedrijf.:)
 
via de app
privé
overseas weet ik niet meer
als je dan in elk geval verder gaat in je profile wel Italia kiezen, bijv stad Roma en klik een straat die in het venster verschijnt zodra je een letter intypt. begin bijv met Via (ik woon nu op Via Abano Terme) Civic = huisnummer.
Het is een proces vol verrassingen dan en met verschillende uitkomsten. Ik moest juist een ander land dan Italië opgeven om niet een Italiaans fiscaal ID te hoeven invullen :confused:
Ik woon dus in mijn eigen huis.
 
Het is een proces vol verrassingen dan en met verschillende uitkomsten. Ik moest juist een ander land dan Italië opgeven om niet een Italiaans fiscaal ID te hoeven invullen :confused:
Ik woon dus in mijn eigen huis.
Wat is het adres ?
Dan kunnen anderen met problemen met de app dat ook gebruiken :D

<terugnaarserieus; bij mij lukte het ook gewoon met mijn eigen NL adres>
Maar heb in Italië geen enkel publiek laadpunt meer nodig gehad.

Edit: mijn adres kan dus ook gebruikt worden als het aanmelden echt niet lukt ;)
 
Last edited:
Net vakantie naar Italië geweest. Eerste keer zonder benzine ;-)
SuCs langs snelwegen was n aparte ervaring: nergens hoeven wachten, hooguit helft plaatsen bezet, laden begint meestal met ong 110kW (1x auto verplaatst). Soms is t wel even zoeken waar ze verstopt staan. Omgeving varieert ook sterk. Vaak toch een beetje troosteloos met gesloten bar etc, maar ook leuk is dat kinderen op 2 lokaties gezwommen hebben.

We zaten in buurt van Bolsena meer. Daar zijn geen laadmogelijkheden (SuCs op 90km 1u rijden). 1x geladen in Orvieto bij ENEL. De app gebruikt om paal te starten. App gaf eerst 3x GPS error maar 4e keer lukte wel (activeren v enel app thuis m credit card lukte pas toen ik een Italiaans adres invulde - en daarna terug op eigen adres - een Italiaans belastingnummer was niet nodig).
Verder gelukkig bij huisje kunnen laden op 5-6A - langzaam maar geen probleem, (spanning zakte soms naar rond 200V in de nacht/ochtend).

Verder ook een weekje in Aosta dal. Daar staat heel handig een SuC (waarvan 10 op snelweg achter tol EN 2 bereikbaar vanuit stadje zelf. Grote supermarkt om intussen boodschappen te doen. En ijssalon was lekker nu in de zomer.

Leuke ervaring was ook de bergen. Wat trekt de MX gemakkelijk naar boven. Kost wel wat energie, maar de "trip app" verslaan met volle auto is ook een leuke uitdaging. En naar beneden eindig je weer in een lichte plus. 15kWh omhoog. -2kWh naar beneden.

Een mooie eerste vakantie gehad met 3kids en hond in de MX zonder (laad)problemen.
 
Ik heb ook de enel app geinstalleerd met credit card etc allemaal gelukt. Eerst kon ik de palen bekijken welke stekkers er waren en kon je een charging actie starten. Dan gaf die aan dat je te ver was van de paal (ik ben nog in NL). Dat kan nu niet meer, je kan geen paal meer selecteren en er is geen optie meer om de laadactie te starten. Zou het kunnen dat het door de geolokatie komt? Iemand anders ervaring? Of iemand die in italie is en die gewoon kan laden?
 
Zou het kunnen dat het door de geolokatie komt? Iemand anders ervaring? Of iemand die in italie is en die gewoon kan laden?

Ik heb paar weken geleden 1x geladen in Orvieto bij ENEL paal geladen met de App om de paal te starten. App gaf eerst een paar keer "GPS error" - waarom weet ik niet, want ik stond naast de paal. Toen ik het uiteindelijk nog maar een een laatste (4e) keer probeerde lukte het wel. Laden liep daarna als een zonnetje. Je krijgt ook steeds herinneringen (ong ieder half uur) dat je nog aan het laden bent (ik denk ivm de prijs per minuut - ik had geluk want t/m juli was het nog overal gratis).

Dus de App werkt zeker, maar ik weet niet hoe betrouwbaar.
 
Forte dei Marmi,
Laatste stall, 6 nationaliteiten!
IMG_9744.JPG
 
Vroeger zei men: "Eerst Napels zien, dan sterven". Zou dat verband houden?
Dat zeiden wij ook nu nog. Het was wel nadat we nog een taxirit door de stad hadden gedaan, niet zozeer na onze eigen rit. Manmanman wat een idioot. Daarna had ik minder zin de stad uit te rijden en nog minder om er weer in rijden. Op het liefelijke Procida weer zo'n gladiool, willen ze nou indruk maken door rakelings langs muren en erger nog voetgangers en fietsers te razen? De zelfkant van Italië... en ik hou echt van dat land en de mensen :(

(ik krijg trouwens wel de indruk dat ons vaak net wat meer ruimte wordt gegund dan een willekeurige andere auto. Ook dat we nog weleens worden uitgedaagd. Al diverse keren meegemaakt dat. Cayenne's e.d. ff extra gas geven. Dat is fijn want dan haak ik aan en worden we beter langs de vele camera's geloodst. Ik zie ze dan na een tijdje wel afhaken. Misschien range anxiety? :D)
 
Last edited:
  • Like
  • Funny
Reactions: Nowyony and nico180
Vanmiddag bij de SuC Modena gewoon een rij van 4 a 5 wachtende Tesla's! Niet normaal.

Nu bij een prachtige agriturismo (Tenuta La Campana) met destination charger, net ten zuidoosten van Sienna. Echt een aanrader voor gezinnen met kinderen. Lekker zwembad, tennisbaantje, tafeltennis, speeltuintje. En dat alles in een prachtige omgeving (en heel goed betaalbaar, voor een week betaal je in het hoogseizoen niet meer dan een gammele stacaravan aan de cote d'Azur).
 
Hoe laat was dat? Wij waren daar van pakweg 13:20 tot 14:18 (met dank aan Google Mijn Tijdlijn)... zag er inderdaad zo uit... Kwam denk ik ook doordat Campogaliano tijdelijk uit de lucht was.
Is voor het eerst dat ik de auto halverwege het laden van de SuC heb gehaald - zaten nog te eten maar hadden inmiddels genoeg voor de volgende stop.

IMG_7055.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Keezje and HWS
Wij zijn dit jaar over Frankrijk gereden, met overnachting in Chambèry.
Is erg goed bevallen.
Alleen de rit tussen Turijn en Forte dei Marmi bleek met een Classic S85 op 90% lading zelf met 30 graden te lang.
Denk dat ik het wel gehaald had, maar op daglievemensen las ik dat deze rit 78kWh zou gaan kosten. Later besefte ik dat dit kwam door alle tunneltjes die in de planning over de berg gereden werden.
Dus toch maar terug naar Varazze gereden, op de kustweg enorme file waar we dus eigenlijk niet in had hoeven staan.
Maar ok, anders waren we veel te vroeg bij ons huis aangekomen.
@robertvg,
We zitten in een huis in Santa Maria a Monte, alle tips zijn welkom!
Pisa en Lucca staan al op de planning.