Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Kroatië

Goed idee, een apart Kroatië Topic!


  • Total voters
    69
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga deze zomer met de Tesla naar Rovinj. Als er uit die buurt wat tips zijn, hoor ik het graag. Zowel wat te bezoeken, welke uitstappen de moeite zijn, waar ik best kan laden (hotel is twijfelachtig of daar kan geladen worden), waar er goed gegeten kan worden etc.
 
Wij gaan over een paar weken
Oostenrijk - Kroatië - terug via Italië - Zwitserland - Duitsland - Nederland

Hier trekken we 4 weken voor uit, in Kroatië doen we de kustlijn op de heenweg en terug door het binnenland.
Ik had wel verwacht dat de hotels goedkoper zouden zijn ( ben me ondertussen aan oriënteren en we hebben nog niets geboekt ;) )
 
Ondertussen 1400 km gemaakt en zojuist bij de SUC in zadar bijgetankt tot 60% plannen is niet nodig met de huidige SUC dichtheid, in Lubjana nog den hotel met een DEC geboekt waar ze zelfs voor me de parkeerplats hadden gereserveerd, dit zijn heerlijke kilometers :)
Welk hotel, ik zou ook in Ljubljana willen overnachten in een hotel met dec over enkele weken?
 
Welk hotel, ik zou ook in Ljubljana willen overnachten in een hotel met dec over enkele weken?
Ahotel 3KM van centrum mooie kamers niet duur.

En als je even mailt voor de DEC doen ze dit :)

90872021-1497-4C91-82E3-016464C59EBD.jpeg
 
Net terug van vakantie in Istrië en het ziet er naar uit dat Rovinj ook 2 laadplekken gaat krijgen, op de parking naast de kade. Vervolgens ook nog eentje in aanleg gezien in Medulin. Ook weer aan de haven.

Voorts niets dan goed over de manier waarop parkeerbeheerders in Pula en Poreç omgaan met EV's. Poreç was zelfs gratis parkeren, naast het gratis opladen.
 
Net terug van vakantie in Istrië en het ziet er naar uit dat Rovinj ook 2 laadplekken gaat krijgen, op de parking naast de kade. Vervolgens ook nog eentje in aanleg gezien in Medulin. Ook weer aan de haven.

Voorts niets dan goed over de manier waarop parkeerbeheerders in Pula en Poreç omgaan met EV's. Poreç was zelfs gratis parkeren, naast het gratis opladen.

Top, binnen minder dan een maand ben ik in Rovinj...

Moet ik verder iets voorzien van laadpas of dergelijke?
 
Moet ik verder iets voorzien van laadpas of dergelijke?

De eigenlijke laadpaal stond er nog niet, zag enkel dat de vlakken groen geschilderd waren en dat er bekabeling voorzien was. Maar als ze de trend van de andere parkeerbeheerders volgen heb je daar geen laadpas oid nodig. Zij komen het laden activeren/stoppen.

Maar denk niet dat het over een maand al in werking gaat zijn...
 
Net terug van vakantie in Istrië en het ziet er naar uit dat Rovinj ook 2 laadplekken gaat krijgen, op de parking naast de kade. Vervolgens ook nog eentje in aanleg gezien in Medulin. Ook weer aan de haven.

Voorts niets dan goed over de manier waarop parkeerbeheerders in Pula en Poreç omgaan met EV's. Poreç was zelfs gratis parkeren, naast het gratis opladen.


Ik ga as week naar kroatie heb je nog tips in pula of porec waar te laden want op de chargemap staan er niet zo heel veel
 
Na een stevige wandeling van een 6 tal uren rond de Plitvicemeren. trouwens één van de mooiste stukken natuur dat ik ooit heb gezien. Had ik zin om een toerke te gaan rijden. Ik zou naar het Nikolas tesla memorial museum rijden. Het geboortehuis van Tesla ligt in Smiljan,een 63km van de meren. Mijn echtgenote ging niet mee, dus kon ik lekker scheuren langs de kronkelende Kroatische binnenwegen waar ik bijna helemaal alleen reed. Wat een feest was de rit naar daar. Het museum zelf is niet zoveel soeps. Maar als teslarijden misschien toch een must.
Ik denk dat de attractie van de dag, de rode tesla op de parking was, die tussen de andere 20 geparkeerde autos stond. Verschillende volwassen en kinderen wilde met ons Red Sonja op de foto. :)
20180719_151047.jpg 20180719_151259.jpg 20180719_151631.jpg 20180719_151711.jpg 20180719_153321.jpg 20180719_152318.jpg 20180719_152304.jpg 20180719_152137.jpg 20180719_152731.jpg 20180719_152851.jpg
 
Na een stevige wandeling van een 6 tal uren rond de Plitvicemeren. trouwens één van de mooiste stukken natuur dat ik ooit heb gezien. Had ik zin om een toerke te gaan rijden. Ik zou naar het Nikolas tesla memorial museum rijden. Het geboortehuis van Tesla ligt in Smiljan,een 63km van de meren. Mijn echtgenote ging niet mee, dus kon ik lekker scheuren langs de kronkelende Kroatische binnenwegen waar ik bijna helemaal alleen reed. Wat een feest was de rit naar daar. Het museum zelf is niet zoveel soeps. Maar als teslarijden misschien toch een must.
Ik denk dat de attractie van de dag, de rode tesla op de parking was, die tussen de andere 20 geparkeerde autos stond. Verschillende volwassen en kinderen wilde met ons Red Sonja op de foto. :)

Frank, zijn er laadmogelijkheden aan de Plitvicemeren?
 
Deze morgen vertrokken we van Plitvice naar Italië. Terug via de lekkere kronkelbaantjes. Weliswaar een stuk minder snel dan gisteren, want madam was er bij;). Maar toch meestal iets harder dan toegelaten:oops:. Na een 20 tal minuten kwamen we uit een bocht en er stond midden op de weg een Kroatiche politie met een bord te zwaaien om aan de kant te gaan. "We hebben prijs", zei ik tegen mijn echtgenote en onmiddellijk dacht ik "gelukkig was het gisteren niet".
Dus wij aan de kant, en raampje open. Hij kwam naar ons toe gewandeld, keek even in de auto en zei: good morning sir, good morning madam. Don't drive so fast. You can go now. Totaal geen idee wat zijn motivatie was, maar ik was er blij mee.
Naast mij onmiddellijk de reactie: ik heb het u gezegt hé:rolleyes:.
De rest van de trip toch iets rustiger gereden.:cool: