TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Varianten van voorstoelen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by gelden, Apr 22, 2016.

  1. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    Vraagje: we kennen allemaal de classic seats en de next gen seats.
    Nu moeten er nieuwe stoelen in mijn auto (omdat de zij airbags zijn gebruikt). En nu blijken er twee varianten te zijn van de 'normale' stoelen. Ik had de eerste versie, en er is een keer een updated versie uitgekomen. In 2014 werd al gesproken over een update van de voorstoelen. Zouden beter zitten door andere (minder harde) vering.
    Nou begrijp ik dat ook de hoofdsteunen zouden zijn aangepast. De stoel die ik nu krijg heeft dus een iets andere hoofdsteun dan de stoel die ik voorheen had. En het stiksel zou wat anders zijn.
    Weet iemand de details? Foto's van de verschillen tussen de twee versies?
     
  2. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    777
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Hier is een keer een post over geweest met alle verschillende interieurs. Kan hem niet zo snel vinden.
     
  3. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    Beter zoeken dan
     
    • Funny x 3
  4. Nexus

    Nexus Member

    Joined:
    Aug 25, 2015
    Messages:
    757
    Location:
    Brabant, Netherlands
    Mag je nog wel posten in het dino draadje met stoelen van na 2013?
     
    • Funny x 1
  5. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,876
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Ik zou hem origineel houden Maurice, je weet hoe het werkt met klassiekers
     
    • Funny x 1
  6. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    Mijn smiley achter deze opmerking is verdwenen...
     
  7. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Moet je ook een nieuwe achterbank krijgen? Het is vooral daar dat de hoofdsteunen groter zijn geworden in de nieuwe generatie zetels. Vooraan is bij mijn weten in de eerste plaats het zitcomfort verbeterd, niet zozeer de hoofdsteunen. Van de mensen die van een classic naar een autopilot zijn overgestapt zonder next gen zetels heb ik enkel positieve reacties gehoord op het zitcomfort van de nieuwe generatie standaard zetels. De sportvariant met het biesje in een andere kleur bestaat wel niet meer in de nieuwe generatie standaard zetels.

    Je kan dus vrij eenvoudig vergelijken door een wagen met autopilot van naderbij te bekijken (die geen next gen zetels heeft).
     
    • Informative x 1
  8. Dirk VP

    Dirk VP Member

    Joined:
    May 12, 2014
    Messages:
    27
    Location:
    Nazareth Belgium
    Ik zou wel overwegen om mijn bestuurdersstoel te vervangen door een next gen stoel. Enig idee hoeveel dat zou kosten? Goed idee of niet?
     
  9. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Je vraagt best eerst bij je SeC na of het überhaupt kan. Het zou me niet verwonderen dat dit enkel mogelijk is bij AP wagens wegens verschillend wiring harness.
     
  10. davandy

    davandy Model S 85D Multicolor red

    Joined:
    Mar 9, 2015
    Messages:
    417
    Location:
    Melsele Belgium
    Ik heb eens ergens een set zetels te koop zien staan eerste generatie, maar ik weet niet meer waar :(. Het waren wel beige lederen zetels.
     
  11. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,274
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Heb ik ook gezien, ik herrinner me ook een bedrag van 6000 euro..

    Overigens zijn er ook bedrijven die zeer uitgebreide aanpassingen aan de bestaan de stoelen kunnen doen. Die doen dat ook niet voor niks, maar dat zou ik zeker even bekijken voordat je zo'n bedrag uitgeeft. Dit soort bedrijven zijn vaak gespecialiseerd in aanpassingen voor mensen met allerlei beperkingen.
     
  12. Hayden

    Hayden Member

    Joined:
    Apr 12, 2016
    Messages:
    165
    Location:
    Belgium
    Zou ik ook doen want de kwaliteit van de Tesla stoelen is maar povertjes. Kennis van mij heeft in zijn S de next generation lederen stoelen en na één maand begon het leder al de verfrommelen. En als ik naar de foto's op het forum kijk dan zie je dat dit geen alleenstaand geval is, je ziet bijna geen enkel interieur met nog strak getrokken leder. Puntje voor Tesla om aan te werken.
     
  13. Wim S.

    Wim S. Active Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    1,402
    Location:
    De Woude NL
    Ik ben van een Classic uit november 13 overgestapt in een Autopilot versie van februari 2015. Gisteren 1150 km gereden en moet vaststellen dat de stoelen in de nieuwe versie merkbaar beter zitten. En wat een heerlijkheid die Autopilot.
     
    • Like x 2
  14. is3

    is3 Member

    Joined:
    Nov 15, 2013
    Messages:
    449
    Location:
    Rotterdam
    Kost 6000, in mijn classic was mijn onderframe stuk. De gehele stoel moest onder garantie vervangen worden. Bij mijn vraag of er niet direct een next gen stoel in kon werd aangegeven dat dit slechts 6K zou kosten.....

    Rij nu 2 maanden met een verse S en naast autopilot en de extra pk's zijn de stoelen een verademing
     
  15. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    Ook voor twee nieuwe 'classic' stoel betaal je trouwens zo'n 5500 euro ex btw en ex arbeidsloon...
     
  16. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,637
    Location:
    Eindhoven
    Yep, gewoon, omdat het kan... Elke schade Tesla draagt zo weer bij aan de marge (of verlaagt de garantiekosten).
     

Share This Page