Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik begon vorig jaar zonder mijn stuur te bewegen van links naar rechts tijdens een stortbui..... Toen bleek ik "slicks" te hebben.

Ik controleer het profiel van mijn banden telkens na het wassen van de wagen. Vooral de binnenkant van de achterbanden moet bekeken worden. Je kan immers aan de buitenkant nog een volledig normaal profiel hebben en aan de binnenkant eigenlijk op slicks aan het rijden zijn.
 
Interessant over een nieuwe ontwikkeling mbt de Kobalt coating gebruikt in de staaldraad van banden:
Bekaert wil scoren met nieuwe coating voor banden | De Tijd

Jullie zijn wel bezig met banden, daar in België. Eén van de (zéér) actieve leden in het US forum heeft recent zijn Michelin banden naar Recticel gestuurd, om ze met foam te laten vullen om te testen of ze daardoor minder geluid gaan maken :)
(kan zijn naam zo snel niet vinden, maar is de man die ook de verlichte T op de nosecone levert. Knutselaar klasse 1 :) )
 
Dit schijnt voor laag profielbanden zoals 21 inches tot 5 dB te schelen.
Ik vind dit serieus interessant


Jullie zijn wel bezig met banden, daar in België. Eén van de (zéér) actieve leden in het US forum heeft recent zijn Michelin banden naar Recticel gestuurd, om ze met foam te laten vullen om te testen of ze daardoor minder geluid gaan maken :)
(kan zijn naam zo snel niet vinden, maar is de man die ook de verlichte T op de nosecone levert. Knutselaar klasse 1 :) )
 
Ik zal er dit najaar ook aan hangen. Ik zal tegen dan we 40 á 45000 km er op hebben zitten. Ik stel alleen vast dat onz originele 19"-banden niet in Europa verkrijgbaar zijn. Sterker nog ik krijg de indruk dat er sowieso geen all-season banden in onze maat te vinden zijn.
 
Ook eindelijk op zomerbanden. Helemaal blij met me'n Borbet 20" BLX.

IMG_0909.jpg
 
Te koop originele 21" 245/265 Tesla turbinevelgen, voorzien van sensoren, modesta coating en zilveren aloygaters. Deze velgen zijn geleverd op mijn P85+ demonstratie auto.


Profieldiepte bij de laatste zomer-winter wisseling:
profieldiepte.png


Vraagprijs: € 3.000,- incl BTW, met factuur.
Levering: vanaf 10 juni, er staat een afspraak gepland bij SeC Duiven om de velgen te wisselen.

Rechts voor 245
c595f104db7050d3636248fadd0ba647.jpg

Rechts achter 265
28781e13b0741c6c97112d6911799045.jpg

Links achter 265
df005cb07f0c54aba8dae8c14f2def12.jpg

Links voor 245
a814307c3e032bee7d9f63c05298ace5.jpg
 
Last edited: